Vil du have tips til at gøre måltiderne hyggeligere? Vores B

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Sofie-Journalist-vb

Vores Børn søger case-familie!

Har du to eller tre børn i aldersgruppen 0-8 år, hvoraf den ene er baby/vuggestuebarn?

Oplever du ofte måltiderne som stressende, problematiske eller i hvert fald knap så hyggelige?

Og vil du gerne have gode tips til, hvordan måltiderne i hverdagen bliver hyggeligere?

Så skriv fluks til journalist Sofie Winther Askgaard på sofie.askgaard@gmail.com og hør mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

gitfre-vb

Hej Sofie.

Mit navn er Gitte og jeg er mor til tre børn på henholdsvis snart to år, snart fire år og en pige på snart syv år.

Din efterlysning, faldt mig i øjnene, da jeg nu længe har tænkt at vores måltider er stressende og knap så hyggelige som jeg gerne ville have dem til.

Min mand Jens, er tømrer og er som regel hjemme til spisetid, jeg selv derimod er sygeplejerske og har skiftende arb. tider, så derfor er jeg nogle gange på arb.

De to ældste børn går til aktiviteter mandag/tirsdag lige inden spisetid, hvorfor det oftes gør spisesituatioene endnu mere presset med ekstra trætte børn.

Nå, men det var lidt info om mig og min familie, håber jeg høre fra dig.

Med venlig hilsen Gitte Frederiksen

mail: borgvej9@gmail.com

Anmeld

12. januar 2012

Sofie-Journalist-vb

gitfre SKREV:

Hej Sofie.

Mit navn er Gitte og jeg er mor til tre børn på henholdsvis snart to år, snart fire år og en pige på snart syv år.

Din efterlysning, faldt mig i øjnene, da jeg nu længe har tænkt at vores måltider er stressende og knap så hyggelige som jeg gerne ville have dem til.

Min mand Jens, er tømrer og er som regel hjemme til spisetid, jeg selv derimod er sygeplejerske og har skiftende arb. tider, så derfor er jeg nogle gange på arb.

De to ældste børn går til aktiviteter mandag/tirsdag lige inden spisetid, hvorfor det oftes gør spisesituatioene endnu mere presset med ekstra trætte børn.

Nå, men det var lidt info om mig og min familie, håber jeg høre fra dig.

Med venlig hilsen Gitte Frederiksen

mail: borgvej9@gmail.com

Hej Gitte

Tusind tak for din henvendelse. Jeg har sendt dig en mail :)

Mvh Sofie

Anmeld

13. januar 2012

Sofie-Journalist-vb

vi er en familie med mor, far og to drenge på hhv 6 og 3 år.

storebror er - tildels - rolig ved aftensmåltidet. dog er det svært, at få ham til at sidde på stolen (vil helst stå). ved bordet (lego, bog e.a.), som han så kan koncentrere sig om.

morgenmaden er det 'letteste' måltid, hvor der er nogenlunde ro. frokost er han (lillebror) helst fri for og aftensmåltidet går altid galt. tit er han træt - har flere gange sagt, at han er sulten op til, at vi skal spise- og flipper fuldstændig ud; lægger sig hylende på gulvet og vil kun have sutten e.l. det er ikke hyggeligt og vi voksne kommer til at råbe etc - og det er slet ikke rart for storebror. det er det samme om vi spiser hos andre, har gæster eller alene.

også i institutionen kan de have deres problemer med at få ham til at sidde stille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.