Museer og andre hyggelig vinterting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

Jeamie-vb

Her i vintermånederne er det jo ikke altid det er lige fedt at være meget ude. Lige for tiden er det ihvertfald en temmelig våd fornøjelse som kun kortvarrigt er tiltalende.

I går var jeg så heldig at nå hele turen rundt, inkl mad hygge imens solen skinnede. Det var dog i zoo, og udenfor. Men det var fedt ! 

Når dagene begynder at blive mørke og våde bruger jeg ofte tiden til at bladre diverse indendørs seværdigheder igennem - der er en hel del jeg har planer om at få besøgt. Men pludselig er det marts, maj, juni, varmt og det kommer altid bag på mig  smile. (til trods for de måneder ofte er ventet med længsel og kolde tæer ?! )

Har i nogle steder i besøger, eller gerne vil besøge ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Polyp-vb

Vi er ret vilde med Frederiksborg museum (også nu hvor knægten er teenager)

Orlogsmuseet er også et hit - nok mest for drenge eller piger uden prinsessedrømme ;-)

Om sommeren (+ to weekender omkring jul og i efterårsferien) er Andelslandsbyen Nyvang (samme princip som Frilandsmuseet - bare en senere periode og med mange flere aktiviteter) ved Holbæk skønt samt Tadre Mølle mellem Hvalsø og Tølløse - men lidt utilgængelig uden egen bil desværre...

Vi har aldrig været på Arbejdermuseet - det er ellers på listen  

Fanø Museum er også godt og ikke så stort

Anmeld

21. januar 2012

Hobitten-vb

Vi besøger af og til noget så simpelt som biblioteket  smile Børnene elsker at komme der og lege, finde bøger og dvd.

Har da planer om også en gang at besøge byens museer. Men, nu må vi se hvornår det bliver.

Anmeld

22. januar 2012

Pia S-vb

Ví kommer på et hav af museer. Vi har set goebeliner på Christiansborg, staldene samme sted, Arbejdermuseet, alle KU's museer (for der kommer jeg gratis ind), Post og Telemuseet, Frilandsmuseet ork jeg kunne blive ved. Sønnen er godt nok 12 nu, men han nyder det stadig. Det er ofte ham som kommer med forslag. Vi skal på Geologisk Museum næste weekend og måske når vi også Medicinsk Museion. Politimuseet skal vi også have klaret her i foråret. Til sommer har vi tænkt at tage en tur på Tøjhusmuseet muligvis kombineret med en havnerundfart.

Vi har også lige været i Nikolaj Kirke, hvor der er en udstilling om computerspil. Den havde han set med klassen og ville også gerne vise mig den.

Anmeld

23. januar 2012

als-vb

For os bliver det vidst mest til svømmehallen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.