Nå min sidste opdatering blev jo væk og er ikek fundet i cyperspace, så prøver igen.
Der sker pt. rigtig meget i mit liv og det hele har været lidt stressende.
Nå men var til lægesamtale den 12/1 for at snakke om fødselsforløb og lave en fødeaftale. Mig og kæresten drog afsted og der er ikke u mmiddelbart noget for at jeg ikke kan gennemgå en naturlig fødsel så det er planen...dog er der lavet en udførlig fødeaftale, så når veerne går i gang skal jeg til tidlig vurdering på fødegangen og det er indskrevet jeg skal have tidlig epi for at undgå vestorm osv. Derudover er de rindskrevet de ikke bare må sende mig hjem igen hvis de ikke syntes jeg er langt nok henne. Og det er jeg glad for. Derudover er det aftalt at hvis man har den mindste ide om at det ender ud i kejsersnit så skal det bare planlægges med det samme så jeg kan få et vågent ks (dog med forbehold for at ting kan gå galt meget hurtigt osv). Så alt i alt en god samtale, dog er det meget hårdt hver gang jeg er afsted da ingen længere kan hente min jornal frem fra sidste fødsel da de er overgået til nyt system så skal genfortælle alt hver gang. Og må indrømme at det er hårdt at gennemleve igen og igen. Men sådan er det jo. Men er ellers meget tilfreds med den samtale vi havde med lægen.
var til jordemoder den 20/1 og fik igen en god snak og hun har sendt mig til en ammerådgiver som jeg skal til samtale med i morgen. Det er en snak om alt der skete og med henblik på at få råd til hvordan jeg kan få gang i en god ammerutine denne gang hvis og såfremt vi ikke ender ud i samme historie som sidst, skal siges jeg ikke ser amning som den eneste vej frem, men hende her skulle være lidt psykologagtig så jeg kan få snakket det hele igennem og måske få det lagt lidt fra mig.
Oveni alt det her kom meldingen så fra det firma hvor jeg arbejder at alle deres butikker lukker samt man nedlægger kundecentrene i alle byer med undtagelse af to, hvor man så vil samle alle ressourcer på disse to lokationer. Så alle er principielt tilbudt arbejde bare, umenneskeligt langt væk, så de fleste er nød til at vælge fratrædelsesordningen.
Heldigvis er det en rigtig god fratrædelsesordning for dem der ikke er eller skal på barsel, så jeg har brugt det meste af hele sidste uge på at strikke en fratrædelsesordningen sammen for mig selv og heldigvis accepterede firmaet alle mine 'krav', så jeg kan gå på barsel på normale vilkår, samtidig med at jeg bliver opsagt så jeg ikke får karantæne og kan få min løn sikring fra den forsikring jeg har tegnet.
Dog er det meget underligt, at vide at når min barsel er slut at så er jeg ledig... har arbejdet for samme firma i 7 år. Og ja skal så til at være arbejdssøgende. Håber godt nok at tingene og tilstandene i DK når at ændre sig meget på det næste år, så det ikke bliver umuligt at finde nyt arbejde når tiden melder sig.
Anmeld