Hvordan omtaler I jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Webredaktøren-vb

Hvordan omtaler I jeres børn, når I fortæller om dem til kollegaer og folk, der ikke har et personligt forhold til dem?

Altså bruger I deres navn eller istedet generelle kælenavne som bassen, trolden, trunten...

Jeg tror selv, at jeg bruger krudtuglerne en del...tongue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

kongster-vb

Kommer an på om det er folk, der kender deres navne :-) Ellers bruger jeg 'min datter'/'min søn' første gang jeg omtaler dem og evt 'datteren'/'tøsen'/'sønnike'/'knægten' senere. Omtaler jeg dem samlet er det næsten altid som 'ungerne' uanset hvem jeg taler med. Skattebasse-navne holder jeg indenfor privaten :-) Jeg omtaler heller ikke min mand som 'skatten', 'min elskede' eller sådan noget når jeg er ude (eller tiltaler ham som 'skat'). Indimellem bliver han omtalt om 'gemalen'.

Anmeld

12. januar 2012

nikkeneje1-vb

Det samme som Kongster :-).

Anmeld

12. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Første gang er der min dreng eller søn........

Ellers er det bettefisen, bassen eller trolden.

Eller deres navne Alexander og og Lucas

Anmeld

12. januar 2012

als-vb

Det er godt nok meget forskelligt og kommer an på hvem det er og om de kender tøsen.

Anmeld

12. januar 2012

Meesalith-vb

Siger meget knægten... Omtaler jeg ham overfor venner eller familie, hvor han er der, så er det bulder, møgunge eller fedtøre :-) I skriftsprog bruger jeg meget forkortelsen Chr

Anmeld

12. januar 2012

Jeamie-vb

Den lille prut, møgunge, Rumle, Malik-bandit.... LoppeLort, som er mest når der pjattes og ikke skrålende igennem Føtex.... Rumle er mere dagligt kælenavn som er en 'forkortelse' af RumlePot fordi han larmede en hel del da han var lille.... wassat

Anmeld

12. januar 2012

Jeamie-vb

Af andre blev han 'døbt' før han blev født, da navnet var kendt, Kolik-Malik... Hvilket så blev et faktum istedet for et navn. Mange tak for dèn wink

Anmeld

12. januar 2012

Spunk-vb

Bruger selvfølgelig navnet når det er folk jeg kender - ellers 'min datter'. Til folk jeg kender godt kan det godt være 'den lille djævel' eller kommandusen. Her for nylig kom 'inkvisitionen' også i brug da hun er blevet en rigtig spørge-jørgen.

Anmeld

12. januar 2012

Polyp-vb

Knægten, sønnike, Kristoffer, Fiske, møgungen, Bumse-Frederik...alt afhængigt af situation og publikum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.