Hjælp! Hvad er der med min 4 mdr baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Hobitten-vb

Jeg har en datter på 4 og en halv mdr. Hun har siden tirsdag aften haft lidt feber sådan on/off. Ikke mere end lige omkring de 38.

Torsdag eftermiddag tog jeg til lægen med hende i åben kons, fordi hun tydeligvis også har ondt. Han konstaterede at hun nok bare er rendt ind i noget af alt det virus der huserer. Ikke noget galt i mave, ører, hals og lunger så vidt han kunne høre.

Men, hun vågner skrigende fra hendes lure, og ligger i flitsbue, vågner skrigende om natten. Når jeg vil lægge hende til for at amme, skriger hun, og prøver at komme op. Har tænkt om jeg ikke havde mælk nok, men når hun endelig spiser, kan jeg tydeligt høre at der kommer nok.

Hun skriger når hun lægges på ryggen, men kan ligge længe på maven, og også være glad.

Men hvad kan det være? Jeg har normalt en glad og social baby, men nu skriger hun mange gange så tårerne triller....

Hvad skal jeg gøre? Gode råd modtages MEGET GERNE

KH Luskemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Hobitten-vb

ps, skal siges at hun også er forkølet...

Anmeld

14. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Hej Luskemor.....

Har du overvejet at prøve en kiropraktor ?

Min den mindste havde lidt af det samme som du beskriver med flitsbuen.....og vi kom til en kiropraktor der havde speciale i spædbørn....hun fandt 3 steder hvor han havde noget siddende i klemme.....efter første behandling kunne vi mærke en stor forskel på ham....han begyndte at sove om dagen og ikke mindst om natten.......

Det var måske værd at overveje wink

Feber og forkølelsen hænger jo nok sammen, men jeg tror ikke det har noget med flitsbuestillingen at gøre wink

Anmeld

14. januar 2012

Hobitten-vb

Heidi Nielsen SKREV:

Hej Luskemor.....

Har du overvejet at prøve en kiropraktor ?

Min den mindste havde lidt af det samme som du beskriver med flitsbuen.....og vi kom til en kiropraktor der havde speciale i spædbørn....hun fandt 3 steder hvor han havde noget siddende i klemme.....efter første behandling kunne vi mærke en stor forskel på ham....han begyndte at sove om dagen og ikke mindst om natten.......

Det var måske værd at overveje wink

Feber og forkølelsen hænger jo nok sammen, men jeg tror ikke det har noget med flitsbuestillingen at gøre wink

Hmm... Kunne selvfølgelig være værd at overveje.. Men, smerterne er begyndt samtidig med feberen. Forkølelsen er kommet lidt før feberen....

Hun plejer at sove dag og nat, og jeg tror hun har skreget mere de sidste 4 dage, end hendes 4 mdr tilsammen.,...

Anmeld

14. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Giver du hende panodil? Hvis hun virker til at have smerter (og samtidig feber).

Hvis først hun har haft det trælst, bliver det nemt en ond cirkel, pga tiltagende ondt, for lidt søvn osv.

Adam fra fra starten af lavet flitsbuen når han bliver gal. Om så det er feber, overtræthed eller sult.

Han har sovet på maveni smørhullet.

mht amning, kan det være hårdt og gøre ondt hvis hun skal suge 'hårdt' for at få mælk.

Adam var da han var 5 mdr igennem en ordentlig forkølelse med feber i flere dage. Han blev stiktosset og vred sig når jeg ville amme ham.

Det var som om han ikke havde overskud til det, så han fik mælken i flaske i stedet, så han kunne spise ordentligt.

Når han var mæt og smertedækket, sov han bedre og fik det bedre. Jeg tilbød brystet et par gange dagligt, men han 'takkede nej'. Pludselig efter 4 dage var han så frisk han igen ville have babstår .

Anmeld

14. januar 2012

Polyp-vb

'ps, skal siges at hun også er forkølet...'

og uden sprog reagerer hun, som hun nu kan på at have det skidt  - og sværere end normalt ved at spise...med mindre hun er undervægtig, så sker der ikke noget ved at hun ikke får spist så meget pga en forkølelse - det indhentes hurtigt...det er jo ikke anderledes end med os andre, bortset fra at hun ikke kan brokke sig andet end fysisk (flitsbue) og jo heller ikke forstår at det går over igen, og så bare overgive sig til elendigheden, som et ældre barn og en pige/kvinde...hun bliver vel sagtens også forskrækket, når hun pga snot ikke kan få luft - vi andre ville jo også skrige, hvis det var det eneste vi kunne, når luften forsvinder

hun skal bare have væske nok - husk at kamillete (tynd) også er febersænkende, ligesom panodil, og at hun ikke må få honning, når hun ikke er ældre...er hun meget snottet og har du rigeligt mælk, så kan noget af din egen mælk bruges som næsedråber - jeg fik engang en lang forklaring af sundhedsplejersken, men den har jeg glemt...men det er da handy - lige ved hånden ;-)

God bedring!

Anmeld

15. januar 2012

babytrunte-vb

Ellers er saltvandsdråber også ret gode, synes i hvert fald godt om dem til min baby.

Jeg tror også det lyder som om at forkølelsen og feberen gør det uudholdeligt. Kan det være at hendes næse er stoppet til når hun vågner fra en lur og hun derfor skriger??

Jeg tror jeg vil prøve at give ekstra væske en chance, netop som polyp skrev.

Anmeld

16. januar 2012

rigell@mail.com-vb

Har du mærket på hendes gummer? Det kan sagtens være tænder der begynder at røre på sig. Min datter fik allerede sin første tand som 4 mdr og da hun var 8 mdr havde hun 7... Hun var småsyg HVER gang der kom én frem og ofte gik der lang tid før der faktisk kom nogen. Små børn giver også udtryk for smerte hvis der er noget med ørerne når de kommer ned  på ryggen at ligge.

Men hvis det er hendes bisser der er på vej frem og hun bruger sut så lige hendes sutter i køleskabet det køler både i mund og tager irritationen. God bedring med hende wink

Anmeld

16. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Ja tænder kan det også være.....

Min han er også skidt tilpas HVER gang der er tænder på vej.....og der går lang tid fra han bliver skidtmas til der rent faktisk er tænder at se wink

Anmeld

16. januar 2012

als-vb

puh ja det kan jo være alt det ovenstående, fra alemn utilpashed, til tænder, til mellemørebetændelse/vand i ørene til at der sidder noget fast i nakken. Hvis hun er smerteplaget ville jeg sørge for at give hende en smule panodil. Vi andre gider jo heller ikke være unødigt i smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.