Har i ændret principper efter i har fået børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Signe1704-vb

Inden man får børn har man tit mange idéer om hvordan det hele skal være. For mit eget vedkommende skulle jeg f.eks. aldrig have børn i sengen, men nu synes jeg det er hyggeligt at sove til middag i vores seng med de to små og vågner ungerne om natten kommer de også ind til os. Det er bare et eksempel, men der er mange flere.... :blush: Hvad med jer andre? Er i blevet klogere på (gået på kompromis med) nogle ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Frede-vb

De principper, jeg havde, før jeg fik børn, var mere myntet på mig selv end på mine børn. Mine børn skulle fx altid have serveret sundt kost, og de måtte under ingen omstændigheder høre nogle bandeord eller andre grimme ord fra min mund. Jeg ville desuden altid være pædagogisk og tålmodig i min opdragelse. I de første 2-3 år gik det fint, men nu må jeg erkende, at der er mange svipsere. Fordi det gik så godt i starten, hører man tit mine børn opdrage på mig - og med rette, må jeg jo nok desværre erkende... De er bedre opdraget end jeg er :S Som princip havde jeg også, at vi voksne ikke måtte tale nedsættende om andre i børnenes påhør. Dét holder vi til gengæld til punkt og prikke. Ikke engang om personer på tv måtte vi tale nedsættende, og dét overholder vi virkeligt. Vores børn skal selv bestemme, hvad der er ret og vrang, når det kommer til, hvad andre siger og gør. Et andet princip var også, at vi ikke ville pådutte vores børn en politisk mening. Det overholder vi også. De skal selv opdage/finde ud af, hvad der er det rette for dem. Vi taler meget politik og religion herhjemme, men det er på et objektivt og informativt niveau. Så med de sidste to principper kører det godt, bare ikke med de førstnævnte.

Anmeld

20. oktober 2011

nikkeneje1-vb

Masser: Børn skulle i hvert fald max se TV en halv time hver dag. Skulle ikke sove i mors og fars seng. Skulle spise hvad der blev sat på bordet. Skulle blive siddende ved bordet indtil alle var færdige med at spise. Ja, og sikkert mange flere ting. Men jeg er blevet klogere efter jeg har fået børn, eller også har min ændring i tankegangen simpelthen bare været nødvendig for min egen overlevelses skyld ;-).

Anmeld

20. oktober 2011

Signe1704-vb

nikkeneje1 skrev:
Masser: Børn skulle i hvert fald max se TV en halv time hver dag. Skulle ikke sove i mors og fars seng. Skulle spise hvad der blev sat på bordet. Skulle blive siddende ved bordet indtil alle var færdige med at spise
Kan vist tilslutte mig det hele, men virkeligheden er bare en anden specielt de dage man selv er dødtræt og ikke orker de store konflikter :P

Anmeld

20. oktober 2011

Signe1704-vb

Frede skrev:
Mine børn skulle fx altid have serveret sundt kost, og de måtte under ingen omstændigheder høre nogle bandeord eller andre grimme ord fra min mund. Jeg ville desuden altid være pædagogisk og tålmodig i min opdragelse.
Åhh ja der har jeg også været, men da jeg selv æææælsker junkfood er det lidt svært og bandeordene ryger også jævnligt ud af munden på mig. Den med tålmodigheden kender jeg også godt - det tror man selv på lige indtil man opdager hvor langt børn egenligt kan køre en ud. Jeg har jo børn med rimelig stor alderspredning og når man har en nyfødt der er vågen flere gange om natten og en 11 årig der prøver grænser (som reaktion på familieforøgelsen) kommer tålmodigheden virkelig på prøve :woohoo:

Anmeld

20. oktober 2011

als-vb

jeps.... Ingen børn i sengen... Ingen usund mad... Kun spise hvad der er på bordet... Ingen bandeord... Ingen slik.... Ingen sodavand... osv. osv. osv...... Nuij man kan være selvfed inden man prøver det selv....

Anmeld

25. oktober 2011

meng-vb

als skrev:
Nuij man kan være selvfed inden man prøver det selv....
:klap: Hørt hørt. :laugh: Jeg kan kun være enig. Det kan godt være det ikke er alle principperne der ryger, men det er godt nok mange der skrider i svinget på en travl dag. De der dage, hvor det bare er nemmere at lave ungerne en bolle med pålægschokolade, stikke dem en sodavand og sætte dem foran fjerneren eller computeren. Bare for at der skal være ro... ;)

Anmeld

31. oktober 2011

Det er stadig mig-vb

Synes fandeme jeg har haft børn så længe, at jeg ikke engang kan huske om jeg havde nogen principper :huh: Men det har nok været nogen af de samme ting i alle sammen beskriver - de giver meget god mening. Ikke at det er noget vil opretholder her, da jeg/vi stadig har unger i sengen i perioder (den ældste er 9!). Det er heller ikke altid vi får spist samlet, for efter de har fået deres egen ''stue'' så vil de hellere spise dér...og jeg gider ikke sidde og spise mellem Legoklodser og puslespil, men synes omvendt også de er så store så de selv må vælge ;) Det eneste der 'holder' er det med at de ikke må se for meget TV, men da de heller ikke rigtigt gider, så er det en af de lette. DVD'en styrer de så selv. De gider heller ikke konsolspil mere, og vil hellere sidde foran computeren. Det blander jeg mig ikke i. Kun når de skriver noget med XXX og begynder at fnise på den skumle måde :angry: De spiser så meget sundt generelt, men der er stadig plads til MacDonalds, slik, chips og alt det ulækre - synes faktisk også selv det kan være en nydelse at gå ned på kinagrillen og bestille en dobbelt cheeseburger med hele svineriet og kværne en lille bakke pommes frites m salatmayonnaise....og skylle efter med en iskold Cocio :woohoo: Faktisk er jeg blevet bedre med årene til at knalde lidt mere ud. Med de ældste børn var det meget mere kæft, trit og retning - med de små er der lige som blevet meget længere tøjler. Det skal så også nævnes at det er to meget forskellige hold unger..... :laugh:

Anmeld

1. november 2011

kongster-vb

Overhovedet ikke! Jeg efterlever dem bare ikke... :-)

Anmeld

8. november 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Næh.. egentlig ikke. Når bare vi har det godt og Alma opfører sig tåleligt. Og så alligevel: Ville aldrig råbe af mine børn i vrede og tale ned til dem, men har præsteret at råbe af Alma at hun altså skulle fise ind på værelset fordi jeg simnpelthen ikke kunne holde hende ud mere.. (efter: lad være at hæng på mig x 200)..Det forventer jeg ikke sker igen. Ikke hoppe i møblerne: Herhjemme er det fedeste åbenbart at hoppe i sofaen når jeg ammer Adam - og det sker der vist ikke alveden ved, når kun det foregår herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.