Vind - Hvordan får I tid til hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Webredaktøren-vb

Som noget nyt udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op som ”Månedens læsertips' i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior” Denne gang er overskiften 'Hvordan får du tid til din partner, EFTER I har fået børn?' Del dit bedste tip med andre forældre. Hvordan finder du tid til din partner i hverdagen eller ved særlige lejligheder? Upload gerne billeder, der illustrerer dit læsertip her eller send til tr@oxygen.dk OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om et gavekort til Fuzzies.dk. Gavekortet kan bruges til bløde futter (str. 17/18-29/30), pusletasker, strollerbags og rygsække. Værdi: 800 kr. - Se mere på Fuzzies.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Rita-vb

Vi FÅR ikke tid til hinanden - vi TAGER tid til hinanden :cheer: Vi har koordineret vores arbejde så vi først møder kl 10 om fredagen og dermed kan nå at svømme en time sammen. Det sætter vi begge stor pris på :) Desuden arbejder min mand ofte til sent, så en aften om ugen spiser ungerne alene - og så spiser jeg og manden når han kommer hjem. Det er skønt at nyde et måltid i fred og ro - og med masser af tid til at snakke :) Sidst, men ikke mindst, har vi bestemt at børnene skal i seng senest kl 21 fredag aften og herefter er der dømt voksentid i stuen. Det er lidt forskelligt hvad vi laver, men vi holder meget af at spille Trivial Pursuit eller Wii - eller et andet spil :)

Anmeld

9. juli 2011

kongster-vb

Jeg syntes det var ekstremt svært at få tid til hinanden da ungerne var små, men nu er det så gået op for mig, at det jo ikke er ret lang tid det er sådan. Denne sommer er børnene væk i sammenlagt 3 uger - på koloni, bedsteforældrebesøg, sommerlejr mm. Og de er kun 7 og 10 år nu, så det er ikke så mange år de har været små og krævet os hele tiden, synes jeg. Nu synes jeg nærmest de er for meget væk, selvom det er rart at have tid til at være sammen med min mand. Vi har prioriteret børnene meget højt da de var små udfra devisen 'Vi kan vente, det kan de ikke' og det er jeg glad for nu, hvor de har 1000 planer og vi slet ikke ser dem så meget som vi gerne ville :-) Nu er det så til gengæld vores tid og det nyder vi også stort!. Jeg tror man skal passe på med at ville det hele når man har små børn. Hvordan får man tid til hinanden? Til sig selv? Til karriere? Til venner? Til sport? Jamen, det gør man ikke, for små børn kræver meget. Men de er jo ikke små så længe og pludselig er der tid til det hele igen. Man kan jo godt sætte parforhold, karriere, sport og fritidsinteresser lidt på pause. Det vil være der stadigvæk om 5 år. Men børnene kan man ikke pause - de bliver så hurtigt store og så er det løb kørt.

Anmeld

15. juli 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Her har vi begge fri kl 12 om fredagen, og det giver lige et par timer sammen, indtil der er børnehentning osv. Ofte tager vi en tur i vores kolonihave sammen eller også ligger vi i ske herhjemme og snakker om løst og fast. Ellers er vi flinke til at 'bruge' mormor og morfar. Vi tager måske ud og spiser morgenmad med dem, og hygger sammen om formiddagen, og når der så er tid til eftermiddagslur for Alma (og nu også Adam), så sover de hos mormor og morfar og vi har nogle timer for os selv.. Mormor ringer når de vågner og så er vi der inden for kort tid. Alma har nogle gange 'nægtet' at tage med hjem, når vi har spist til aften ved mormor og morfar, og så har hun fået lov at blive til næste formiddag.. Vores tid til hinanden planlægges efter børnene, så ikke vi går glip af for meget.

Anmeld

18. juli 2011

desirefinck-vb

Det er desværre ikke så meget tid vi har sammen lige i øjeblikket, det er kun lige nå vores datter sover til eftermiddag og nå hun skal i seng om aften, men det kan godt tag sin tid at få hende til at sove så det er tit kun en times tid vi har sammen inden vi selv skal sove. Men engang imellem få vi hende passet hos mine svigerforældre og der tager vi god tid til hinanden og det bliver tit til en køretur til stranden eller skoven for at gå en tur og snakke om andet end tøsen. Men jeg må indrømme at vi godt kunne blive bedre til at tag tid til hinanden. Men vi er nok for dårlige til at spørge om familien vil passe hende imens. Men jeg er sikker på at vi nok skal blive bedre til det jo ældre hun bliver.

