Opbevaring af kage med fondant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.851 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

maj84-vb

Hej alle I seje mødre B) Min ældste fylder 5 år midt i november, og i den anledning har jeg besluttet mig for at forsøge mig med en Spiderman-kage, han kan få med i børnehave. Det bliver mit første forsøg med en kage med fondant-overtræk, men takket være mariamiss6's kagehæfte, er jeg fortrøstningsfuld (så mange tak for det :) !). Jeg har bare lige et spørgsmål: Hvordan opbevarer jeg den færdige kage, og hvor længe kan den holde sig? Det bliver en chokoladekage med chokolade- eller rutebilscreme smurt op med smørcreme og overtrukket med en færdigkøbt(man skal jo starte et sted!) fondant. Han skal have den med i børnehave onsdag morgen kl. 7, så jeg vil gerne have den færdig tirsdag aften. Jeg forestiller mig, at jeg påbegynder arbejdet mandag formiddag. Håber, nogen kan hjælpe mig med et svar! :) - Maj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Elverpigen-vb

Hej Maj. Nu har jeg ikke selv prøvet at lave en kage med fondant, men jeg vil nu mene at du bare skal sætte den i køleskabet. Held og lykke med projektet :)

Anmeld

12. oktober 2011

Signe1704-vb

Hej Maj. Den skal bare på køl. Den må ikke pakkes ind i film eller staniol når der er fondant på, men fjern i stedet stærkt lugtende madvarer fra køleskabet. Du kan sagtens starte mandag som du beskriver.

Anmeld

13. oktober 2011

maj84-vb

Tusind tak for hjælpen - især noten om ikke atpakke kagen ind. Det ville jeg uden tvivl have gjort :P

Anmeld

19. oktober 2011

mariamiss6-vb

Kagen kan godt komme til at svede når du tager den ud af køleskabet, det kan du MÅSKE forhindre ved at sætte kagen i en kagekasse, altså en kasse af pap, eller bare lægge noget andet fugtsugende over den (jeg har nogle gange brugt kaffefiltre).... Lad det ligge over den et øjeblik, efter du har taget kagen ud af køleskabet, så er der en rimelig chance for at det hele ikke smelter bort for dig :)

Anmeld

19. oktober 2011

Titte-vb

mariamiss6 skrev:
Kagen kan godt komme til at svede når du tager den ud af køleskabet, det kan du MÅSKE forhindre ved at sætte kagen i en kagekasse, altså en kasse af pap, eller bare lægge noget andet fugtsugende over den (jeg har nogle gange brugt kaffefiltre).... Lad det ligge over den et øjeblik, efter du har taget kagen ud af køleskabet, så er der en rimelig chance for at det hele ikke smelter bort for dig :)
Faktisk er det vigtigt, at køleskabet ikke er for koldt, for så sveder kagen nemmere! :dry:

Anmeld

19. oktober 2011

maj84-vb

Argh, det er da ikke bare lige sådan at opbevare en kage, kan jeg høre. Nu bliver jeg helt nervøs for, at det skal gå galt! Er det bedre bare at stille den køligt i stedet for at sætte den i køleskabet? Måske i et værelse med 15-18 graders varme? Og kan jeg risikere, at den 'sveder' senere på dagen? Regner med, børnehaven bare har den stående i køkkenet fra kl 7 til den skal spises omkring kl. 14...

Anmeld

19. oktober 2011

Titte-vb

Umaj84 skrev:
Argh, det er da ikke bare lige sådan at opbevare en kage, kan jeg høre. Nu bliver jeg helt nervøs for, at det skal gå galt! Er det bedre bare at stille den køligt i stedet for at sætte den i køleskabet? Måske i et værelse med 15-18 graders varme? Og kan jeg risikere, at den 'sveder' senere på dagen? Regner med, børnehaven bare har den stående i køkkenet fra kl 7 til den skal spises omkring kl. 14...[/quoteI Altså, at have den stående på køl ved maks 5 grader er de rigtige. Og hvis du regner med at bhv skal have den stående ved stuetemperatur i omkring 7-8 timer, så vil jeg ikke anbefale nogle at spise af kagen. Der er jo fløde creme, formoder jeg, inde i kagen, og det kan altså ikke klare at stå udenfor køleskabet. Du må aftale med bhv at de har plads til at have den på køl når du kommer med den, andet er lige til at gøre en hel flok mennesker syge :00)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.