Åh, jeg kan godt huske den tid, hvor den mindste spolerede alt... Min datter er ældst og hun var i en 'stille alt pænt op'-alder, da lillebror var i 'jeg elsker at vælte/smadre alt'-alderen 
Det jeg tror, at du måske kan udnytte er den yngstes nysgerrighed i forhold til, hvad I laver.
Måske kunne I f.eks. lege butik, hvor din ældste styrer butikken, der kan 'sælge' store varer fra værelset (eller renser juice-kartoner, mælkekartoner osv.), og så kan storebror måske lave nogle legepenge... går han i skole, så er det en god øvelse til at øve, at 5+5 bliver 10 kroner osv.
En anden ting kunne være at bygge med duplo eller andre klodser. Måske kan I lave et fælles byggeprojekt?
Nu ved jeg jo ikke, hvad I har af legetøj, men mine børn har/havde et Zoo-tæppe og et biltæppe, hvor de har brugt mange timer på enten at lege zoologisk have og stille dyr op eller lege sammen med biler.
I krea-retning tænker jeg, at I måske kan klippe billeder ud af magasiner og lave små collager. Det elskede min datter, mens lillebror mest rev gamle magasiner i stykker, men alligevel med hjælp kunne vælge nogle dyr, biler osv. som vi så klistrede på karton...
... og heldigvis betyder aldersforskellen mindre om et stykke tid
Anmeld