Jeg ahr tidligere forestået en indsamling af tøj og legetøj i et andet firma, hvor det nu er sat i system, så folk kommer med deres aflagte, men pæne og absolut brugbare ting - og ofte helt ubrugt legetøj. Vi afleverede til et kvindehjem lige rundt om hjørnet - som så selv fordelte de bedste ting over julen (det er bare nemmere at få folk til at ryste op med sagerne op til jul) som gaver til de, der var nødsaget til at holde den dér - og resten over resten af året
Nu afleverer jeg selv hvad vi har i overskud - dvs hvad knægten er vokset fra eller ud af - og egne fejlkøb, gaver, der ramte ved siden af etc samme sted, når jeg har samlet mere end jeg synes jeg har plads til i min lejlighed - og opfrodrer alt og alle omkring mig til det samme
På det mere familiære plan - laver jeg pakkekalender til en gammel dame på 86 uden levende nære slægtninge (min afdøde mormors kusine) med +24 pakker - for hun åbner lidt ekstra når det er en dum dag..gaven den 24. SKAL være et billede af min søn + lidt guf - resten er juleservietter, små cremer, syltetøj, lidt julepynt og-guf - købt og hjemmelavet...meget fra Søstrene Grene eller Tiger eller sjove fund fra årets ferier - den har hun megen glæde af og jeg bander og svovler KUN når der skal pakkes ind ;-)
I år skal vi egentlig holde jul hos mine forældre; men kærestens onkel ligger i skilsmisse - og hvis han ikke er velkommen hos mine forældre - ja, så bliver vi hjemme og hodler sammen med ham!
Jeg køber ikke geder etc til fattige i det store udland - betaler månedligt til PlanDanmark og sender lidt til vores sponsorbarn jævnligt (udgiften er nok nogenlunde den samme som hvis man ryger 1/2 pakke cigaretter om dagen, tror jeg) og da jeg ikke ryger, har jeg besluttet, at det SKAL vi have råd til uanset hvad min private finansielle situation ellers måtte være.
Men ellers ikke specielt mild og venlig bare fordi det er jul
Anmeld