Jeg sad og tænkte længe over den der med at være utålmodig.. Om jeg var dèt, eller bare manglende tolerance ?!
Hvis folk bruger min tid, og andres, uden øje for andet end dem selv og 'det går nok' holdning, så bliver jeg edderspændt rasende. Er det tålmodoghed eller tolerance ?
Hvis jeg venter svar på noget så er jeg mere 'tja, svaret kommer nok, og hvis ikke er det nok ikke slemt/vigtigt/interessant '
. Det må være tålmodighed...?!
Hvis nogle af mine kunder trækker en betaling 6- 8 uger, så kan jeg godt blive lidt 'iiiiih altså, hvor flabet' og tage forholdsregler næste gang. Det må jo så være både tolerance og nul-tolerance
.
Når min søn for tusinde gang forsøger at forklare mig vigtigheden i at tøjet tages på i en bestemt rækkefølge, og at de sokker ikke duer, og vi har minus 10 minutter tilbage inden vi skal køre - så bliver jeg vildt rødglødende utålmodig.... indvendig naturligvis... for udvendig er jeg VILDT tålmodig, smilende og hvisker igennem tænderne at nu er det da vidst klaret - for de næste 2 uger - kan vi gå nu ???
Hvis èn eller anden kæmpe-idiot overhaler indenom, knalder bilen ind foran mig, og totalt overser den sikkerhedsafstand der er et lovmæssigt krav, ja så er jeg allerede dèr klar til at hive ham/hende/den/det, ud og gennembanke vedkommende ved næste lyskryds. Men gør det aldrig.. Det må være nul-tolerance... og tålmodighed - for når altid lige at tænke situationen igennem inden lyskrydset
.
Så jeg må være en tålmodig sjæl - med en nul-tolerance.. hmmm 
Anmeld