Ferie med familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

kongster-vb

I denne måneds nr af Vores Børn er der en artikel om at tage på ferie med venner/forældre/børn. Det fik mig til at tænke på, at jeg gladeligt holder ferie i 14 dage i sommerhus med svigermor, men ikke ville holde mere end 3 dage i tæt samliv med min egen mor. Min svigermor blander sig ikke i hvad vi gør - om vi står sent op, drikker hvidvin kl 17, tager børnene med på ture eller ej, får vasket ungernes hår etc etc. Hvorimod min egen mor virker stresset og overgearet når vi er sammen for længe og kommenterer alting!!! Vi har også holdt ferie med min far i hans hus i Frankrig og det er fint nok, men han er måske en anelse for uengageret og kunne ikke drømme om at lege med ungerne eller bare gå en tur med dem i en halv time. Hvem kunne I holde ud at tage på ferie med? Altså fra familien? Om nogen overhovedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Trunte K-vb

For mit vedkommende er det ikke så meget et spørgsmål om hvem som hvordan. Vi har været på ferie med både svigermekanikken og min familie i flere omgange og der hvor det ikke fungerer for mig/os er når forholdet bliver for ulige, dvs. forældregenerationen betaler det hele og så også bestemmer det hele og hvis jeg ikke har mulighed for at trække mig tilbage. Fremover bliver det kun til ferie med vores forældre hvis vi er i eget hus/lejlighed - og økonomien og så også noget bedre, så vi ikke ender i det helt skæve forhold. I øvrigt er det fantastisk at have muligheden for at overlade ungerne til nogen andre bare for en aften så vi også kan have kærestetid.

Anmeld

5. juni 2011

Niatza-vb

Fordelen ved ingen familie :ohmy: Har holdt med venner flere gange, flere voksne om flere børn og det har fungeret fint, har også holdt med fremmede som f.eks singleplus.

Anmeld

5. juni 2011

Spunk-vb

Jeg har været på ferie med både min svigerfar, svigermor og min svigerinde flere gange. Det har ikke været helt problemfrit, men jeg synes faktisk at det har fungeret ok og vil ikke udelukke at det sker igen. Det er lidt pudsigt, efter vi har fået spunken føler jeg at der er langt mere der kan skabe konflikter og frygtede især i starten at de ville blande sig, men samtidig er min tolerance og mit ønske om at tilbringe tid med dem blevet større fordi jeg ønsker at spunken skal få et tæt forhold til dem. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve en familieferie med min far og hans kæreste og mine 2 søstre og deres familier, men det er ikke lykkedes endnu. Desuden kunne jeg godt forestille mig at holde ferie og weekender med min lillesøster og hendes familie ofte, og hendes datter er kun 9 mdr. yngre end spunken og jeg betragter hende som en af mine bedste veninder.

Anmeld

5. juni 2011

Spunk-vb

Vi har for øvrigt også nogle rigtigt gode venner som jeg godt kunne forestille mig at holde ferie med. Deres døtre er godt nok en del ældre end spunken men de er rigtigt søde til at have hende med alligevel og hun ser meget op til dem. Vi har det helt ok med at opdrage på hinandens børn, så jeg tror at det ville fungere fint. Til gengæld kan jeg forestille mig nogle forskellige ønsker til feriens indhold og pris da vi har et meget forskelligt økonomisk råderum.

Anmeld

5. juni 2011

Frede-vb

Jeg er ikke så god til at tage på ferie sammen med andre end min familie (mand og børn). Jeg gider ikke at indordne mig efter andre, når jeg er på ferie, og forventer heller ikke at nogen skal gøre det efter mig. Heller ikke selv om man på forhånd aftaler, at 'vi er slet ikke afhængige af hinanden', så er man det jo alligevel. Jeg har ikke noget imod at tage på ferie med min egen familie, fordi vi er så gode til at sige til og fra, men en ferie med svigermutter er til gengæld et helvede. Hun betaler OG... bestemmer! Alt skal helst gå efter hendes hoved. Faktisk er vi lige kommet hjem efter en miniferie sammen med hende, og jeg har som altid efter en ferie med hende, fået kuller af hende. Jeg gør det kun for min mands og børns skyld, men det er på ingen måde en fornøjelse.

Anmeld

5. juni 2011

Titte-vb

Vi var for 8 år siden på ferie med min mands bror og kone, deres tilsmmen 4 børn, min svigermor og hendes kæreste. Ferien var en gave til min sivgermor, hun blev 60 og havde aldrig været på Bornholm Vi havde hjemmefra lavet aftaler om spilleregler, og jeg troede at når man har aftalt noget så holder man det. Vi kom en halv time senere til øen end de andre, og da vi kom til sommerhuset, havde de pakket ud, fordelt værelser, fyldt og proppet både køl og frys, og så var stilen lagt. Alt hvad vi havde aftalt blev skrottet, min kæreste og jeg ville gerne ud en aften selv, det gave ballade for det mente min svigerinde ikke var ok når man var på fælles ferie, selv om vi hjemmefra havde sagt at det ville vi gøre en aften... Alt gik galt i den uge, og min kæreste og jeg lovede hinanden, at det gjorde vi aldrig mere. Og det gør vi så ikke. Vil gerne tage svigermor med, men hun og jeg går også godt i spænd sammen. Min egen familie gider jeg ikke feriere med, jo med min lillesøster hvis det bare er hende og jeg, det er så dejligt at være i hendes selskab! :)

Anmeld

6. juni 2011

Pia S-vb

Jeg gider ikke andre end mand og barn i ferien. Vi har haft inviteret mine forældre med i Legoland med overnatning. Det gik fint, men jeg har det bedst med kun at være os. Vi har efterhånden også droppet de traditionelle ture til Bornholm fordi vi aldrig havde to minutters alenetid. Alle ville gerne lave noget med os og det var rigtig hyggeligt, men der var for mange vi skulle besøge og det blev nærmest en stressfaktor. Nu har vi besluttet, at næste tur til øen bliver i et lejet sommerhus og så besøger vi familie og venner eller de kan besøge os. Men så bestemmer vi farten og har tid alene!

Anmeld

6. juni 2011

als-vb

jeg kunne godt tage på ferie med min søster og hendes familie, vi er også meget ens om hvad vi vil og ønsker og kunne godt tage afsted hver for sig uden sidde lårene af hinanden. Min mor kunne også godt gå an. Hun er people pleaser så hun indpasser sig ALTID efter andres ønsker... Kærestens ene bror og kæreste kunne jeg nok også godt med, hvis der bleve lavet nogle regler.

Anmeld

7. juni 2011

Signe1704-vb

Vi har været afsted med min mands ene søster uden succes. Vi var uenige om ALT, men de (hendes mand) var også meget lidt flexible. Sidste år var vi afsted i to uger med min søster og svoger og det var vores bedste ferie nogensinde. De plager også for at vi skal afsted igen, men vi har ikke råd i år - så næste år drager vi afsted sammen igen. Vi er rigtig gode til at snakke om ting som opstår og min mand og min svoger går rigtig godt i spænd. Vores unger hygger sig og vi er rimelig enige om opdragelse og ellers snakker vi os frem til fælles regler for ungerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.