Skal I have and i aften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Webredaktøren-vb

Det er Mortens aften idag... står den derfor på andesteg i jeres hjem eller holder I ikke den gamle tradition i hævd?

... hos os står den på burritoes, for jeg havde faktisk helt glemt det laughing

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Polyp-vb

jeps...and til frokost i kantinen..and igen i aften...har dog valgt at springe over hvor gærdet er lavest...har bestilt fuld menu hos slagteren, så skal bare hente og så varmes i ovnen. Der er jo ikke tid til at lave det ordentligt fra bunden på sådan en almindelig torsdago-kok

Anmeld

10. november 2011

Webredaktøren-vb

Nå, ja det er da smart med slagterens and! ... hmm, det må jeg huske til næste år ;)

Anmeld

10. november 2011

kongster-vb

Det har jeg slet ikke tænkt på. Hmmmm jeg må se om jeg kan få fat i noget confit de canard. Det er i hvert fald nem mad :-)

Anmeld

10. november 2011

als-vb

Vi udskyder til i morgen hvor tiden er bedre. ved godt at det er snyd men så kan det blive lavet ordentligt. Så ja i morgen står den på and, brune og hvide kartofler, rødkål og sidst men ikke mindst taffelchips. mååms jeg glæder mig.

Anmeld

10. november 2011

Johannamor-vb

Vi skal have andebryst hos os - det hører jo til de hurtige måder at tilberede and på, som også passer til en helt almindelig torsdag (tilbehør kartofler, orangesovs & rødkål). Jeg er hjemme i dag med en dreng, der ingen stemme havde i morges og hostede grimt - men heldigvis har det i løbet af formiddagen vist sig, at han ikke er syg overhovedet... bare forkølet. Så rent faktisk har jeg masser af tid og kunne sagtens have tilberedt en hel and - det kunne jeg jo bare ikke vide. Som det er, er det nu godt nok - jeg har selv skrantet med forkølelse hele ugen, så jeg fortsætter med at ligge på sofaen og hyggelæse, mens drengen leger med lego og hører 'Dyrene fra Hakkebakkeskoven' på cd.

Anmeld

10. november 2011

Titte-vb

Jeps! Og jeg skal ikke røre en finger, blot sætte mig til et veldækket bord og så spise den gode and! Er lige nu på vej hjem fra Skejby hospital, så det er dejligt at tænke på at maden bliver serveret! ;)

Anmeld

10. november 2011

Spunk-vb

Nej, desværre ikke. I min familie har vi altid fejret Mortens aften, men efter jeg flyttede hjemmefra er det altid blevet flyttet til en nærliggende weekend - hvilket jo egentlig er meget praktisk men også lidt kedeligt. Overvejede at købe and udefra, men manden gider der ikke rigtig og spunken spiser jo ikke så meget, så jeg syntes ikke at det var umagen værd. Så jeg venter lige 9 dage... Til gengæld har vi rigtigt hygget os, for manden havde købt ind til fælles bagning af pølsehorn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.