Man kan ikke elske sine børn ens, præcis lige som børn ikke kan elske sine forældre ens.
Hermed ikke sagt at man som forældre kan fravælge et barn, lige så lidt som et barn kan fravælge en forælder.
Tror det handler om kemi, hvem svinger man bedst med. Og min erfaring er, at det skifter. I en periode er man måske mest til den mellemste, andre perioder er man mere til den yngste osv.
Børn forandre sig hele tiden - den lille 'belastende' og konfliktsøgende, bliver pludselig rolig, elskelig og nem, hvor den altid nemme og rolige pludselig bliver stridslysten. 'Mors dreng' bliver pludselig 'Fars dreng', og 'Fars pige' bliver pludselig 'Mors pige' osv.
Og det er jo naturligt, for deres dannelse af identitet, og naturligt for os forældre, som jo egentlig kun låner vores børn en ganske kort periode.
Når de bliver voksne mennesker (jeg har jo 3 voksne sønner også), så står man pludselig med de færdige produkter, og der er store forskelle på deres barndoms sind og deres voksen sind skulle jeg hilse at sige, og så elsker man dem igen, på nye niveauer og under andre rammer.......men stadig ikke ens, men sådan cirka lige meget under devisen, at ingen kan undværes.
Anmeld