Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Spunk-vb

På spunkens stue i vs har de fået en slange - en kornsnog for at være mere præcis. Den er ca. 1 meter lang, og det er en kvælerslange så vidt jeg har forstået. Jeg synes at det er helt fint, at de har den - spunken er meget begejstret for den og det er jo en naturinstitution, så alt ok der. Jeg er dog alligevel lidt betænkelig, for der er ingen slags lås på dens terrarie. Ofte bliver hendes stue først åbnet kl. 9, men sommetider løber der alligevel børn rundt derinde uden voksenopsyn. Jeg tænker, at de måske godt kunne finde på at lukke den ud... - de er ca. 1½ til 3 år. Jeg er ikke klar over om den rent faktisk kan kvæle et barn, og har bestilt nogle bøger for at læse nærmere.... Er alt ok, og er jeg blot pylret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Signe1704-vb

Der er jeg jo rigtig sart. Jeg ville på ingen måde synes det var fedt at de havde en slange i mine børns institution. Men det var jo sådan set ikke det du spurgte om...... blush

Hvor højt oppe står den? Hvis den står i børnehøjde synes jeg uden tvivl at der bør være en slags lås/ foranstaltning så ungerne ikke kan komme til den - specielt i en vuggestue. Det ville jeg også syntes med alle mulige andre dyr - også for dyrets skyld og fordi at hvis den slipper løs bliver det godt nok svært at finde den igen.

Hvis den kan kvæle et barn bør den efter min mening slet ikke være i en institution, men mon den kan det? Tror altså kun de kan tage mus og måske rotter. Mener det var sådan en, en af mine venner engang havde og den var slet ikke farlig ( men jeg skulle ikke i nærheden alligevel tongue ).

Anmeld

23. november 2011

Trunte K-vb

Signe1704 skrev:

rn Der er jeg jo rigtig sart. Jeg ville på ingen måde synes det var fedt at de havde en slange i mine børns institution. Men det var jo sådan set ikke det du spurgte om...... blush

rn

rn Hvor højt oppe står den? Hvis den står i børnehøjde synes jeg uden tvivl at der bør være en slags lås/ foranstaltning så ungerne ikke kan komme til den - specielt i en vuggestue. Det ville jeg også syntes med alle mulige andre dyr - også for dyrets skyld og fordi at hvis den slipper løs bliver det godt nok svært at finde den igen.

rn

rn Hvis den kan kvæle et barn bør den efter min mening slet ikke være i en institution, men mon den kan det? Tror altså kun de kan tage mus og måske rotter. Mener det var sådan en, en af mine venner engang havde og den var slet ikke farlig ( men jeg skulle ikke i nærheden alligevel tongue ).

:klap: :klap: :klap: Ganske enig - har du i øvrigt spurgt dem? Det lyder jo ikke som om du falder lige i 'Ad, en slange'-fælden og det kunne jo være at der ligger nogle overvejelser bag - eller at de bare lige venter på at det rette terrarie bliver færdigt og så synes jeg altså det er OK at påpege at der kan være et problem, som Signe skriver også for dyret :blink:

Anmeld

24. november 2011

Johannamor-vb

Jeg synes ikke, at dit spørgsmål lægger op til 'hvad synes I?' men derimod til at du får indblik i institutionens grundlag for at vurdere sikkerheden i forbindelse med småbørn og kornsnoge. Hvis ikke de har noget på skrift, som du kan læse, synes jeg, du skal henvende dig med et spørgsmål fx i zoo, hvor der er mennesker ansat, der har forstand på at holde dyr. For det her drejer sig jo om facts i højere grad end fornemmelser - er det farligt, hvor meget kraft kan de 'kvæle' med, hvad kan der ske????? Og højst sandsynligt finder du ud af, at kornsnogen er helt efter reglerne og at det er helt ufarligt. Det hører jo med til pædagogernes arbejde, at de tjekker facts, inden de anskaffer et dyr. Jeg synes iøvrigt, at det er en super ide, at der er dyr omkring børn, det lærer ungerne rigtigt meget af.

