Jeg syntes det var ekstremt svært at få tid til hinanden da ungerne var små, men nu er det så gået op for mig, at det jo ikke er ret lang tid det er sådan.
Denne sommer er børnene væk i sammenlagt 3 uger - på koloni, bedsteforældrebesøg, sommerlejr mm. Og de er kun 7 og 10 år nu, så det er ikke så mange år de har været små og krævet os hele tiden, synes jeg.
Nu synes jeg nærmest de er for meget væk, selvom det er rart at have tid til at være sammen med min mand.
Vi har prioriteret børnene meget højt da de var små udfra devisen 'Vi kan vente, det kan de ikke' og det er jeg glad for nu, hvor de har 1000 planer og vi slet ikke ser dem så meget som vi gerne ville :-) Nu er det så til gengæld vores tid og det nyder vi også stort!.
Jeg tror man skal passe på med at ville det hele når man har små børn. Hvordan får man tid til hinanden? Til sig selv? Til karriere? Til venner? Til sport? Jamen, det gør man ikke, for små børn kræver meget. Men de er jo ikke små så længe og pludselig er der tid til det hele igen. Man kan jo godt sætte parforhold, karriere, sport og fritidsinteresser lidt på pause. Det vil være der stadigvæk om 5 år. Men børnene kan man ikke pause - de bliver så hurtigt store og så er det løb kørt.
Anmeld