Halloween

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Signe1704-vb

Holder i Halloween eller er det ikke noget i gør jer i? Jeg har sådan lyst til at lave en rigtig scary fest, men min store dreng er 13 år og gider det ikke og de små er for små. Så om et par år må vi gøre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Elverpigen-vb

Halloween er ikke noget vi fejre her, men jeg bager alligevel nogle kager, til de børn der måtte komme forbi.

Sidste år måtte jeg skuffe nogle meget fint udklædte piger, som sang en rigtig sød sang. Det vil jeg ikke i år, især når de gør noget ud af det smile

Anmeld

19. oktober 2011

Webredaktøren-vb

Jeg elsker Halloween!!! Det er noget af det bedste, vi har fået fra USA ;) I USA er det en fantastisk højtidelighed med festlige græskar og virkeligt gennemført udsmykkede huse... Herhjemme 'nøjes' vi med en tur i Tivoli, der også har pyntet fint op og så holder vi Halloween for datterens klasse :evil:

Anmeld

19. oktober 2011

Polyp-vb

Da vi hverken er katolikker eller amerikanere, holder vi ikke Halloween - heller ikke selv om rigtig mange gør i vores område nord for Kbh. Til gengæld holder(holdt) vi fastelavn, da knægten var yngre - især når det faldt sammen med fødselsdag - så var temaet ligesom slået fast :cheer:

Anmeld

19. oktober 2011

Johannamor-vb

Hos os holder vi halloween - på lavt blus: Vi kommer til at have et græskar i gårdhaven foran huset og blafrende stearinlys, så man kan se det fra vejen. Og så kommer vi til at have slik at dele ud til de unger, der kommer forbi. Sidste år løb alle vejens unger rundt hos hinanden med uhyggeligt tøj. I år kommer vi til at lave alternative planer, da den 7-årige er til fodboldstævne og kommer sent hjem den fredag. Så jeg må se, hvad jeg kan finde på med den 5-årige... hun skal i hvert fald ikke ud alene. Heldigvis er den 7-årige inviteret til haloweendisco ugen før, så han bliver ikke snydt - og han har allerede planlagt, hvad han skal have på og meget mere...

Anmeld

19. oktober 2011

nikkeneje1-vb

Nej, det er ski for Amerikansk for mig, og efter min mening blot noget der er importeret hertil for forretningernes skyld, der så igen har mulighed for ekstra salg pga plagende børn. Kommer der børn og ringer på døren, forbarmer jeg mig dog og de får lidt slik :-).

Anmeld

19. oktober 2011

Signe1704-vb

Der er mange der skriver at det er en Amerikansk tradition, men jeg har ladet mig fortælle at det er en gammel hedensk tradition.... Det må jeg lige google. Der er jo absolut ingen tvivl om at det er meget større i USA - det ville jeg gerne opleve. Det ser så (u)hyggeligt ud.

Anmeld

19. oktober 2011

Signe1704-vb

Nu er det googlet - det har keltiske rødder Læs evt her http://www.kristendom.dk/artikel/274018:Allehelgen-og-halloween--Halloween-skikke-har-keltiske-roedder

Anmeld

19. oktober 2011

Johannamor-vb

Jeg er egentlig også lidt ligeglad med, om det er en 'u-dansk' tradition... For mig er halloween sådan lidt uhyggelig hygge med blafrende stearinlys, orange farver, børn, der klæder sig ud og (u)hygger sig, og slik. Jeg synes, at det er en måde at fejre efteråret på - og elsker de der børne-fest-traditioner, der markerer at året går og giver hverdagen lidt kulør - ikke mindst når det er mørkt og koldt. Datteren er i øvrigt også blevet inviteret til haloweenfest nu: En børnefødselsdag, der åbenbart fik nyt tema, da det snart 5-årige fødselsdagsbarn opdagede, at det var haloween-tid. Så nu er det helt ligemeget, at vi ikke kan holde 'rigtig' halloween, som vi plejer, den rigtige fredag aften.

Anmeld

20. oktober 2011

Frede-vb

Halloween er at sidestille med det, der på dansk hedder: allerhelgensaften, eller noget i den stil. Herhjemme skar vi Jack-O-Lanterns af roer og ikke af græskar. Det må godt nok have været svært at skære dét ud :ohmy:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.