Julenørklerier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Signe1704-vb

Har i mange planer om julenørklerier i år? Det har jeg, men jeg går også hjemme til engang i januar og har ingen børn uden institutionsplads og så kan man jo sagtens :P Jeg skal lave bolsjer, bage julesmåkager og honningkagehus med ungerne. Så vil jeg have syet en flagguirlande til juletræet som jeg har ønsket i flere år. Jeg skal sy kræmmerhuse og så skal der klippes og klistres med ungerne. Og så skal vi lave lidt konfekt til juleaften, men der bliver aldrig spist ret meget så det bliver kun LIDT. Jeg glæder mig rigtig meget til at hygge med ungerne (og alene med symaskinen). For en gangs skyld har jeg rigtig god tid til det (og ingen babyer ;) ).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

maj84-vb

Ih, jeg blev så glad, da jeg sådin tråd! Glæder mig bare så meget til jul! :cheer: I år holder vi barnedåb i starten af december, så juleforberedelserne bliver kombineret med dåbs-forberedelser. Derfor er tiden begrænset, men på den anden side bliver huset jo fyldt med gæster, så jeg skal i hvert fald have kigget alt vores pynt igennem og have lappet og repareret, så det tager sig ordentligt ud. Derudover skal jeg have lavet en masse nyt, da vi i øjeblikket er i gang med at bygge til; det bliver skønt at lave nyt julepynt. Har tendens til at bruge det samme og det samme år efter år, fordi det er så hyggeligt og dejligt genkendeligt. Til gengæld er dekorationerne forskellige fra år til år, så dem bruger jeg meget tid på og er allerede så småt gået i gang med at finde materialer. Glæder mig til december!! :P

Anmeld

25. oktober 2011

nikkeneje1-vb

NOPE, pånær den obligatoriske juledekoration med adventslys. Har simpelthen ikke tiden til det, og synes børnene til rigelighed får opfyldt deres klippe-klistre-behov i institutionen....

Anmeld

25. oktober 2011

als-vb

ELSKER jul!!!! og ja der skal julenørdes lidt. Vi laver rigtig meget konfekt (god grund til jeg skulle tabe 20 kg???) Lidt småkager, men kun lidt for dem spiser vi ikke så mange af. Adventskaleder og julekalender skal også laves. juletræ og pyntes op, har købt nye kravlenisser og pynt så der rigtig kan blive børne jule hyggeligt.

Anmeld

25. oktober 2011

Elverpigen-vb

Åhhh ja, her skal der bare jules igennem. Jeg har inviteret mine forældre, og skal selv holde jul for første gang, med det hele :laugh: Der skal klippes og klistres, der skal bages, og alt det man nu har tid til mens man er på barsel. Vi har ind til nu, holdt jul skiftevis hos mine og hos min mands forældre. Så nu hvor jeg har tiden og pladsen, vil jeg gerne starte mine egne traditioner :kiss:

Anmeld

25. oktober 2011

Polyp-vb

julesnapsen er sat i gang - perbernødderne bages næste weekend, invitation ryger også ud til årlig gløggkomsammen med vennerne. Har to weekends afsat til julefrokost og diverse ud-af-huset arrangementer, så konfekt og de resterende 10 kg småkager bages på hverdage...dejen laves i weekenderne og så bager jeg nogle plader hver dag. Rødkål etc laves i forb. med Mortens aften så der er rigeligt til jul også. I år komemr svigermekanikken fra USA, så der skal vi også holde julefrokost - så sild, leverposttej etc skal også lige klemmes ind - heldigt at jeg ÆÆÆÆLSKER at rode i køkkenet og ha en kapabel teenagesøn der også er med på galejen :silly:

Anmeld

26. oktober 2011

Spunk-vb

Ja, jeg vil da enormt gerne bage nogle julesmåkager og hænge nogle kravlenisse op med spunken, men ved at tiden ikke er til det store. Men lidt er også nok. Fejrer af princip ikke jul før 1. december - ingen af husstandends fødselsdage er fejret endnu, så det er alt for tidligt at tænke på jul. Har dog lavet en julesnaps til min far, for sådan nogle skal jo gerne trække i nogle måneder. Gør også en undtagelse for Karen Wolfs pebernødder :P

Anmeld

1. november 2011

meng-vb

Jeg misunder dem, som har energien og ikke mindst lysten tl at klippe-klistre og julebage. Men jeg duer ikke til at få det gjort. Og synes desværre ikke at selvgjort er hyggeligt. Jeg elsker ellers julen og alt hyggeriet der følger med, men det bliver med 'Karen' som bager, og kun en smule indkøbt juleglitter. Vi har desværre ikke plads til et juletræ, for det er ellers det sted, hvor jeg rent faktisk kan lide at give den gas... Til gengæld giver min mor den hele armen, og det er der vi holder jul, så ungerne skal nok få opfyldt deres julekvote. (Min mor var forresten heller ikke meget til det med klippe-klistre delen, da vi unger var små. Til gengæld har min storesøster fået genet... ;) )

Anmeld

1. november 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg har godt nok heller ikke et klippe klistre-gen :huh: Faktisk kan jeg ikke fordrage at lave julepynt og den slags, og jeg sidder fuldstændig paf når der er sådan nogle arrangementer på ungernes skole - jeg kan så godt æde brunkager og sludre med de andre, men glanspapir og lim er bare ikke mig. Og jeg går langt for at undgå det. Juledekorationer med ler, gran og den slags kan jeg så bedre hygge mig med - det ligner lort, men jeg deltager aktivt og hygger mig egentlig også med det. Jeg elsker også at bage, pynte op og lave julestue og glæder mig til juletræ, lys i vinduerne og stikke nelliker i appelsinerne, men det der klippe klistre værk nægter jeg altså.

Anmeld

3. november 2011

Polyp-vb

'Jeg elsker også at bage, pynte op og lave julestue og glæder mig til juletræ, lys i vinduerne og stikke nelliker i appelsinerne, men det der klippe klistre værk nægter jeg altså.'

Det er jo lige det - at huske at sige fra overfor det man enten ikke evner, har tid til eller slet og ret gider - så det netop IKKE bliver et juleRÆS, men at der er tid til hygge - og hvis hygge er Karen og co.s udmærkede produkter - færdigkøbt pynt etc for at man kan slappe af og være tilstede med nærvær - så er det , dét, der skal til.

Der er ikke noget mere rædselsfuldt end at blive præsenteret for et martyrium af selvopofrelse...det nyder ungerne jo heller ikke!   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.