Hvad er jeres yndlings-tradition i december?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Webredaktøren-vb

Hvad er den hyggeligste tradition i løbet af december i jeres familie?

Er det store jule-bagedag? Kalendergaver eller...?

Vi har en nisse, der ankommer den 1. december. Hun kan magi, så hver nat flyver hun op til julemanden med børnenes ønsker og næste dag er hun landet et nyt sted i vores hjem. Hver morgen suser ungerne rundt, for at sikre sig at hun er kommet retur wink

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Johannamor-vb

Vi har masser af julerier hjemme hos os - fx at julemanden skal have risengrød og juleøl i havestuen et par gange i løbet af måneden. Det vigtigste for børnene sidste år var dog, at vi hver aften sammen puslede med Shanes julekalender (Red Barnet). Især den nu 7-årige er i forvejen vild med Shane og hans fantasifulde klippe-klistre-historier, så det var en helt fast tradition, at vi skulle sidde ved køkkenbordet og pusle en nisse, et opvarmet toilet eller et iskrystaltræ, mens vi snakkede om den tilhørende historie. Jeg glæder mig allerede til at genoptage traditionen (og satser på at holde det hemmeligt for ungerne indtil den 1. december om eftermiddagen).

Anmeld

8. november 2011

als-vb

sjovt, tøsen glæder sig mest af alt til at der kommer sne :) Jeg syntes det er hele stemningen omkring jul, men elsker at pynte mit juletræ :) og lave konfekt, men træet er det vigtigste for mig.

Anmeld

8. november 2011

nikkeneje1-vb

I slutningen af november pynter jeg altid op til jul, mens børn er i institution. Det er en fryd når de kommer hjem og se dem vandre rundt i huset for at se på alle nisserne med julelys i øjnene. Ellers har vi bare de almindelige traditioner med choko-kalender, vi ser årets julekalender sammen i TV mens vi har kalenderlyset tændt, og vi har den traditionelle mandelgave i ris ala mand. Desuden er d. 25/12 altid hellig for os. Denne dag tager vi ikke imod besøg og besøger ikke andre. Denne dag må man gå i nattøj sålænge man vil, og så gør vi ellers ikke andet end at lege med det nye legetøj børnene har fået i julegave og slappe af.

Anmeld

8. november 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi har et hav af fødselsdage og familiesammenkomster og så lige bryllupsdag også. i dec (11stk), så her er traditionen vist bare; tungen lige i munden. Har kun en tradition der SKAL gå videre, da vi ellers ikke går så meget op i det. Den 23 dec kl 23 blev vi som børn vækket for at pynte juletræ og spise røde pølser - det har altid været enormt hyggeligt, og vi kunne sove lidt længere den 24. Min mor blev også vækket som barn til juletræspyntning og røde pølser. Stig synes også det er rigtig hyggeligt, selvom han er vant til juletræet er pyntet inden hans fødselsdag 8 dec.

Anmeld

12. november 2011

MetteNB-vb

Elsker juletraditioner..... og det gælder alt lige fra at pynte op - hente juletræ - pynte julekager - kreere juledekorationer - bikse marcipan sammen - tænde adventskrans med sang de 4 søndage - julemandsbesøg i drengenes sko hver nat - stille risengrød/kager m.m. under trappen til nissen - nissedrillerier - æbleskiver og glögg hos os med min mands familie - gaveudveksling - pynte juletræ - og hele hyggen og klargøring den 24.

Synes simpelthen december er en dejlig måned - glæder mig allerede ;0)

Anmeld

15. november 2011

Signe1704-vb

Det allerbedste for mig er ungernes forventning og deres glæde når de åbner gaver.

Men jeg elsker også julebagning, klippe klistre (herhjemme - hader det i skole og institution), julepynt i hele huset (som jeg altid ender med at glæde mig til kommet væk), forberedelse af nissegaver, at liste sig ind og lægge gaverne i sokken.... Jeg elsker vist det meste grin Julen er bare skøn

Anmeld

16. november 2011

Fru_Hansen-vb

Uha der er mange...smile

Vi holder meget af vores store kage bage, hygge dag med alle vennerne hvor vi samles hos os. og slutter af med lidt god mad.

Tage i skoven og fælder juletræ og ungerne selv fælder deres smile

Trille havregrynskugler

gå i kirken juleaften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.