Børn glor, og sådan er det! Når jeg er i svømmehallen med Dina på 5 år, så glor hun også, og jeg kan ligefrem SE hvordan hun undre sig og håber hver eneste gang hun ikke begynder at uddybe spørgsmålene højlydt...
Og drengene var værre, og de begyndte RET hurtigt med at glo, og når jeg skriver glo, så er det fordi de de altså ikke kun kiggede diskret. De måbede og glemte hver en aktivitet, fordi de skulle følge med i hvad alle disse kvinder NU lavede. Og nej, det kan umuligt være rart at stå og vaske sig med ungernes undrende øjne klistret på sig - synes de var pinlige at have med!
De fik ved flere lejligheder også gigantiske grineflip selv om de altså ikke var meget mere end de der 5 år :blush:
Så de røg meget meget hurtigt ind hos herrerne, og det var meget nemt, for så fik jeg deres Far på banen, som 'bare' kunne gå med dem op og skifte uden selv at blive våd.
- husker også tiden som en med lange forklaringer inden vi skulle i svømmehallen, om at det IKKE er okay at stirre, ikke er okay at grine, og ikke er okay at stille spørgsmål om andre i andres påhør osv.
Her for et par måneder siden var mændenes omklædningsrum under renovering, og det letteste var derfor, at drengene klædte om med mig hos damerne da der var for mange forholdsregler oppe hos mændene.
- og der klarede de det til gengæld til UG, ingen grineflip, ingen stirren på hverken piger eller damer - de kiggede høfligt ned og gjorde sig hurtigt færdige. I en alder af 7 og 8, tror jeg faktisk de følte sig mere pinlige at stå der mellem tøser, Mødre og andre kvinder, og ville bare UD i en fart.
Hvilket på én eller anden måde også virker mere naturligt for så store børn, end åbenlys 'nydelse' som her er beskrevet.
Anmeld