Anmeld

24. november 2011

Webredaktøren-vb

Ja, jeg kan jo godt læse, at du ikke spørger, om det er ok, at de har anskaffet en slange... men det er altså det første jeg tænker wassat

Hvad er pointen med en slange i instutition? Det er jo ikke et kæledyr som en kanin - medmindre slangen skal fodres laughing

Jeg kan ikke forestille mig, at de anskaffer et dyr, der kan udgøre en sikkerhedsrisiko, men der må da være masser af forældre (og børn måske), der ikke er vilde med slanger.

Tænk hvis den slipper ud og pludselig kommer med hjem i rygsækken... w00t

Anmeld

24. november 2011

Polyp-vb

Den er allergivenlig - relativt let at holde, ganske ufarlig; men dog ikke ligefrem et kæledyr - skal fodres ganske sjældent alt efter alder og størrelse...og spiser helst levende museunger etc...perfekt i en daginstitution...det er jo en stor del af naturligt dyreliv at kødædere spiser andre dyr og kan da bestemt give anledning til rigtig mange samtaler...og så skal den ikke passes i weekends og ved evt ferielukninger som en kanin eller et marsvin, som en del af ungerne måske ikke kan tåle, og som ville blive kvalt i 'omsorg'

En slange lever også længere under de rette forhold

Anmeld

26. november 2011

Spunk-vb

Tak for jeres svar. Terrariet står på gulvet, og er dermed meget tilgængeligt for børnene. Jeg har som sagt intet problem med at de har valgt en slange - den kan vel være lige så god som alle andre dyr.... Har bestilt nogle artikler men vil også bringe det op på forældremødet i den kommende uge.

Anmeld

27. november 2011

Det er stadig mig-vb

Altså en kornsnog er totalt ufarlig, og er ikke en kvælerslange....håber da ikke det er institutionen der tror det er en kvælerslange, hahaha..... Vi har massere af kornsnoge i USA og som børn gik vi og legede med dem, store som små og selvom de godt kan bide, så er jeg aldrig blevet bidt, når de bliver sure rasler de lidt med halen og så stikker de af - deres bid er ufarlige, men de skal VITTERLIGT behandles dårligt før end de bider. Så selvom jeg havde spædbørn, så turde jeg lægge dem midt på gulvet sammen med 100 kornsnoge og gå ud i køkkenet og lave mad - ingen problemer dér. De er ca lige så ''farlige'' som en regnorm på 120 cm.

Anmeld

27. november 2011

Spunk-vb

Jo, det var en fra vs der sagde at det var en slags kvælerslange - men hun sagde på den anden side også, at den ikke kan bide, og eftersom alle slanger har tænder, så holder det jo ingen steder :laugh:

Anmeld

28. november 2011

Det er stadig mig-vb

Hun har nok bare overdramatiseret lidt (meget) :laugh: Tro mig, der er INTET at være nervøs for mht kornsnoge, og selvom den står i gulvhøjde og ungerne skulle tage den ud, jamen så finder den sig pænt i det og gør dem ikke fortræd. Den har ABSOLUT ingen ''kvæler-gen'' og har hverken styrken eller behovet for at kunne kvæle. Faktisk er det en rigtig god børneslange og/eller begynder slange, netop fordi den er så rolig som den er. Og fordi forældrene ikke behøver at bekymre sig om børnenes sikkerhed. Skulle et barn slå den ned i gulvet og den skulle finde på at bide, så vil jeg bare indskyde, at det så gør mere ondt at blive revet af en kat! Et katte-riv er også 1000 gange farligere!! (Bare lige for at fortælle, at der er husdyr der er langt farligere) :) Så vi taler altså om en rigtig sød og ufarlig lille fyr, som jeg synes i bare skal byde velkommen. Kan dog godt forstå du blev utryg med de der fejlinformationer :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.