1. Hvad forstår du ved ordet numseleg?
Når børn leger lege, der ikke inkluderer tøj på nederste halvdel af kroppen.
2. Har du oplevet dit barn lege numse lege? (hvilken alder havde dit barn)
Ja. Min søn legede det i en alder af 5 år.
3. Kan du beskrive din reaktion og den måde du tacklede episoden på?
Jeg tænkte, at det var helt normalt. Det gør alle børn på et eller andet tidspunkt. Dog har jeg aldrig set min datter gøre det, men nu er piger jo også mere diskrete og snu end drenge ;)
4. Hvor går grænsen for numseleg?
Hvis børn forsøger at stikke fremmedlegemer op i hinanden, og hvis de leger numselege i et offentlig forum.
5. Mener du at det er helt naturligt at børn leger numselege?
Ja, ja. Det ER helt naturligt.
6. Mener du som forældre at du bør informeres hvis dit barn har deltaget frivilligt i numseleg?
Nej. Det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. Kun hvis der er overskredet grænser... men de er jo igen forskellige fra menneske til menneske.
7. Bør institutionene have en politik for numseleg?
Hmmm. De har jo politikker for alt muligt andet, så måake? Omvendt synes jeg, man så kan lave politikker for alt, de foretager sig. I hvert fald kunne jeg godt tænke mig at se sådan en politik på et skriv, der hænger i garderoben nede i børnehaven B) .
8. Hvordan oplevede du personalet tackle episoden?
Ikke så godt. Der gik lidt for meget tabu i det. Min søn blev i hvert fald meget forskrækket over håndteringen og vil nu slet ikke kigge på sin 'forbudte' tissemand. De børn, der havde deltaget i legen, blev hevet ind én og én til lederen, og så fik de en sang om bierne og blomsterne. Min søn fik så meget info, at han ikke kunne rumme det i hovedet, så i en alder af 5 år vidste han pludselig alt om prævention og udløsning. Den info ville jeg gerne have haft givet ham selv.
Anmeld