Spørgsmål til pædagogerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Spunk-vb

Jeg har i et stykke tid undret mig over noget. Nogle gange når spunken har været på toilettet og hun skal tørres, så hopper hun ned på gulvet og bøjer sig forover så hun står med hænderne i gulvet og røven i vejret. I dag da manden hentede hende i vs var hun ved at blive skiftet og stod netop på denne måde - hun havde ikke været på toilettet men fik skiftet ble. Jeg kan godt se, at det er lettere at komme til at tørre numsen ordentligt efter et toiletbesøg, men jeg synes at det er en lidt mærkeligt måde at skifte en ble på. Åbenbart mener pædagogen, at det kan være ydmygende for de lidt større børn at skulle ligge på ryggen når de bliver skiftet. Er denne tanke og metode almindelig/udbredt? For øvrigt kaldte hun lort for pu-bad den anden dag. Herhjemme kalder vi det for pølle eller lort, så det må næsten også komme derovrefra. Det er absolut ikke mit yndlingsord, men det er trods alt bedre end pølser :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

kongster-vb

Jeg tror det er almindeligt udbredt, omend jeg også synes det er mærkeligt! Jeg kan huske min mormor fik os til at stå på samme måde og smart er det da, men jeg har aldrig praktiseret det, da jeg synes det ser for mærkeligt ud at skulle stå der med røven i vejret.

Anmeld

6. januar 2012

Polyp-vb

øhhh...nu er det godt nok mange år siden jeg arbejdede i vs, men moderne bleer kan da sagtens skiftes i almen opretstående stilling...enten med barnet stående på et hævet puslebord eller med den voksne nede i knæ og ungen solidt plantet på gulvet ... altså med mindre der skal gøres grundigt rent, og så er ungmø/svend altså nødt til at ligge ned ... mener jeg!

Anmeld

6. januar 2012

babytrunte-vb

Synes nu også det lyder mærkeligt at rumpetten skal i vejret for at få sat ny ble på. Det kan sagtens lade sig gøre i alm stående stilling.

Hvad angår ord for aff., prut, lort eller hvad det nu skal hedde... Spørg i vs om de har et specielt ord for det. Umiddelbart synes jeg at ordet puh-bad er utrolig negativt. Det er jo noget vi alle skal engang i mellem. Men det måske mig der lægger for meget i det.

Anmeld

6. januar 2012

nikkeneje1-vb

Med hensyn til hvad man kalder det, så synes jeg sjovt nok 'pu-ba' lyder mest 'uskyldigt' af alle varianter, så det er dét vi bruger hjemme når det gælder børn. For mig er lort et grimt bandeord, og pølser er noget man spiser....

Anmeld

6. januar 2012

als-vb

vi brugte puha, men nu hedder det pøller tak til Børnehaven for det.

Anmeld

6. januar 2012

Spunk-vb

Jeg undrer mig faktisk over, at hun overhovedet kan få en almindelig ble på spunken i alm. stående stilling da det ikke er buksebleer de bruger... Men respekt til hende for det. Min umiddelbare tanke om pu-bad er også at det er meget negativt og indikerer at det er noget man skal skamme sig over og synes er ulækkert.

Anmeld

6. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Både vi og DP'en kalder det forskellige ting. Det er somregel Alma der lægger ud. Jeg siger primært adr og lort. Hun har skidt. Stig siger adr, pølser, puha og lort. DP siger somregel adr og puha. Og skidt og lort på almas 'opfordring'.

Anmeld

7. januar 2012

Titte-vb

Lige så mange pædagoger der er, lige så mange forskellige metoder er der til at skifte ble på børnene!! Jeg arbejder et sted, hvor vi vægter arbejdsmiljøet rigtig højt og derfor har vi installeret elektriske pusleborde, der kan køres op og ned, så børnene selv kan kravle op på dem så snart de kan gå, og så skal vi ikke løfte så meget på børnene. Faktisk er det en rigtig uhensigtsmæssig stilling at sidde på en taburet og skifte et barn, jeg gør det aldrig....

Anmeld

7. januar 2012

Spunk-vb

Ja Titte, det er netop det der undrer mig for i spunkens vuggestue har de både hæve-sænke pusleborde og 'stiger' så børnene selv kan kravle op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.