Vinterstøvler hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Spunk-vb

Er i tvivl om jeg allerede skal købe vinterstøvler til spunken. Sidste år fik hun først i december, men det var fordi hun kravlede indtil da. Vil først købe dem når hun har brug for dem, for hendes fødder vokser meget lige for tiden. Skal jeg købe nu, eller starte med et par thermotøvler? Eller skal de købes samtidig og så kan thermostøvlerne være reserve når de andre er våde eller det regner særligt meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Mor-3-vb

Vi har købt, gjorde vi her i starten af oktober.. Vi har købt 2 par til dem alle 3, et par alm støvler og så termo støvler.. rart at have noget at kunne skifte mellem. Ville nok starte med et par thermostøvler..det var også dem vi købte først, men så fik vi et godt tilbud på vinterstøvler.. Som vi ikke kunne sige nej til. Og så købe vi dem lidt støre end det de bruger nu. :lol: ville nok vente med de andre støvler til man kommer tættere på de kolde måneder, Hvis det er små børn :)

Anmeld

18. oktober 2011

Elverpigen-vb

Jeg har kun købt et par gode vinterstøvler til Sigrid. Hun har haft dem på siden i lørdags, for fredag sagde hendes dagplejemor, at nu var det på tide, for hun havde haft kolde fødder.

De er købt godt store, så hun kan passe dem længe. Men Sigrid vokser ikke så hurtigt, så jeg håber at de kan holde det meste af vinteren.

Det kan godt være at det kan være en fordel for dig at købe termostøvler, men jeg tror at jeg springer over i år, og så kan hun få næste vinter hvor hun er startet i børnehave, og leger ude på en anden måde end hun gør nu i dagplejen.

Anmeld

18. oktober 2011

als-vb

er altså meget i tvivl med de der termostøvler...hvis jeg køber gode vinterstøvler så er de jo åndbare og vind og vandtætte, hvorfor så også spilde penge på termostøvler??? syntes alle de termostøvler jeg har set er meget åbne for oven og så fiser kulden jo alligevel lige ned og syntes heller ikke de støtter særlig godt op om foden og benet. Så hjemme ved os bliver det vidst bare støvler. Skal ud og købe i weekenden, burde nok være købt for 14 dage siden, men pengene komemr først torsdag så det må vente til weekenden.

Anmeld

18. oktober 2011

Signe1704-vb

Jeg har købt vinterstøvler til ungerne. Hvis man går ind i en skotøjsbutik kan de råde dig om hvor meget for store de skal være. Et lille tip: Skynd dig at få købt inden folk får børnepenge - hylderne bliver tømt. Termostøvler har jeg aldrig købt - jeg synes ikke det er ordentligt fodtøj for mine unger og har aldrig haft et behov for dem, når bare vinterstøvlerne bliver imprægneret.

Anmeld

18. oktober 2011

tinastig-vb

Med hensyn til hvornår du skal købe støvler til hende, så lyder hun ikke så gammel og det afhænger jo meget af om hun skal ud og gå. Dengang Hallgren eksisterede sagde de altid, temperaturen skulle ned omkring frysepunktet eller ville ordentlige vinterstøvler være alt for varme. Hvis dit barn er lille - yngre end børnehave - ville jeg aldrig købe termostøvler. Det er lidt ligesom gummistøvler. De passer både brede og smalle fødder og sidder derfor ikke ordentlig fast på fødderne. Små støvler med snørebånd kan strammes bedst til om fødderne og sidder derfor bedst. Men når børnene når børnehavealderen har dem med velcro været vores foretrukne, fordi de selv skal kunne tage dem på. De seneste år har jeg udover almindelige vinterstøvler også købt Viking termostøvler, som er lette og åndbare. De har været en rigtig god investering, specielt til min søn, da de almindelige vinterstøvler ellers ville være totalt ødelagt/umulige at få rene efter en dag med regn/tøvejr og/eller mudder.

Anmeld

18. oktober 2011

Spunk-vb

Jo, støvler skal hun have - det er ikke det der er tvivlsspørgsmålet. Hun bliver to om et par uger, og hun går i en naturinstition hvor de er ude det meste af tiden og er på tur mindst 1 x hver uge. Var bare i tvivl om jeg kunne vente en måneds tid eller 1½.... Ang. thermostøvler, så kan jeg godt følge argumentet, men hun går jo allerede i gummistøvler (kunne slet ikke undværes nu hvor hun er i naturinstitution), så tror ikke at thermostøvler ville genere hende. Faktisk er hun rigtig glad for sine gummistøvler :huh:

Anmeld

18. oktober 2011

Spunk-vb

Men tak for alle jeres svar. Tror at jeg tager tyren ved hornene i morgen og spørger vs hvad de mener. Men supergodt tip om det med frysepunktet, mener faktisk at damen i skobutikken sagde noget lignende sidste år... Må vist også hellere snart tage flyverdragten ned fra loftet og se om den passer.

Anmeld

19. oktober 2011

Spunk-vb

Nå, så spurgte jeg vs. De vil have noget vandtæt -rigtigt vandtæt. Så jeg overvejer om hun skal have et par vinterstøvler og et par thermostøvler der kan bruges skiftevis til sne og regn - og som ekstra hvis de andre bliver våde. Men overvejer også Kamik, da jeg jo læste så meget positivt om dem herinde sidste år. Er de rigtigt vandtætte? Og har nogle af jer erfaringer med dem til så små børn? Tænker at de da må støtte mere end et par thermostøvler, da de jo har velcrobåndet ved anklen...

Anmeld

22. oktober 2011

MetteNB-vb

Jeg har også købt vinterstøvler til drengene. Et par kamik og et par ecco til hver. Så ingen thermostøvler. Jeg er i hvert fald blevet garanteret, at Kamik-støvlerne er 100% vandtætte og det lover de også på kassen. Satser dog ikke på, at vi får testet de kuldegrader, de kan gå ned til, men tror i hvert fald ikke, drengene får problemer med kolde fødder. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.