Nattøjs"eksplosioner" og andre ritualer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg har lige brugt godt og vel en time på en lille fyr der UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER ville ha nattøj på, eller børstet tænder. Til trods for vores ret så vante ritual så var der intet at gøre, der blev i korte øjeblikke overvejet bootcamp på en ødegård, kostskole, spise hans lørdags slik for næsen af ham mens man hoppede skadefro på hans Nemo dvd... men jeg holdt vejret, tog det pænt og cool og med rolig stemme forklarede ham at det skulle han jo så... Efter at ha remset diverse krav op som en anden gidseltager havde han åbenbart fået motioneret de x-antal ønskede kalorier af, og kravlede derefter op på mit skød og forklarede at nu ville han gerne ha nattøj på og putte med mor, som et kort øjeblik lignede et serve-es, men fattede sig hurtigt og tøffede ind med sin søde dreng.... 

Putteritualet er noget vi gør meget ud af herhjemme. En dejlig time med ro, stille snak, bøger og masser af put... 

Har i nogle faste ritualer hos jer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Hos os tager vi nattøj på og børster tænder omkring 18:20....det har vi ikke nogen problemer med, ungerne følger bare med......

Bagefter får de lov til at se disney jr indtil klokken 19 hvor den bette kommer i seng......

Den store går også i seng på det tidspunkt men får 2 godnat historier......vi har en bog med 365 historier....altså en til hver dag og den læser vi i hver dag.....der ud over får han lov at vælge en bog som vi så også læser......

Vi har faktisk ikke de store problemer med at komme i nattøj og seng lige i øjeblikket wink

Anmeld

13. januar 2012

Elverpigen-vb

Her til aften havde vi også lidt problemer.

Sigrid ville gerne på wc, men havde rejst sig flere gange, og sagt at der ikke kom noget, og hver gang jeg ville ligge hende over, for at give hende bleen på, ville hun over på wc'et igen.

Til sidst blev det NEJ, og hun kom i nattøjet under protest, og lagt i seng uden historie. 

Hun faldt hurtigt i søvn, så det har nok også haft noget at gøre med, at hun har været træt. Hun havde inden sidet i sofaen og hygget med far til Disney Junior (genial kanal), så stille og rolig hygge havde hun fået.

Anmeld

13. januar 2012

Meesalith-vb

Her er det åbenbart blevet et ritual, at hver gang vi lægger ham i seng, så går han hen og tænder tv, og er det ikke spændende, så smider han sig i vores seng. Overvejer at tage strømmen til tv'et, men det er bare guld værd lørdag morgen kl halv 6....

Anmeld

13. januar 2012

Jeamie-vb

Meesalith SKREV:

Her er det åbenbart blevet et ritual, at hver gang vi lægger ham i seng, så går han hen og tænder tv, og er det ikke spændende, så smider han sig i vores seng. Overvejer at tage strømmen til tv'et, men det er bare guld værd lørdag morgen kl halv 6....

Ha ha ha ha laughing, hvor er det godt laughing... Kan lige se en lille fyr med et glad ansigt og armene tilfreds lagt til rette bag nakken .. Så er vi klar !

Anmeld

13. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Det er sjældent der er ballade herhjemme.

vi spiser ca 17.30

bad inden kl 19. inkl nattøj og tandbørstning.

vi smutter ofte med i bad.

fra 19-19.30 slappes der af sammen, tegnes´, hygges i sofa  eller andre rolige ting.

19.30 (+- 15 min) får alma besked på det snart er sengetid og værelset gøres klar, med lynoprydning, gardiner ned, tænde natlampe, finde tøj til næste dag.

Nu er det også indført at Alma lige tisser en sidste gang på potten, og får så ble på.

Hun kysser alle godnat, inkl hund og kat (hader at være putteren, for så kommer man efter dyrene), og kravler så i seng. Der bliver sagt godnat, elsker dig, vi ses imorgen. og vi går ud.

En gang imellem beder hun om at vi læser en kort pippi-historie.

Det er som regel far der putter, da det passer med Adam får en godnat-babstår samtidig. Når Alma er bloppet hen (ca 5-10 min), plejer adam at været faldet i søvn i mine ame også, og han bliver så lagt ind i sin seng (de har værelse sammen).

kl 20-20.15 er der ro i huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.