Her er jeg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg kan se, jeg har været efterlyst herinde - nu er jeg her! Har bare haft så travlt og syntes, der var så stille herinde - men nu skal jeg nok komme lidt oftere. Update på lidt af hvert: Jeg er meget glad for mit 'nye' job og føler mig efterhånden hjemme i de nye omgivelser. Skolen minder på mange måder om min 'gamle' arbejdsplads, men der er mere overskud og ro i lærerkollegiet - helt klart blandt andet fordi, skolen har været lykkeligt fri for forflyttelses- og fyringsrunder. Jeg får ros af ledelsen, kollegerne og forældrene og har fået indflydelse på ændringer i skolens struktur, så overbygningen bliver samlet under ét - noget, jeg har 'manglet' indtil nu. Jeg savner nogle gange min gamle skole frygteligt, men har god og tæt kontakt med mine gamle yndlingskolleger, og det hjælper meget. Det står til gengæld rigtigt skidt til på min gamle skole - to 'solide' lærere er gået ned med flaget, og min gamle skoleleder er ramt af alvorlig sygdom. Der har været massiv utilfredshed med ledelsen det sidste års tid, og måske skal jeg bare være glad for, jeg kom væk - selvom måden, det skete på, gjorde ondt. Min datter på 18 bliver færdig med sin HG her til januar og har - som den eneste fra sit hold - fået en elevplads. Helt fantastisk dejligt - hun er allerede begyndt at arbejde derinde og er heldigvis rigtigt glad for det. Det er hos en optiker, og hun bliver både uddannet salgs- og optikerassistent, så der bliver flere muligheder for hende, når hun er færdig. Efter de svære år, hun havde med spiseforstyrrelse, selvskadende adfærd m.v., er det bare SÅ skønt, at det nu kører for hende. Hun har også en fantastisk dejlig kæreste, som hun har været sammen med i 1 ½ år - han er rigtigt god for hende, og i det hele taget trives hun stort. Nu er det så den mellemste på 14, der er noget af en teenage-udfordring - han er ekstremt humørsvingende og, SUK!, skoletræt - og i kulissen venter ham på 13 vist på, at der er plads til, han kan folde sig ud. Vi er dog efterhånden hærdede, tror jeg... Jeg er stadig til regelmæssige undersøgelser på Scleroseklinikken, men indtil videre ser alt fint ud, og jeg tænker ikke så meget på risikoen for at blive syg længere. Så alt i alt går det vel rigtigt godt - jeg synes i hvert fald, jeg er ved at komme ud 'på den anden side' efter alle de bekymringer og sorger, der har fyldt godt og grundigt de sidste par år. 2012 må blive et fantastisk år for os - det trænger vi til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Jeamie-vb

Ja vi må til at luske frem og sørge for der sker bare lidt mere smile. Nytter ikke noget det kun er de samme tre der skal sørge for 'underholdningen' mens vi andre bare lurer...

Som det siges 'intet er så skidt at det ikke er godt for noget' og det må da siges at være sket i dit tilfælde !? Så kan godt forstå du har været lidt væk også... Teenagere kan fylde en del, har jeg erfaret, også selvom de stort set ikke er nærværende silly. Og så nyt job, så er der ikke noget at sige til der lige skulle lades op... 

Som dig har jeg også bare haft super travlt.... og var en periode nok en del tyndhudet og derfor mere modtagelig for 'dårlig tone'. Måtte så bare lige trække stikket ud lidt... smile. 

Min mor blev ramt af 2 store hjerneblødninger (55 år kun) og lå i koma i længere tid, manden fik sideløbende diagnosen manio depressiv / bipolar, 'arvede' morens teenage søn og så lille søn der skulle køres ind i børnehaven... 

Velkommen tilbage smile

Anmeld

30. december 2011

Titte-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Jeg kan se, jeg har været efterlyst herinde - nu er jeg her! Har bare haft så travlt og syntes, der var så stille herinde - men nu skal jeg nok komme lidt oftere. Update på lidt af hvert: Jeg er meget glad for mit 'nye' job og føler mig efterhånden hjemme i de nye omgivelser. Skolen minder på mange måder om min 'gamle' arbejdsplads, men der er mere overskud og ro i lærerkollegiet - helt klart blandt andet fordi, skolen har været lykkeligt fri for forflyttelses- og fyringsrunder. Jeg får ros af ledelsen, kollegerne og forældrene og har fået indflydelse på ændringer i skolens struktur, så overbygningen bliver samlet under ét - noget, jeg har 'manglet' indtil nu. Jeg savner nogle gange min gamle skole frygteligt, men har god og tæt kontakt med mine gamle yndlingskolleger, og det hjælper meget. Det står til gengæld rigtigt skidt til på min gamle skole - to 'solide' lærere er gået ned med flaget, og min gamle skoleleder er ramt af alvorlig sygdom. Der har været massiv utilfredshed med ledelsen det sidste års tid, og måske skal jeg bare være glad for, jeg kom væk - selvom måden, det skete på, gjorde ondt. Min datter på 18 bliver færdig med sin HG her til januar og har - som den eneste fra sit hold - fået en elevplads. Helt fantastisk dejligt - hun er allerede begyndt at arbejde derinde og er heldigvis rigtigt glad for det. Det er hos en optiker, og hun bliver både uddannet salgs- og optikerassistent, så der bliver flere muligheder for hende, når hun er færdig. Efter de svære år, hun havde med spiseforstyrrelse, selvskadende adfærd m.v., er det bare SÅ skønt, at det nu kører for hende. Hun har også en fantastisk dejlig kæreste, som hun har været sammen med i 1 ½ år - han er rigtigt god for hende, og i det hele taget trives hun stort. Nu er det så den mellemste på 14, der er noget af en teenage-udfordring - han er ekstremt humørsvingende og, SUK!, skoletræt - og i kulissen venter ham på 13 vist på, at der er plads til, han kan folde sig ud. Vi er dog efterhånden hærdede, tror jeg... Jeg er stadig til regelmæssige undersøgelser på Scleroseklinikken, men indtil videre ser alt fint ud, og jeg tænker ikke så meget på risikoen for at blive syg længere. Så alt i alt går det vel rigtigt godt - jeg synes i hvert fald, jeg er ved at komme ud 'på den anden side' efter alle de bekymringer og sorger, der har fyldt godt og grundigt de sidste par år. 2012 må blive et fantastisk år for os - det trænger vi til!
Hvor er det fedt at du er blevet godt modtaget og at du føler dig rigtig godt tilpas på din nye arbejdsplads.... Det er alfa og omega for at man kan trives og være glad for sit job! Og hvor bliver jeg varm i hjertet, når jeg læser om din datters glade drejning i livet, det har hun virkelig fortjent, og i som forældre der har været der i alle op og nedturene, i kan nu puste lidt ud! Havde faktisk glemt at du havde sclerose, forstår godt at du er glad for at den ikke er i udbrud, jeg tror, uden at vide det, at stress kan være med til at hjælpe rigtig mange lidelser til at gå i udbrud.. Så godt du har fået ro på hele jeres liv, så kan det kun gå fremad for jeres familie! ;)

