Jeg kan godt forstå, at du er stresset over det, men min erfaring er, at det er let at flyve med så lille et barn - når man fratrækker alt det der skal bæres på. Med lidt større børn skal man huske at medbringe spændene legetøj og meget andet, men så små børn er jo glade bare mor og far er tæt på.
Til barnevognen kan jeg anbefale leje af en airshell som er en stor skumgummiforet taske som beskytter mod de værste stød - kan lejes i Kastrup, men skal bookes på forhånd. http://www.airshells.com/
Når du rejser med en baby må du gerne medbringe væsker, så den hurdle er også let at overkomme. Derudover kan jeg anbefale en suttekæde da det ikke er nemt at nå en tabt sut på gulvet af et trangt fly. Hvis i har råd til det er et ekstra sæde super, så barnet kan sidde i den velkendte autostol - ellers skal børn under 2 år være på skødet.
Da spunken var mindre timede jeg det så hun ville være lidt tørstig eller sulten når vi skulle lette, så hun kunne få sutteflaske for at undgå propper i ørerne.
Det har vist sig at hun ikke er så sart, så nu duer ingenting eller en almindelig sut fint. Hvis i skulle opleve problemer, så har jeg hørt at stewardesserne kan et trick med noget køkkenrulle vædet i kogende vand i to plastickopper som så kan holdes op på ørerne.
Kan ikke umiddelbart komme i tanke om andet der er vigtigt - var også selv mega-nervøs første gang, men det er mest en psykologisk barriere der skal overkommes. Spunken er nu to år og har netop været ude og flyve for 8. gang - og vi har aldrig oplevet problemer.
Anmeld