Væk fra én forælder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Spunk-vb

Vi har jo ofte diskuteret fingerreglen med 1 nat væk fra forældrene pr. år barnet er. Men hvad hvis man kun er væk fra den ene forælder? Manden er jo lærer så han har meget mere ferie end mig. Han overvejer at tage spunken med på familiebesøg i en uge - spunken er 2 år til den tid. Jeg får svært ved at undvære hende, men det skal nok gå, hvis jeg ved at hun har det godt. Tror i at det vil være ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Johannamor-vb

Jeg er helt sikker på, at det bliver hårdt for dig. Og at pigen også vil undre sig over, hvad der sker. Men selvfølgelig skal hun afsted og nyde at være alene med sin far og være tæt på en anden del af familien. Jeg tror, at der kan opstå knuder i forholdet mellem forældre og børn, hvis de i lange perioder ikke er sammen, men der er masser, der er væk fra hinanden i flere dage med stor succes. Og du kan jo ringe og snakke med pigen, så hun ved, at du er der. Hos os har vi ikke prøvet at være væk fra ungerne mere end et par dage i forb. m. arbejdsrejser. Og så har vi den vane, at vi ringer sammen både for at sige godnat og godmorgen til ungerne.

Anmeld

30. oktober 2011

Polyp-vb

Jeg mener bestemt hun og farmand skal ud og hygge - det er da super med mulighed for at være alene med far (og familie/venner)og opleve en masse nyt under fars trygge vinger At du så har det svært, er da synd for dig; men da jeg går ud fra, at du er helt tryg ved fars handlinger og ansvar for Spunken (mindes ikke at du nogensinde har givet udtryk for andet i andre tråde), må du vænne dig til tanke OG øve dig i at nyde 100 % DIG-tid, når du ikke lige er på arbejde...planlæg evt noget venindehygge, selvforkælelse og/eller en overraskelse til de to farende svende, når de vender hjem fulde af nye indtryk :kiss: Og forlig dig med tanken om, at du sikkert også er en af de piiinliiige forældre, der står og småtuder, når børnehaven skal på koloni (altså hvis det ikke er sparet helt væk). Spunken har godt af at opleve nyt, også uden mor - og jeg er af den overbevisning at nye oplevelser i trygge rammer, er med til at forebygge voldsom hjemve senere I virkeligheden er det jo lidt et luksusproblem...set fra den vinkel at far jo har ekstra tid til samvær - og derfor opstår 'problemet' i og med at han også gerne vil være med til at bygge et nært forhold til familien op ved at tage hende med på en lille ferie. Han er helt sikkert også i stand til at vurdere om en uge alligevel er for meget, når han er der - og så kan de jo komme hjem igen

Anmeld

30. oktober 2011

Spunk-vb

Jo, min mand er en supergod far, så på det punkt er jeg helt tryg :) Man kommer jo ikke sådan lige hjem fra udlandet, men jeg er fortrøstningsfuld. For øvrigt er det endnu ikke sikkert om det bliver til noget, for han har ikke tjekket med destinations-familien - typisk mænd :laugh:

Anmeld

30. oktober 2011

Spunk-vb

Og ja - jeg kommer sikkert til at være ultrapinlig - men jer arbejder med det. Vil jo gerne have en stærk og selvstændig pige.

Anmeld

30. oktober 2011

Kirle-vb

Selvfølgelig kan hun det. Som oftest er det slemmest for den efterladte i de tilfælde ;) Spunken kommer til at nyde al den opmærksomhed og ja selvfølgelig vil hun savne dig men med lidt telefoni så går det. Som jeg siger - mit barn er mit hjerteblod ;)

Anmeld

31. oktober 2011

als-vb

Fantastisk at din mand gider og har lyst :) tror der er mange der ville ønske det samme engagement :) og ja en telefon er en fantastisk opfindelse og ja måske at en hel uge er for meget men så kan man heldigvis altid tage hjem igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.