Nu vi snakker om ferie.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

Jeamie-vb

.... Er i så gode til at holde ferie ? Låse døren af uden at vende jer og tænke, 'aaaarr, der var liiige det der jeg skulle ha ordnet...' Og derefter tælle dagene til i kan vende tilbage til opgaven.

Eller er i bare super gode til at tage imod oplevelsernes udfordringer uden at skænke parallelverdenen en tanke ? 

Jeg selv er dårlig til det. Det vil sige, enten skal min ferie vare så længe at jeg kan ha følelsen af at være en del af en ny form for hverdag (sker for mit vedkommende ved ferier omkring og over 3 uger), ellers skal det være en forvokset weekend tur, feks torsdag til søndag, hvor min hjerne dèr kan få beroliget sig selv ved at tænke 'åkey, intet kan gå super galt på 2-3 dage, intet kan dø af sult i tilfælde af mine alenlange lister ikke bliver forstået OG alt hvad der evt er glemt kan ikke nå at danne selvstændig intelligens - det skal nok gå'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Signe1704-vb

Jeg kan sagtens koble fra og holde ferie. Det er da derfor man går på arbejde laughing (nååå ja og så lige pga lønnen).

Anmeld

25. januar 2012

Webredaktøren-vb

Jeg er ret dårlig til at holde fri, og det kræver faktisk gerne en flyvetur, så jeg lander i et helt andet element. Ellers har jeg det med lige at tage et par arbejdsopgaver med hjem til ferien, hvilket jo er noget af en uskik. wassat

Derfor fungerer det klart bedst de år, hvor vi har mulighed for at tage til USA. Er vi væk en måned, så får jeg virkelig koblet fra, og det er jo det sundeste, siger de kloge eksperter wink

Anmeld

25. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Det er jeg god til.. da jeg var leder på en spa-klinik kneb det lidt, for der ville jeg gerne have en finger med i spillet - ikke fordi jeg ikke troede på de ansatte kunne klare opgaven på egen hånd. Men fordi jeg så ikke skulle opdateres mm når jeg kom retur, og mange små-beskeder jeg havde i mit hovede havde de jo ikke en chance for at vide noget om, hvis de fik brug for det.

Nu hvor jeg er alm 'lønslave' holder jeg fri, når kl siger det.. Hvad der burde ordnes i arbejdstiden, SKAL ordnes i arbejdstiden. Ellers passer opgaverne ikke til jobbeskrivelsen.

Så om jeg har fri 2 dage eller 3 uger er lige godt.. Mit system lukker ned når jeg forlader jobbets matrikel.

Anmeld

25. januar 2012

Polyp-vb

jeg er SÅ god til at holde fri. Det jeg ikke har nået, må andre tage sig af eller det må vente...jeg har jo fri af en årsag...nemlig at jeg skal koble af - og det gør jeg så i fulde drag uanset om det er 3 uger eller to dage ;-) 

Anmeld

26. januar 2012

als-vb

Er ok god til At koble fra. Dog kniber det pt. Da formaet lukker fire afdelinger, deriblandt min. Så der er en masse tanker og praktiske ting der skal tænkes igennem. Specielt i forhold til min barsel. Ellers ferie here i come

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.