Min søn vil ikke spise kød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. november 2011

sønderkær-vb

Min dejlige søn på 17 mdr. vil slet ikke spise kød. Det er ikke fordi han er ved at få tænder. Når han får kød, spytter han det bare ud igen.  Er der andre, der har oplevet det? Og nogle gode råd til, hvordan man kan lokke bare en lille smule kød i ham. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Polyp-vb

Hvorfor skal han spise kød?

Ved godt, at det er besværligt, hvis I skal til at lave vegetarmad til så lille et barn; men nogle vegetarer er det jo udelukkende, fordi de ikke kan LIDE kød.o-spise

Er det tilfældet med jeres søn, så prøv at finde en god diætist der kan hjælpe jer til at sørge for at han får alt hvad han skal bruge ... måske kan han så fristes hen ad vejen...og måske kan han ikke  o-kok

Anmeld

1. november 2011

Webredaktøren-vb

Er det alt kød eller kun kød som kødsovs eller i gryderetter, han ikke vil have? Mine børn er f.eks. ret sarte, hvis maden er blandet sammen...

Anmeld

1. november 2011

Signe1704-vb

Alle mine unger har haft perioder hvor de ikke ville spise kød. Ved to-års alderen er vi begyndt at kræve at de skal spise lidt - til at starte med bare et stykke og så har de fundet ud af at meget af det faktisk smager ret godt. De har dog spist kødpålæg hele tiden og et barn på den alder har jo ikke et ret stort behov for kød - mener det er 35 gram om dagen.

Anmeld

1. november 2011

Spunk-vb

Kunne man mon ikke blandet lidt blendet kød ind i f.eks. kartoffelmos eller ris uden at det blev opdaget? Gælder det også fisk? Ellers kan hans behov jo dækkes med f.eks. makrelpålæg, tun, fiskefrikadeller etc.

Anmeld

2. november 2011

sønderkær-vb

Jeg er super glad for de gode svar. Tror bare jeg skal lade være med at være sådan en hønemor med hensyn til kød. Det kommer nok :lol: Han SKAL heller ikke spise kød og laver glædelig vegatarmad til ham, men jeg tænker bare over om han ikke mangler nogle protiner (eller noget). Det er næsten alt kød han ikke vil have. Han kan spise kødpølse, frikadeller (når han gider), og det er vist også det... :P

Anmeld

2. november 2011

kongster-vb

Jeg tror han ville spise kød hvis han manglede proteinerne. Men du kan jo evt vende det med lægen/sundhedsplejesken. Hvis han virker glad og sund og rask, tror jeg ikke der er noget at bekymre sig over. Giv ham muligheden for at få kød og lav evt det som han bedst kan lide eller giv ham en skive kødpølse om dagen, så er det sikkert fint. ..... og jeg kender godt det med at bekymre sig om alt :-) Det skal nok gå

Anmeld

2. november 2011

Johannamor-vb

Jeg tror heller ikke, at du skal bekymre dig om at drengen mangler noget. Faktisk tror jeg, at du mere skal bekymre dig om at bevare den gode stemning ved aftensmaden, når drengen er så lille - det er den, du kan bygge de gode kostvaner på, når han bliver noget større. Nu ved jeg jo ikke, hvad drengen spiser, men jeg vil foreslå, at du - i en periode - planlægger jeres kost, så I i høj grad sammen spiser det, som drengen kan lide: fisk, frikadeller, pasta med kødsovs (hvor han så måske piller den synlige kødsovs fra), hønsekødssuppe (hvor han så måske levner kødstykkerne) o.lign. Du kan også stille små skåle frem med tomater, gulerodsstave og - for sønnens skyld - ostetern og feta. Og du kan tænke over at lave havregrød på mælk. Det skal nok gå over...

Anmeld

2. november 2011

Det er stadig mig-vb

Præcis, det lyder normalt. Og inden man ved af det, så kommer der en alder hvor de KUN vil spise kødet og hvor kartoflerne får lov at ligge.... Synes de har sådan nogle perioder med forskellige 'hits'....

Anmeld

3. november 2011

Polyp-vb

århhh yes - og når de spiser meget kød, går der 14 dage og så er alt tøjet for småt...den havde jeg da lige glemt...nu spiser min jo generelt bare meget hele tiden...og vil have køøøøøøøøøød til alle måltider...helst også morgenmadensick

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.