lillebror bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

smor-vb

hej alle i skønne mødre derude jeg er løbet ind i et lille problem med min yngste søn og det er at han bider den person der er nærmest hvis der er noget der ikke passer ham. han er lige blevet 16 måneder her den 2. oktober og han har mellem 14 og 16 tænder allerede nu. et eksempel: valdemar, som yngste mand hedder, går rundt ved støtte og hvis storebror så står på hans vej og ikke vil flytte sig-eller ikke kan flytte sig, så bider valdermar. eller i dagplejen hvis en af de andre børn vil lege med ham eller med det han leger med, så kan han også finde på at bide. og hver gang jeg ser optræk til at valdemar vil bide enten mig eller storebror eller far så siger jeg bestemt nej og holder en finger over hans mund. og i dagplejen bliver der også sagt bestemt nej til ham. men hvad ellers kan jeg gøre. han får dagligt sine bideringe og flere gange på en dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Johannamor-vb

Drengen bider ikke, fordi han har brug for at bide - at give ham en bidering er derfor totalt ligegyldig. I stedet bider din dreng, fordi han ikke kan kommunikere det, som han vil ud med. Han kan ikke få storebror til at gå væk - og så bider han. Han kan ikke sige fra, når en anden vil tage legetøjet fra ham i vuggestuen - og så bider han. Det er klassisk, og vi har oplevet præcis det samme med to børn, lige præcis i de perioder, hvor ungernes evne til at kommunikere ikke kan følge med den øvrige udvikling, hvor de bliver mere selvstændige og får en egen vilje. Så det, du kan gøre, er at lære din dreng at kommunikere. Lær ham at sige ord - fx 'nej', eller lær ham at vise, hvad han vil på anden måde. Hjemme kan I også snakke med storebror om, at lillebror jo ikke kan snakke endnu, så han må være sød og hjælpe ham, så det ikke går galt. Mit bedste råd er at I giver jer tid: Det er helt normalt, og det går over!

Anmeld

18. oktober 2011

Signe1704-vb

Jeg er helt enig med Johannemor. Det er en fase indtil han får noget sprog. Det er rigtig frustrerende både for barnet og alle omkring, men det er helt typisk i den alder. Jeg håber det snart går over ;)

Anmeld

11. november 2011

smor-vb

hej i igen i dejlige mødre derude lige en lille status herfra. sidste gang jeg skrev var ang at min yngste søn bed. men nu vil jeg blot fortælle jer at det gør han ikke mere, jo i sin mad :laugh: og at han nu faktisk går rundt uden støtte meget af tiden og er der noget han ikke vil have så har han en bestem lyd han bruger og den lyd har de så lært i dagplejen og storebror ligeså :) men storebror hjælper faktisk lillebror med at sætte ord/lyde på sine følelser og hjælper ham med at vise hvordan lillebror kan vise hvad han vil og hvad han føler tusind kram og bamseknus fra smor

Anmeld

11. november 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Godt at han kom hurtigt igennem det. Det kan dog vende tilbage, men så ved du heldigvis det bare er for en stund. Herhjemme døjede vi ikke med bid, men da Alma var 1½ år stammede hun helt vildt i en periode. Og man kunne vitterligt se hamsteren gik i selvsving derinde, fordi hun havde så meget hun vil udtrykke og fortælle, men ikke havde ord for det. Det er noget bøvlet noget med det kommunikation og små børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.