Giver I jeres børn medicin for småskavanker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Webredaktøren-vb

Idag ligger min datter med ondt i halsen sad

Derfor får hun uden tøven, hvad jeg kan opdrive af smertestillende og masser af kamillete til at lindre den ømme hals.

Får jeres børn medicin, hvis de har hovedpine, ondt i halsen og andre mindre 'sygdomme', eller får de kun medicin, hvis lægen har ordineret det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

UhA.. med alma var jeg rimelig stram i betrækket hvad angår medicin, men har besluttet mig for hun ikke skal lide pga mine principper..

klager hun over ondt i hovedet, for hun noget vand at drikke..

Menvirker hun øm, urolig og feberramt, så kan hun godt få panodil til natten. Et par ml panodil og en god nats søvn kan kurere meget.

Og jeg holdt stærkt på jeg ikke brød mig om binyrebarkhormon. Men nu har hun døjet meget med børneeksem, og kommer der den mindste plet bliver hun straks smurt med den mildeste håndkøbshormoncreme, så det kan tages i opløbet.

Hun har kronisk løbenæse i vinterhalvåret og nu er hun begyndt at få næsespray dagligt - med binyrbark. Jeg væmmedes ved det de første gange, og nogle få dages har jeg prøves at undlade, men hun virker bare meget mere frisk og klar i hovedet når hun får det (det var børnelægen der foreslog det).

Og så får hun movicol dagligt pt for at holde systemet igang. Hun har det jo ad h til hvis ikke hun får det.

Så alle mine principper er altså lagt på hylden, for at få et veltilpas barn.

Anmeld

25. januar 2012

Trunte K-vb

rn Og jeg holdt stærkt på jeg ikke brød mig om binyrebarkhormon. Men nu har hun døjet meget med børneeksem, og kommer der den mindste plet bliver hun straks smurt med den mildeste håndkøbshormoncreme, så det kan tages i opløbet.

rn Hudlægerne siger altså også at hvis man kigger på det samlede forbrug af binyrebarkhormon, så bruger man mindre hvis man gør som du end hvis man først forsøger ihærdigt med fedtcremer og først griber til binyrebarkhormon når man har konstateret at fedtcreme ikke er nok. Både vores unger og vi selv får som udgangspunkt så lidt medicin som muligt, så hvis man er godt tilfreds men bare træt, så får man ikke panodil bare for at slå feber ned. Har man derimod ondt, så får man, gerne kombineret med alle mulige gode tricks som rigeligt vand ved hovedpine, høj lejring ved ondt i ørerne osv. Vores udgangspunkt i forhold til ungerne er at hvis vi selv ville have taget medicin hvis vi havde det som dem, så får de også. Heldigvis er det sjældent, vi har behov.

Anmeld

25. januar 2012

Jeamie-vb

Hvis han er skidt og jeg på nogen måder kan afhjælpe ham med 'medicin' så gør jeg det. Panodil til natten i tilfælde af feber og ømhed. Næsespray hvis næssen er stoppet, øre-øjendråber hvis noget trykker / klemmer / presser... 

Han er også nået en alder nu hvor der kan gøres lidt mere, bla ved forkølelse. Men samtidg gør hans alder også det at han ikke rager så meget til sig mere, så han render ikke just rundt og er selvlysende af kemikalier. 

Anmeld

25. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Altså her får de panodil til natten hvis de er feberramt, får tænder, eller har ondt i ørerne.......vores den mindste har døjet rigtig meget med ørerne og har som regel også fået tænder samtidig med en omgang mellemørebetændelse blink og her har panodil til natten været vores redning af en nattesøvn.

Som en anden skrev så kan et par ml panodil og en god nats søvn gøre underværker........

Kamillethe mod forkølelse og ondt i halsen blir også brugt en del her i vinterhalvåret......

Anmeld

26. januar 2012

als-vb

Som før skrevet mine børn skal ikke lide under mine principper, som sjovt nok aldrig har gælder mig selv. Så hvis der er feber og hun er ramt så får hun panodil, det samme da tænderne kom. Og hun får hostesser ved slem hoste, hvor en tår vand eller te ikke kan hjælpe. Alt for at hun får sovet ordentligt og vil spise, for det har vist at afkorte sygdomsperioden væsentligt.

Anmeld

2. februar 2012

Meesalith-vb

Da Chr var lille (2½ måned) blev vi indlagt på sygehuset med feber. Der blev han kigget i ørerne, og vi fik af vide at der måske sad lidt væske, men lægen var ikke sikker. Dagen efter kom en anden læge, som ikke så på vores søn, men bare valgte at give pencilin mod ørerne og sagde at vi skulle give det og børnepanodil. Der valgte vi IKKE at give pencilin, men kun panodil, hvilket hjalp rigtig hurtigt.

Var det blevet værre, havde vi skaffet pencilinen, men synes det var MEGET forkert at en læge ordinerer noget til en så lille baby, uden at have set på ham først.

Siden den omgang har vi måske brugt panodil mod feber to gange, og knægten er nu over 2½ år.

Ved normal småsygdom står den på mc d mad, saltstænger, popcorn og masser af sodavand eller saft.

Anmeld

2. februar 2012

Pia S-vb

Vi giver meget meget sjældent medicin. Naturligsvis får han penicilln, hvis lægen mener, der er nødvendigt, men hovedpinepiller, hostemedicin og andet giver vi stort set aldrig.

Jeg er ikke den store tilhænger af at give medicin, med mindre det er strengt nøvendigt. En anden her på siden skrev, at de gav medicin, hvis de selv ville have taget, den regel tror jeg, jeg vil til at bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.