ondt i maven af savn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.629 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. december 2011

21korne-vb

håber i kan hjælpe eller bare komme med nogle råd for min dreng på lige knap 11 år har i det sidste ½ år haft en uforklarlig mavepine han er blevet tjækket for alt ved lægen lige fra allergi til kræft og vi har heldigvis ikke fundet noget andet end han er sund og rask. men hans mavepine er ikke blevet mindre af den grund men så kom jeg til at ligge mærke til noget min store datter går på efterskole og kom hjem her i onsdags og blev hjemme til i dag søndag, han plejer at have ondt i maven når han skal sove, og her i mens hun har været hjemme har den mavepine været væk og da vi i dag var inde for at sætte hende på toget, vi går der fra er det første min søn siger ej hvor har jeg det sikdt min mave gør ondt. det skal lige siges de to er meget tæt han er også glad for hans anden storesøster på 12 men hende på 14 har han virklige knyttet sig til og det er blevet meget mere efter jeg blev skilt fra deres far og de skulle være ved han på overnatning der ikke var sjovt for dem pga problemer der ville han kun være der vis hende på 14 var der ellers var han ikke tryg men nu er det så jeg vil høre jer er der nogle der ved hvad man kan gøre for at han kan slippe for den mavepine hvis det er pga savn han snakker med hende hver dag flere gange om dagen men lige meget hjælper det og det går jo også ud over skolen for han har virklige ondt når det er og hun skal på efterskole næste år også så det går jo ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

wolverine-vb

hej syntes jeg kan genkende dit problem, ved mig er det min datter på nu 12 som startede med at sige hun havde ondt i maven som 9 årig og jeg blev meget bekymret og jeg rendte til lægen som en åndsvag og fik hende tjekket for alt lige fra det lille til det store men intet var gudskelov galt,det skal lige siges at hendes storebror er 14 år og har ad/hd og de har et godt forhold til hinanden, men efterså at jeg fik hende tjekket ved lægen så forslog lægen at vi skulle snakke med børnepsyk og efter ca 2 månders ventetid fik jeg en tid til hende derinde, de var bare rigtige gode hun åbende sig og fik snakket med dem og efter 1 års tid med samtaler fik jeg afvide hun led af psykisk børnemave da hun ikke rigtig kan tale om hendes problemer, det er gudskelov blevet bedre nu men det har voldt hende en del problemer siden og hun har haft mange sygedag fra skolen men de er oplyst om det og har fået papir på det så det er dejlig, det skal lige siges at nu flytter storebror ned til sin far da vi ikke bor sammen mere, jeg har været alene med dem siden 2005 og indtil 2010, men har et godt venskab med deres far og de er begge glade for deres stedfar men hun har stadig dage hvor det bøvler og ja nu kommer det igen hvor hendes storebror flytter men jeg prøver at tale med hende og lade hende komme med det af sig selv. Ved ikke om du evt kan bruge dette til noget men jeg syntes bare det lød bekendt, håber han snart får det bedre for man er ved at gå ud af sig selv af bare bekymring når ens barn siger de har ondt i maven kender det alt alt for godt :) god jul til dig og din familie knus tina

Anmeld

12. december 2011

als-vb

Syntes også det lyder som om at det ville være bedst hvis han fik talt med en børnepsykolog.

Anmeld

12. december 2011

21korne-vb

hej ja jeg tror også jeg skal høre min læge om det er en mulighed at han kan få en snak med en børnepsykolog for nej det er bestemt ikke sjovt for hverken ham eller mig når han har det skidt det er nu bedst med en glad dreng uden ondt i maven

Anmeld

13. december 2011

wolverine-vb

hej ja tror også det evt vil være en god ide for jer og ja man vil jo helst have glade børn, det gjorde vildt ondt inden i mig da min datter begyndte for jeg kunne ikke hjælpe hende og efter de samtaler på børnepsyk der blev det meget bedre og hun er idag en glad pige og ja der er næsten ikke mere af det med hendes ondt i maven (minus det med at storebror nu skal flytte) og hun er blevet så meget bedre til at udtrykke sig og komme og fortælle når der er noget som går hende på :) jeg ønsker alt det bedste for jeg og håber du snart har en glad dreng igen*S*

Anmeld

6. februar 2012

Louise_P-vb

Det er ikke sikket, at din søn har ondt i maven af psykiske årsager. Desværre er det utroligt svært at diagnosticere årsagen til ondt i maven, da der findes så utroligt mange årsager. Det kan være allergi, mavesår, tarmproblemer osv. Har din søns læge undersøgt alle muligheder? Bare for at få en ide om, mulige grunde til, at din søn har ondt i maven kan du se denne liste over årsager til ondt i maven, som i øvrigt langt fra er komplet. Ca. 10% af alle lægebesøg i Danmark har ondt i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.