Årebetændelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. november 2011

nikkeneje1-vb

Nogen der har haft det, og kan det gå over af sig selv ?

Jeg har i flere år haft knudrede årer på mine ben. Idag er den ene helt hård og gør mega-ondt. Nu er huden henover så også lidt rød og varm. Går jo ud fra at det må være årebtændelse. Er det nødvendigt at bruge weekend-tid på at gå til vagtlæge med det (har faktisk hverken tid eller lyst), eller er det noget der går over af sig selv igen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

nikkeneje1-vb

JA! Det er bestemt nødvendigt at få kigget på det - jeg har selv haft årebetændelse, der udviklede sig til en blodprop fordi jeg tænkte som du at det nok gik over igen. Så smut forbi og få afklaret om det 'blot' er årebetændelse eller det er på vej til at blive mere. Håber det bedste.

Anmeld

25. november 2011

nikkeneje1-vb

Tak for svar.

Hvordan undersøger de om det er det ene eller det andet ?

Anmeld

25. november 2011

nikkeneje1-vb

Det kommer helt an på hvilken type årebetændelse det er. Hvis det er en overfladisk er det ikke særlig farligt og du vil sikkert kun få en salve eller få at vide du skal holde den lidt i ro. Er du ved at udvikle en dyb årebetændelse (faktisk en blodprop) så skal du i blodfortyndende behandling. Jeg ved jo ikke hvor ømt, rødt og hævet åreknuden er - er det kun det lille område omkring åreknuden der er rødt? Gør det ondt i hele benet når du går på det?

Anmeld

25. november 2011

nikkeneje1-vb

Nå det svarede vist ikke på dit spørgsmål - jamen de kigger på det og vurderer ud fra dine smerter og hvordan det ser ud, hvad det kan være.

Anmeld

25. november 2011

nikkeneje1-vb

Har googlet mig til at når man kan mærke den som en hård knude så er det overfladisk og ikke farligt. Men den er rigtig øm, kun svagt lyserød på huden lige omkring stedet. Ind imellem gør det ondt når jeg støtter på benet, men kun på selve knuden ellers bare en 'spændt/snurrende' fornemmelse hele tiden.

Nå, ser lige imorgen tidlig ellers ringer jeg lige til lægevagten og hører om han vil se mig.

Igen tak for dine svar :-)

Anmeld

25. november 2011

nikkeneje1-vb

Så tror jeg også roligt du kan vente, men bliver det værre så er det bedre at få tjekket det :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.