Anmeld

26. juli 2011

mariaja-vb

Brug tiden når den er der i stedet for at vente... Der er mange 10-15 minutter i løbet af dagen, så smides viskestykket og lader opvask være opvask kan kærligheden sagtens holdes i kog. Og det er den daglige tid der rykker fremfor hele dage eller timer hver uge eller hver 2. dag. Ellers er børnene stadig så små at de somme tider sover til middag samtidig og det kan også være en mulighed ;-)

Anmeld

26. juli 2011

kongster-vb

mariaja skrev:
Brug tiden når den er der i stedet for at vente... Der er mange 10-15 minutter i løbet af dagen, så smides viskestykket og lader opvask være opvask kan kærligheden sagtens holdes i kog. Og det er den daglige tid der rykker fremfor hele dage eller timer hver uge eller hver 2. dag. Ellers er børnene stadig så små at de somme tider sover til middag samtidig og det kan også være en mulighed ;-)
JA! Et kys og kram over opvasken, hede blikke over aftenbordet og en quicky i badet gør meget for forholdet. Når ungen sover eller bliver passet så lad være med at male stuen eller bage småkager til julen - kys hinanden! Eller sov hvis det er dét I trænger til :-) Tid som i 'uendelig tid til hinanden' får man bare ikke i store mængder når ungerne er små og det kan være svært at være romantiske på kommando, så stjæl de små øjeblikke og hold gryden i kog, så I stadig elsker hinanden når ungerne er væk med venner 90% af tiden og kun kommer hjem for at spise :-)

Anmeld

29. juli 2011

trineiben-vb

vi har to små børn der begge sover til middag, den tid bliver dog brugt på opvask, tøjvask osv. men hver aften får vi ca en time eller mere når de er puttet og der snakker vi og specielt i weekenden sidder vi lidt længere oppe og snakker og deler en flaske rødvin ol. bruger tid på hinanden som venner og kys og mere bliver der også tid til. Vi har ikke brugt bedsteforældre så meget til at få tid til vores par forhold. vi prøver at bruge den tid vi får fra vores børn at finde en måde at være sammen alle sammen både børn og voksen. Vi tog eks på bakken denne sommer med begge børn og selv om de var små så nød vi det alle 4. selvfølgelig hvis man med parforhold mener sex hvilket det selvfølgelig også er, så virker bakken jo ikke. Men jeg syntes også at vi ikke har samme behov for sex som før vi fik børn vi er trættere og for os er det nok nogle gange om måneden. Det er selvfølgelig forskelligt fra par til par og også fra person til person hvad behovet er. Jeg er så heldig at have en partner der har samme behov som mig. Hvis ikke så må man jo finde en måde at gøre begge tilfredse. Jeg kan derimod mangle lidt tid til mig selv.

Anmeld

15. august 2011

ulliva-vb

Udover en nat eller weekend, hvor børnene (en sjælden gang) bliver passet, så er det jo i hverdagen det tæller. Vi vælger en gang i mellem at bruge en halv time på at købe ind sammen uden børnene – det er hyggeligt at gå rundt og putte lidt lækkerier i kurven - næsten som før der var børn. Derudover kan en god film til ungerne være en perfekt underholdning mens mor og far fletter fingre i sofaen ;)

Anmeld

17. august 2011

StormsMor-vb

Hjemme hos os har vi gjort de sure pligter til kærestetid. Når kæresten kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen bruger vi ikke tid på at rydde op efter dagen, men vi bruger tid på at være en familie. Når klokken så er blevet sovetid for den lille og han sover tungt, så får vi vasket op, ryddet op osv. Og det er der hvor kæresten og jeg hygger os allermest sammen. Der bliver pjattet, leget, grinet og kysset. Når vi så når til weekenden og den store rengøringsdag, så afleverer vi bassen hos farmor som bor lige i nærheden, og så kan kæresten og jeg klarer rengøringen derhjemme i ro og mag og endnu mere pjatteri, kysseri, grineflips osv. Det er fantastisk! Og tænk at man kan glæde sig til de sure pligter! Men vi har gjort støvsugningen og opvasken fantastisk, for det er her vi kan være kærester. Og det er skønt når man har svært ved at planlægge en aften ude for mor og far :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.