Anmeld

30. december 2011

Charlotte d. 17.-vb

jeanie skrev:

rn Ja vi må til at luske frem og sørge for der sker bare lidt mere smile. Nytter ikke noget det kun er de samme tre der skal sørge for 'underholdningen' mens vi andre bare lurer...

rn

rn  

rn

rn  

rn

rn Som det siges 'intet er så skidt at det ikke er godt for noget' og det må da siges at være sket i dit tilfælde !? Så kan godt forstå du har været lidt væk også... Teenagere kan fylde en del, har jeg erfaret, også selvom de stort set ikke er nærværende silly. Og så nyt job, så er der ikke noget at sige til der lige skulle lades op... 

rn

rn  

rn

rn Som dig har jeg også bare haft super travlt.... og var en periode nok en del tyndhudet og derfor mere modtagelig for 'dårlig tone'. Måtte så bare lige trække stikket ud lidt... smile. 

rn

rn Min mor blev ramt af 2 store hjerneblødninger (55 år kun) og lå i koma i længere tid, manden fik sideløbende diagnosen manio depressiv / bipolar, 'arvede' morens teenage søn og så lille søn der skulle køres ind i børnehaven... 

rn

rn  

rn

rn Velkommen tilbage smile

Puha, du har da også haft dit at se til. Håber, at både din mor og manden har det bedre.

Anmeld

31. december 2011

Spunk-vb

Hvor dejligt at du kiggede forbi og fortalte hvordan det går - og endnu mere dejligt at det går godt! Rigtig godt nytår.

Anmeld

31. december 2011

Charlotte d. 17.-vb

Titte skrev:
Charlotte d. 17. skrev:
Hvor er det fedt at du er blevet godt modtaget og at du føler dig rigtig godt tilpas på din nye arbejdsplads.... Det er alfa og omega for at man kan trives og være glad for sit job! Og hvor bliver jeg varm i hjertet, når jeg læser om din datters glade drejning i livet, det har hun virkelig fortjent, og i som forældre der har været der i alle op og nedturene, i kan nu puste lidt ud! Havde faktisk glemt at du havde sclerose, forstår godt at du er glad for at den ikke er i udbrud, jeg tror, uden at vide det, at stress kan være med til at hjælpe rigtig mange lidelser til at gå i udbrud.. Så godt du har fået ro på hele jeres liv, så kan det kun gå fremad for jeres familie! ;)
Jeg kunne ikke få lov at poste et svar til dig i går, Titte - pc'en drillede. Men: Tak for din tilbagemelding. Jeg har heldigvis ikke sclerose, men symptomer, der giver en 50 procents risiko for, at jeg kan udvikle det. Jeg bliver fulgt nøje og føler mig tryg. Håber, du får et dejligt 2012 med medvind hele vejen.

Anmeld

31. december 2011

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Hvor dejligt at du kiggede forbi og fortalte hvordan det går - og endnu mere dejligt at det går godt! Rigtig godt nytår.
I al hast, mens jeg pjækker fra madlavning og oppyntning: Tak for det - og godt nytår til dig.

Anmeld

31. december 2011

Laurie-vb

Puha Charlotte.. sikke en omgang. Godt, du skiftede skole... åbenbart. Dejligt med din datter! Det betyder SÅ meget, at det går godt for børnene! Begge mine døtre har været skoletrætte i perioder... nu er de begge to SOSU hjælpere... den ene har fået sig et job som handicaphjælper (for en studerende... dejligt!), den anden fortsætter og vil gerne bliver sygeplejersker. De har begge to snuset til anden uddannelse... og så var interesse for skolen her igen. Og ja... teenagers er ikke af det nemmeste.. Har haft tre af slagsen, den yngste er nu 19. Håber, 2012 bringer det bedste for dig... og for jer alle! Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.