En 5\'er for en tissetår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

CKC-vb

?Vores søn på 3½ meddelte selv i forgårs, at han ikke vil have ble på mere. Moderen har ventet længe på dette, så stor var glæden! 'Gode toiletvaner først' har pædogerne sagt, hver gang jeg spurgte til råds. Så vi har troligt sat ham på toilet om morgenen og efterhånden var der genvinst hver gang. For en uge siden satte vi så ind med kontant belønning. Ved ikke hvor pædagogisk korrekt det er, men vi vekslede til en masse 5-kroner og lod ham putte en mønt i en sparebøsse efter hvert toilettisseri. Det var straks sværere at lave lort på toilet (ja, undskyld, men det kalder vi det) selvom belønningen skulle være to 5'ere... Efter aftensmaden første dag med underbukser, havde jeg en klar aftale med vores søn om, at han IKKE lavede lort i bukserne. Det gjorde han så alligevel :blush: Og han græd ulykkeligt da vi pillede den ud mellem ballerne. I går havde han så endnu et uheld af de store i underbukserne. Græd igen dybt ulykkelig, fik jeg fortalt. Efter aftensmaden den dag lod jeg ham være uden noget på - min mand var skeptisk - men jeg sagde: 'han laver ikke lort på gulvet'. Og jeg fik ret! Tre gange i træk løb han ud og tissede på toilet (sikkert kun 1. gang), men 4. gang han sad derude, stod jeg i døren og spurgte, om det var nu?!? Nej, sagde han - indtil der løb et skræmt udtryk over hans ansigt, og jeg hørte en umiskendelig lyd. Han vidste ikke selv, at det var lykkedes. Først da han så resultatet med egne øjne, forstod han :woohoo: Frygten for det ukendte var overvundet... En ny æra begynder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Rita-vb

Tillykke med det :)

Anmeld

5. maj 2011

Det er stadig mig-vb

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Rigtig dejlig historie! Altid lidt 'underligt' når jeg kommer til at tænke over, at alle de der ting som modermælkserstatning, bleer, toilettræning, vuggestue mm er uigenkaldeligt forbi.... :)

Anmeld

5. maj 2011

als-vb

gud ved hvor jeg glæder mig til tøsen gider det der toilet pjat, hun har bar eingen interesse pt. Hmm måske det bare er bestikkelse der skal til???? Hun elsker vingummi, nødder og popcorn....kan det bruges uden jeg ender med at have en kuglerund tøs der konstant er på toilet for at få en 'gsve'.... Sød historie. dejlig at i nu snart kan se frem til tiden uden bleer og hvor puslebordet er fortid :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.