Børnemishandler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Spunk-vb

Har opdaget, at vi har mishandlet spunken på det groveste ;) Vi købte for en måneds tid siden en juniordyne og pude til hende, fordi min mand klagede over, at hun stjal hans dyne når hun sover hos os :laugh: Et par dage efter besøgte vi min søster som har en datter der er 9 måneder yngre, og der opdagede jeg at hun allerede har en juniordyne - og har åbenbart haft den i flere måneder. Ups - måske var to år lidt sent at få sin første juniordyne.... mangler stadig den forældreguide som har helt konkrete råd, til f.eks. hvornår ens barn skal have sådan én :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

anjaw1977-vb

:laugh: (Sikke en titel!!!) Ja, måske mishandling ;) men på den anden side... vores dreng fik ret hurtigt en juniordyne, for vi skulle jo fylde hans tremmeseng med et eller andet, jeg tror det var lige før han var et år, men i princip er det fuldkommen underordnet, for han vil ikke sove med den - han sparker den konsekvent af - og mosler generelt rundt i sengen når han skal falde i søvn, så vi giver ham natdragt og sokker på, samt skruer op for varmen på værelset... :silly:

Anmeld

8. december 2011

als-vb

tror tøsen fik hendes junior dyne da hun var to år... hun sov i tremmeseng til hun var næsten tre år... Vi er klart mere onde så.

Anmeld

8. december 2011

Spunk-vb

als skrev:
tror tøsen fik hendes junior dyne da hun var to år... hun sov i tremmeseng til hun var næsten tre år... Vi er klart mere onde så.
Godt at vide, at vi ikke er helt tossede :) Spunken er også stadig i sin tremmeseng og tror at hun bliver det et stykke tid endnu - den er jo rigeligt lang. Overvejer dog at fjerne siden snart.

Anmeld

9. december 2011

Signe1704-vb

Vores unger har alle fået juniordyner da de var omkring 9 måneder..... Og de små er blevet rykket i juniorseng omkring 2 års fødselsdagen - med datteren var det fordi at jeg skulle føde 3 uger senere og så ville vi gerne have tremmesengen fri til lillebror og at hun lige havde vænnet sig til sin nye seng inden han kom - mest for at hun ikke skulle føle at han kom og stjal hendes seng (man / vi brugte jo ikke tremmesengen meget da lillebror var helt nyfødt).

Og med den lille synes vi bare at det passede godt og da storesøster trængte til en større seng, kunne vi ligeså godt rykke juniorsengen ind til lillebror.

Anmeld

9. december 2011

anjaw1977-vb

Spunken er også stadig i sin tremmeseng og tror at hun bliver det et stykke tid endnu - den er jo rigeligt lang. Overvejer dog at fjerne siden snart.
Vores sover også stadig i tremmesengen og det bliver han ved med, da den kan forlænges i takt med at han gror :) , vi har dog allerede været nødt til at fjerne den ene side, dengang jeg blev gravid (pga bækkenløsning mm) så han selv kan kravle ind og ud af sengen, ligesom han selv må kravle på en trappestige op og ned ad puslebordet og ind og ud af bil/autostol, men han er rigtig god til det :klap: Hans mor er faktisk RET stolt af ham!!! :laugh: Så det behøver ikke at blive noget problem, selvom min venindes dreng hurtigt lærte at kravle op af tremmesengen (med tremmer) og ned ad trappen flere gange hver aften - det er lidt uhyggeligt, men det har vi (syv-ni-tretten) indtil videre været afskærmet fra - desuden bruger vi stadig børnegitre på trappen og sikring på døren... Hvilket sikkert også er 'mishandling'!!! ;) Vi lever nu mere efter princippet 'better safe than sorry!!!' :blush: God fornøjelse/arbejdslyst med 'aftremningen'! :hammer:

Anmeld

9. december 2011

Signe1704-vb

Hos os går det mest ud på at jeg synes det må være fantastisk at have en kæmpe dyne -elsker at ligge med vores dobbeltdyne alene. Vores datter på 4 år sover også med voksendyne og har gjort det et års tid.

Sengene synes jeg er praktisk fordi ungerne selv kan komme ind til os hvis de skulle vågne om natten og om morgenen står de selv op og kommer ind til os. Vi har ikke haft problemer med at de stod op efter at de er blevet puttet, så det er gået over al forventning.

Anmeld

9. december 2011

als-vb

tøsen har faktisk også være nemt at tilvænne den store seng (vi sprang direkte fra tremmeseng til stor seng 90*200). Hun kravler heller ikke ud når hun er blevet puttet, kun om natten når hun vil ind til os og om morgenen når hun vågner.

Anmeld

9. december 2011

Spunk-vb

Signe1704 skrev:

rn Hos os går det mest ud på at jeg synes det må være fantastisk at have en kæmpe dyne -elsker at ligge med vores dobbeltdyne alene. Vores datter på 4 år sover også med voksendyne og har gjort det et års tid.

rn

rn Sengene synes jeg er praktisk fordi ungerne selv kan komme ind til os hvis de skulle vågne om natten og om morgenen står de selv op og kommer ind til os. Vi har ikke haft problemer med at de stod op efter at de er blevet puttet, så det er gået over al forventning.

Jeg har netop ikke tænkt over at en juniordyne kunne være en god idé fordi babydynen jo forholdsmæssigt svarer nogenlunde til min egen dyne, som jeg heller ikke er 1½ min længde. Men heldigvis fandt vi ud af det, og hun er superglad for den. Ang. sengen, så tror jeg også at vi springer direkte til en voksenseng. Jeg synes egentlig at juniorsengene er vildt søde, men ret økonomisk er det vist smartere bare at købe en alm. seng fra start.

Anmeld

13. december 2011

Elverpigen-vb

Da jeg læste overskriften tænkte jeg, hvad nu :dry: Men det er da lidt sjovt. Her fik Sigrid sin junior dyne en gang sidste vinter (hun var mellem 1 år og 3 måneder og 1 år og 6 måneder gammel), for hun lå aldrig under den babydynen. Nu ligger hun i det mindste under den en gang i mellem ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.