Børnemodel - er det noget for jer? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.214 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

littlepeople-vb

Hej allesammen! smile

Mit navn er Nanna Pedersen, jeg arbejder på et modelbureau for børn i Århus: Little People. 

Vi er altid på udkig efter nye, skønne børnemodeller i alderen 1 år - 15 år, og nu vil vi høre jer ad, hvordan kan vi vække jeres interesse i at lade jeres barn blive børnemodel? 

Har du gjort dig nogle tanker om positive og negative ting ved at lade sit barn være børnemodel? 

Vi hører ofte fra forældre, at de er bekymret for selve miljøet i modelbranchen - man har hørt så meget dårligt om det, også fra de Amerikanske skønheds konkurrencer for små børn.

Det er der heldigvis ingen grund til, alle modelopgaver foregår stille og roligt, fotografen hygger med børnene og børnene plejer at elske at være 'på'. Der er altid sæbebobler, god musik og god stemning.  

Vi laver modelopgaver for alverdens slags kunder, både tøj, sko, legetøj, førevarer, ferie, modeshow, musik, film og tv reklamer og meget mere. Man bliver aldrig tilbudt et job for et firma, som potentielt kunne være et dårligt firma eller med et dårligt produkt eller budskab.

Børnene får løn for alle opgaver - man skal blot være opmærksom på, at børnemodeljob foregår på hverdage i dagtimerne, så det foregår i børnenes skoletid og alm. arbejdstid. Det er også et af de store spørgsmål fra vores børnemodellers forældre: Hvor meget fravær er OK i forbindelse med modeljob? Det blander vi os ikke i, det er op til den enkelte familie - man må altid gerne takke nej til et modeljob. 

Så nu er vi med på Vores Forældre Forum - og er klar til at svare på spørgsmål omkring børnemodel verdenen :-) 

Mange hilsener

Nanna Pedersen

nanna@little-people.dk

www.little-people.dk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Jeamie-vb

Hej og velkommen smile

Har jeg forstået det rigtigt ? - i søger ikke børnemodeller men er interesseret i holdninger, tabuer og evt spørgsmål der kan forbedre evt negative holdninger ? Eller er jeg helt tabt bag ud pt silly? Selvom svaret vel også kan besvares ved at 'i da nok altid er på udkig efter et lille charmerende glad ansigt'.. Selvfølgelig smile.

Umiddelbart har jeg personligt ingen skrubler eller fordomme mht model jobs for børn, det er jo op til forældrene at holde styr på de små detaljer og tage ansvaret der om. Og egentlig har jeg kun hørt noget a la det du beskriver ovenstående. Som i gør det ... 

Så intet skræmmende her fra smile

Anmeld

24. januar 2012

Webredaktøren-vb

Min datter bliver/blev brugt i Vores Børn, da hun var lidt yngre, når vi i ny og næ manglede modeller. Efter at være blevet fotograferet til forsiden var det helt tydeligt, at hun elskede at få sat hår, blive stylet og efterfølgende finde smilet frem.

Hun fik således også et par "rigtige" model-opgaver efterfølgende, og hun har syntes det er vildt sjovt. Jeg havde mine betænkligheder i forhold til, om hun ville blive krukket, men hun har ikke gået så meget op i det, udover at synes det var sjovt, mens opgaven stod på.

Uploader lige et par billeder fra en af opgaverne wink

Anmeld

24. januar 2012

Signe1704-vb

Webbie hende kan jeg godt forstå i har brugt. Hun er da en yndig prinsesse.

Jeg har ikke selv så mange fordomme om det - hvis mine unger selv ville (og kunne bruges) ville jeg sige god for at lade dem prøve og så tage den derfra.

Anmeld

25. januar 2012

Webredaktøren-vb

Signe1704 SKREV:

Webbie hende kan jeg godt forstå i har brugt. Hun er da en yndig prinsesse.

Tak for det smile Hun skal nok give mig nervøse trækninger, når hun skal ud og gøre byen usikker om nogle år...

Min dreng er til gengæld ikke særlig vild med at blive fotograferet, så det vigtigste er, at man kigger grundigt på sine børn, hvis de skal være modeller. Selv om de er skønne, er det langt fra sikkert, at de nyder den særlige fokus.

Anmeld

25. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

HVis børnene kan lide det og synes det er dejligt med sådan en dag med mor eller i ny og næ, så synes jeg det er helt fint.

Min datter hader selv fotosessions. Hun bliver forknyt, genert, morsyg og temmelig meget nej-pige til alt. Så min far har nu droppet at bruge hende til en masse fotoudstillinger. Det er kun hvis han tilfældigvis lige rammer hende.  For Alma er det i hvert fald ikke en mulighed.

Det er vigtigt at se på om børnene selv nyder det, eller om de gør det for at gøre forældrene glade/stolte.

Og at man har været børnemodel, er jo langt fra det samme som man skal leve af det når man bliver voksen.

Ser det nok egentlig som sådan en hygge-hobby-fælles-dag med 'ene'tid med en forælder.

Nogle børn klarer sagtens at være væk fra skolen flere gange, både fagligt og sovialt. Andre børn kommer hurtigt til at halte bagud. Det må være forældrenes opgave at vurdere. Men synes som udgangspunkt ikke at børn skal ud af skolen pga fritidsaktiviteter, ferier mm.

Anmeld

25. januar 2012

Jeamie-vb

Hold da op hun er en skøn lille pige, Webbie... smile... De øjne kommer da vidst til at knuse et par hjerter hen ad vejen wink...

Anmeld

25. januar 2012

Polyp-vb

enig i, at hvis 'offeret' selv har det sjovt OG har en forælder med på 'job', så go for it...attituden har nok også ændret sig en del...jeg husker en pige fra parallelklassen, der var børnemodel - især i Dalle  Valles kataloger - og hun blev drillet med det

Anmeld

25. januar 2012

Meesalith-vb

JA helt klart!

Jeg ville elske at lade min søn udleve den drøm jeg aldrig kunne udleve, selvfølgelig hvis han vil og på hans præmisser! Har en dreng, som elsker at få taget billeder, og han vil altid gerne se dem bagefter. Men jeg har altid troet at det kun var for særligt inviede, og at man ikke 'bare' sådan lige blev model. Derudover er han ikke en lille petit dreng, men ret stor og robust.

Jeg tror på at det handler om at kunne kende ens børns grænser, og om at sige stop inden det bliver en sur pligt for børnene. Men det gælder jo alle fritidsinteresser, hvilket modeljobs egentlig også kan blive kategoriseret indenfor :-)

Anmeld

26. januar 2012

littlepeople-vb

Hej allesammen,

Tusind tak for jeres feedback! 

Det er spændende (og skægt) at høre hvad I tænker omkring det hele.

Jo, vi søger bestemt børnemodeller - man må meget gerne sende en ansøgning til os via vores hjemmeside www.little-people.dk, men vi er med på debatten her for at høre lidt feedback fra forældre :-)

Bliv endelig ved :-)

Hav en dejlig torsdag - Brrrrrr, det er koldt i Århus!

- Nanna 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.