Storbyer for børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Webredaktøren-vb

Er netop vendt hjem efter en dejlig lang weekend i London... denne gang uden børn, men de skal med næste gang! Sidst jeg var i en storby (Berlin), tænkte jeg også, at børnene på 4 og 7 år nu er gamle nok til at kunne nyde storbyernes mange muligheder :klap: Har I haft jeres børn med på storby-rejser, og hvilke byer har fungeret godt for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Pia S-vb

Paris er en by min søn elsker. Der er mange ting at se og mange steder hvor man bare kan nyde livet. Han elsker at prøve maden. Næste gang har vi lovet at han skal se Napoleons grav. Han har nemlig lige lavet projekt om Napoleon. Ejjj nu sidder jeg helt og får lyst til en forlænget weekend i Paris. Jeg må ind og tjekke priser!!!!!

Anmeld

25. maj 2011

Polyp-vb

Wien er også skøn på alle årstider - og nem at komme omkring i (og relativt billig) Schönbrunn har en skøn afdeling om børneliv på slottet i gamle dage samt alt muligt andet ... det er enormt. Zoo er ikke særlig stor, men dejlig beliggenhed og lidt andre dyr end KBH Zoo ...og så er der alle wienerkafeerne...de er for alle ladre og klientellet er meget varieret og skønt at sidde og betragte... man kan også tage på dagture (ad Donau) til Bratislava eller med bus til Prag...igen til absolut fair priser eller bare slentre rundt og se på alle de smukke bygninger, køre med U-bahn eller sporvogn rundt eller tage ud på landet (alene inden for Wiens bygrænse ligger der 22 vingårde)

Anmeld

25. maj 2011

kongster-vb

Rom er fantastisk for alle aldre. Colosseum, Circus Maximus, Peterskirken, Pantheon, italiensk mad, masser af spøjse fontæner og sjove bygninger. Forum Romanum er sjovest hvis man har læst noget på forhånd og kan alle røverhistorierne. Ostia Antica er en lille togtur væk hvis man har god tid. Capuccinermunkenes kapel hvis man har børn med en morbid åre http://www.zormeir.com/italy/dembones.htm Jeg skal vist også ind og tjekke gode tilbud :-)

Anmeld

25. maj 2011

kongster-vb

Når så det er sagt, så er det først indenfor det sidste år at storbyferie har været et hit hos os. Knægten er 7 nu og sidste efterår var vi i Paris, hvilket var en super oplevelse for alle. Den 10-årige datter har længe været klar til storby, men knægten kedede sig hurtigt, kunne ikke gå så langt, gad ikke kigge på museer, butikker og kirker og var ikke alt for vild med at spise på cafe og restauranter. Vi var i London med dem, da de var 4 & 7 og det var altså lidt krævende for os forældre at holde især den lille i humør og sørge for han ikke blev væk!! I Paris havde vi succes med at planlægge meget lidt hver dag. Fx brugte vi en hel dag på at se først den gamle triumfbue og så den nye. Den gamle om formiddagen, samt en lille tur ned af Champs Elyssee og så hjem på hotellet og holde lidt siesta. Den nye om eftermiddagen, god tid i La Defense og så hjem i nærheden af hotellet og spise. Jeg synes man kommer til at sætte sine forventninger godt ned som forælder og jeg vil helst rejse til en by hvor jeg har været før, så jeg ikke bliver skuffet over ikke at nå det hele og så jeg ved på forhånd hvad der kunne være sjovt at lave med ungerne. Det fungerede godt for os at tage et hvil på hotellet midt på dagen og så havde vi små ting med hjemmefra - en lille æske lego, en ny jumbobog og den slags, som ungerne kunne lege (stille) med og få hvilet sig lidt. Det fungerede også godt at spise aftensmad tæt på hotellet, så vi ikke havde så langt hjem i dynerne.

Anmeld

26. maj 2011

Johannamor-vb

Jeg har helt med vilje undgået storbyer de seneste år. Jeg har før elsket ferier i London, Rom, Paris, Berlin osv., men det som jeg har elsket kan bare ikke forenes med to småbørn, og så har der ingen grund været til at vælge byer frem for andre rejsemål. For mig er storbyferie lig med hoteller, spændende restaurantbesøg, museumsbesøg, shopping, cafehygge. Og det er altsammen ting, som mine unger bedst klarer i mindre mængder. Så jeg tror, at jeg fortsætter med storbyoplevelser i små doser - og venter et par år, før jeg tager dem med på en rigtig storbyferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.