Når så det er sagt, så er det først indenfor det sidste år at storbyferie har været et hit hos os. Knægten er 7 nu og sidste efterår var vi i Paris, hvilket var en super oplevelse for alle.
Den 10-årige datter har længe været klar til storby, men knægten kedede sig hurtigt, kunne ikke gå så langt, gad ikke kigge på museer, butikker og kirker og var ikke alt for vild med at spise på cafe og restauranter.
Vi var i London med dem, da de var 4 & 7 og det var altså lidt krævende for os forældre at holde især den lille i humør og sørge for han ikke blev væk!!
I Paris havde vi succes med at planlægge meget lidt hver dag. Fx brugte vi en hel dag på at se først den gamle triumfbue og så den nye. Den gamle om formiddagen, samt en lille tur ned af Champs Elyssee og så hjem på hotellet og holde lidt siesta. Den nye om eftermiddagen, god tid i La Defense og så hjem i nærheden af hotellet og spise.
Jeg synes man kommer til at sætte sine forventninger godt ned som forælder og jeg vil helst rejse til en by hvor jeg har været før, så jeg ikke bliver skuffet over ikke at nå det hele og så jeg ved på forhånd hvad der kunne være sjovt at lave med ungerne.
Det fungerede godt for os at tage et hvil på hotellet midt på dagen og så havde vi små ting med hjemmefra - en lille æske lego, en ny jumbobog og den slags, som ungerne kunne lege (stille) med og få hvilet sig lidt. Det fungerede også godt at spise aftensmad tæt på hotellet, så vi ikke havde så langt hjem i dynerne.
Anmeld