Vind! - Giv et tip til sjove aktiviteter for børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.269 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Webredaktøren-vb

Som noget nyt udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op på ”Læsernes opslagstavle i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior” Denne gang søger vi gode råd og sjove tips til: “Måder at være aktiv med sit barn på” :klap: Giv dit bedste bud på sjove aktiviteter eller opskriften på, hvad der er en sikker succes, når børnenes indebrændte krudt skal brændes af? Hvad er dit barns favoritleg indendørs og udendørs? Og hvilke aktiviteter synes du som forælder, er sjove også selv at deltage i? :ska: Upload gerne billede af de aktiviteter, der er sjove at lave med dit barn. Upload her eller send til tr@oxygen.dk OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om et gavekort til Fuzzies.dk. Gavekortet kan bruges til bløde futter (str. 17/18-29/30), pusletasker, strollerbags og rygsække. Værdi: 800 kr. - Se mere på Fuzzies.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

sigfredsmor-vb

En sjov aktivitet man altid kan lave med børn det er at tage et stykke gammel stof eller en hvid t-shirt, skære sjove figurer ud i en kartoffel, bruge nogle forskellige akrylfarver eller vandfarver og så kan man lave en masse sjove kartoffeltryk! Det er min søn helt vild med!

Anmeld

11. juni 2011

desirefinck-vb

Der er jo alverdens gode og spændende ting man kan lave med sine små børn.. Og rigtig mange ting er også gratis.. Jeg husker blandt andet at min nevø var rigtig glad for da vi tog i skoven for at se efter alverdens ting. Han havde lånt en bog på biblioteket med forskellige småkravl man kunne finde i skoven. og så skulle vi se hvor mange af disse dyr vi kunne finde. Og andre gange havde vi også nogle poser med i skoven hvor vi skulle se hvor mange forskellige ting vi kunne finde og bruge nå vi kom hjem enten ved at klister det på et stykke papir eller lave andre skulptur af dem ved at lime dem sammen. Det samme kan man jo også gør ved en tur til stranden, finde flotte sten og hvad havet ellers har skyllet op. Ja det er blot nogle af de hyggelige aktiviteter jeg har lavet med min nevø i sin tid. Vi tog også tit på biblioteket og brugte en dag på at sidde og læse lidt og finde bøger og musik til at tag med hjem. Bage er også en rigtig god aktivitet at lave sammen med sin børn og det glæder jeg mig rigtig meget til nå vores pige er gammel nok til det. Hvis man er så heldig at ha et vand område i byen hvor der er ænder og andre fugle, så kunne man også tag derhen og fodre dem med gammelt brød.

Anmeld

13. juni 2011

nikkeneje1-vb

Pak en pick-nick-kurv og kør i skoven, og efterfølgende til stranden og fange krabber. Tegn med gadekridt på fortovet. Tag en tur i svømmehallen. Tag en tur på biblioteket, som ofte afholder arrangementer for børn. Tag på offentlige/skolers legepladser. Tag ud og pust sæbebobler. Spil badminton/fodbold/stangtennis. Bad i soppebassin. Byg og flyv med drage. Kun fantasien sætter grænser, og så skal man huske at det også er dejligt at 'kede sig' nogle gange og gå i nattøj hele dagen ;-).

Anmeld

14. juni 2011

kongster-vb

På med noget 80'er musik og dans med ungerne! Gerne inspireret af youtube klip :-) Det giver ret hurtigt sved på panden hos mig og så er det sjovt. En pudekamp eller slåskamp er også sjovt.

Anmeld

15. juni 2011

Gaia00-vb

Vores dreng på 3 år elsker at ARBEJDE! Når vi er på besøg hos bedsteforældre, så ved han intet bedre end at grave, slå græs med bedstefar på havetraktoren, rive græs, flytte grene, feje fliser, vande blomster, samle grandkogler mv. Han er meget seriøs omkring det, og det er naturligvis sjovest, når vi alle sammen arbejder sammen og han får stor ros for sit arbejde. Når 'arbejdet' er klaret, elsker han at fortsætte med at lave mudder i et hul og pjaske med gummistøvler i det eller det bedste - at få lov til at mudre hænderne til og lave sjove mudder-håndaftryk på fliserne. Indenfor synes han også at det er sjovt at støvsuge - så sætter vi et lille støvsugerhovede på slangen, som han bedre kan styre. Bagefter elsker han at hoppe i vores senge, og det sjoveste er når far laver en stor bunke af dyner og puder, som han kan blive kastet op i! Og noget så simpelt som 'fangeleg' er altså også til evig morskab!

Anmeld

15. juni 2011

elaine_dk@hotmail.com-vb

Lige nu må det være at plukke hyldeblomster, dyppe dem i pandekage-dej og stege dem på panden (gerne over bål). Med resten kan man lave hyldeblomst-saft - det synes de fleste børn er lækkert her i sommervarmen.

Anmeld

16. juni 2011

Auksepigen-vb

En flere-timers-aktivitet som børnene elsker er at samle forskellige sjove genstande ude i skoven eller naturen, det kan være grøngule skovens blade i sjove former eller havets smukke gaver som sten i mange farvenuancer eller farverige skovens blomster og forme de indsamlede genstande I modellervoks og efterligne naturens former, farver og mønstre så præcist som muligt, det træner børnenes fingermotorik, fantasi og beskæftiger dem godt både ude og inde, og så kan resultatet sagtens bruges til gave til moster eller bedste næste gang de er på besøg : - )

Anmeld

20. juni 2011

als-vb

Tøsen elsker når vi: Er i minizoo og bruger en time i hamsterburet :) så sidder hun der og aer et hamster i evigheder og syntes det er fantastisk. Hoppe på trampolin. Uendelige timers underholdning. At blive svinget rundt og rundt og rundt og rundt og kastet op i luften og grebet igen. At vande blomsterne med den rigtige haveslange.

Anmeld

20. juni 2011

Kirle-vb

Gemmeleg, tagfatlege, hoppe og tumle i sengen, hoppe på trampolin, gå i haven og plante - lege med jord, frø og vand, på legeplads - at gynge, vippe og bygge i sand, gå på stranden og kaste sten i vandet, begrave ting i sandet og soppe/bade hvis vandet er varmt nok, gå på trafiklegeplads med den trehjulede, løbecykel eller cykel, gå i zoo, gå på bakken eller Tivoli osv osv osv... der er så mange forskellige ting man kan gøre alt efter humør, vejr og helbred ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.