Har I oplevet mobning i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

AnneM-vb

Jeg er journalist på bladet Vores Børn Junior og søger en familie, der har lyst til at fortælle sin historie om mobning i børnehaven. Du er meget velkommen til at kontakte mig for at høre mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

kongster-vb

Drillerier - ja. Børn som generelt var hårde ved de andre børn - ja. Men mobning? Nej, jeg har i den grad svært ved at tillægge 3-5 årige evnen til decideret at mobbe andre. Systematisk hetz og daglige drillerier af det samme barn over lang tid? Det har jeg svært ved at se foregå i en børnehave. Jeg tror det er ret vigtigt at skelne mellem dril og mobning.

Anmeld

28. oktober 2011

Pia S-vb

Jeg er helt enig med Kongster. Har endda hørt John Halse sige præcis det samme (hvis det så borger for kvaliteten)! Tror ikke på det - tror også på drillerier men ikke på mobning!

Anmeld

1. november 2011

syvsover-vb

Hejsa Nej det har vi heldigvis ikke, desværre er der ellers nok at tage af ;-) For vi har en søn der er temmelig høj, men som stammer rigtig meget og mangler udtalen på rigtig mange ord, men børnehaven har Takltet det hele så flot, en dag jeg kom for at hente vores søn, (da han var mellemste gruppe i dag er han største) Var der en af de store børn der gjorde nar af ham fordi han stammede, hurtige brød en af hans venner ind og sagde 'vil du så stoppe med det der, for det Martin har at sige er lige så vigtigt som der vi siger, det tager bare lidt længere tid, men det har du tid til at vente på' Behøves jeg at sige at mit moderhjerte blev rørt. Martin er ikke selv mærket af hans sprogvanskeligheder. Et par gange har et par drenge fra hans gruppe (som er tvillinger og som Martin har gået i dp med) prøvet på at få Martin til at slå de andre børn for ellers vil de ikke lege med ham, heldigvis er Martin gået ind og sagt det til en voksen så det er blevet stoppet med det samme. Så nej igen mobning eller noget i vores bh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.