Kysser du dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

MetteNB-vb

JA - alt det jeg kan slippe af sted med ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Katja-vb

Jeg og min kæreste kysser vores datter på 2 så tit vi kan komme til det! Jeg læste faktisk i Vores Børn at jo flere kærtegn jo bedre. Det bekræfter barnet i at det er et skønt og dejligt individ der er elsket. Og det giver barnet et sundt og naturligt forhold til sin egen krop og sit sind.

Vi ville ikke undvære alle de tantekys vi får fra vores datter og alle de gange hun bare har lyst til at putte hos mor eller far nyder vi.

Lige pludselig har hun ikke lyst til dét mere. Så er det drengene og veninderne der er interessante, og mor og far der er de dødpinlige eller dem der ødelægger hendes liv fordi hun ikke liige må gå ud før lektierne er lavet ;)

Det må være et tilfælde af følelsesmæssig forstoppelse hos Germaine Greer der gør at hun mener det er unaturligt med kys mellem far og datter. Måske hendes far aldrig har givet hende kys og kærtegn? Noget kunne ihvertfald tyde på der har manglet et eller andet i hendes barndom ;) Længe leve lommepsykologi hi hi.

Anmeld

3. juli 2012

milleren-vb

Ville være dybt ulykkelig hvis min kæreste ikke kyssede vores datter godnat,farvel og godddag....

Hun bliver overdænget med kram,kys og kærlighed sådan som det skal være. Hun skal tids nok sige fra og blive træt af det. Men kærlighed er da bare den største gave man kan give sine børn-både den fra mor og far.

Håber vores kommende lille bliver mindst lige så kærlig og glad for kys som vores 2 årige datter er nu:)

Anmeld

5. juli 2012

Marie Karen-vb

Ja her kysser vi også alt det vi kan komme afsted med. Børnene elsker kys og kram og især vores store søn på tre stiller sig også altid op med trutmund og skal kysses farvel når vi har haft gæster på besøg :-) Alle vi kender der har et tæt forhold til vores børn må give dem kys!

Den tre-årige er faktisk så glad for at kysse at vennerne i børnehaven tit får et kys, især er han og hans bedste drengeven glade for at kramme og kysse farvel og det er da bare for kært :-)

Jeg har hørt om andre der ikke bryder sig om at f.eks. dagplejemor kysser børnene men jeg synes da bare at det er dejligt at der er nogen der er så glade for mit barn at de vil kysse det! Og de englændere må da lige tage sig sammen...!

Anmeld

7. juli 2012

Polyp-vb

Handler det i bund og grund ikke 'bare' om, at ungerne får de kys, de har LYST til - dvs også har retten til at sige fra enten verbalt eller fysisk, hvis de IKKE vil kysse eller kysses af tante Oda, farfar eller en helt tredje uanset deres alder?

Anmeld

9. juli 2012

louise79-vb

ja og hun kysser også os. det vil vi da ikke undvære for nogen ting. Der jo et tidspunkt (sikkert når hun bliver teenager) hvor det bare ikke er fedt at kysse sine forældre og det  vil selvfølgelig blive respekteret. Min datter kysser da også min mave hvis hun har lyst til at sige godnat til lillebror som tumler rundt derinde.

Anmeld

9. juli 2012

Janni2906-vb

Ja jeg kysser og min mand kysser og det vil vi altid gøre. Min datter er 6½ år og er ikke den store 'nuller' så de kys hun får er til godnat og når hun går i SFO, hvis der ikke er nogen der ser det. Derimod er lillebror på 4 år en rigtig nuller og han har meget brug for at sidde hos og og hygge/nuller og så kan jeg slet ikke lade være med at kysse hans små kinder og hænder. Det samme har farmand, dog er det hos far det bliver bøvlet og tumlet så vedikke hvormeget kyssen og nussen der lige når de er igang. Men ja farmand kysser vores små. Jeg kysser også min far når jeg siger tak for noget, fødselsdage osv. Jeg er selv fra en kærlig familie i modsætning til min svigerfamilie som nærmes ikke kan give hinanden et knus hvis man har fødselsdag osv. Men jeg håber da mine børn vil holde fast i at berøring og kram er godt og ikke noget som man skal se skævt til...

Kram janni

Anmeld

9. juli 2012

Polyp-vb

'Jeg er selv fra en kærlig familie i modsætning til min svigerfamilie som nærmes ikke kan give hinanden et knus hvis man har fødselsdag osv. '

Man kan altså sagtens være en kærlig familie uden den store brug af fysiske kærtegn...der er jo også andre måder at udtrykke følelser på - og andre kulturer, der netop ikke kysser og krammer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.