Er desværre langt mere samler end udsmider. Og de gange, hvor jeg tænker, at NU skal det være løgn, nu smider jeg UD i stedet for at gemme, viser det sig desværre ofte, at jeg får smidt noget ud, som jeg virkelig hellere skulle have gemt. Gerne nogle af de umiddelbart udefinerbare 'dimsedutter', som man ikke liiige kan huske hvor kommer fra, som så f.eks. var spidsen af drengens elskede rumskib, eller dengang jeg smed en rød, polstret knap ud. Som var fra den snedkerbyggede sofa jeg har arvet, og som jeg kunne have solgt til gode penge, hvis den nu ikke havde manglet en (&%¤!) knap...
Eller den gang jeg i et øjebliks udsmids-eufori smed min barn- og ungdoms DAGBOG ud. For NU skulle der ryddes ud i alt det overflødige... Rigtig, rigtig dum beslutning, som jeg virkelig har ærgret mig over siden. 

Så nu ved jeg efterhånden, at nok skal man smide ud - men med måde og omtanke! Og er jeg i tvivl om, hvor en dippedut kommer fra, så skal den altså have lov at ligge lidt, inden jeg smider den ud.
Da min eks flyttede, fik jeg ryddet ud i skuret - og fandt enormt meget, som jeg kan huske, at eks'en netop havde argumenteret for at vi skulle beholde, da vi flyttede ind 4½ år tidligere, for 'det kunne man måske godt få brug for'. Og det meste var blevet derude i alle årene, glemt og gemt, men tog jo plads op, som kunne være blevet brugt langt bedre.
Så nu tænker jeg: Ja, måske kan man få brug for det - men i hvilken situation? Er det vigtigt at gemme al mulig ragelse i årevis, fordi man evt får brug for det engang? Og hvor sandsynligt er det, at man overhovedet HUSKER, at man har haft sådan en ting stående i kælderen, på loftet, i skuret i årevis? Og er tingene overhovedet up-to-date? En gammel printer bliver ikke mere kompatibel af at samle støv i flere år 
Man skal kun gemme tig, man ved man får brug for, eller som har affektionsværdi. Ting, som (man er enige om!) f.eks. er knap så kønne længere, skal ikke gemmes - de bliver ikke kønnere med tiden!
Og ting, som er gået i stykker... Skal repareres eller smides ad H til!