Aftensmad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. april 2011

9lan10-vb

Hejsa.. Min mand er ved at gå ud af hans gode skind, da han ikke forstår hvorfor vores datter på knap 2 år ikke spiser noget til aften. :S Vores datter er lille af størrelse, men er der er fuld gang i den både i DP og derhjemme. Hun spiser fint til morgen og frokost i DP. Er der mon nogen derude der kan genkende noget af dette, og måske kunne have nogen gode ideer til hvad vi kan gøre. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Hej 9lan10, og velkommen til :cheer: Jeg har en søn på 2 år, og han er også inde i sådan en periode. Han spiser også fint til både morgen, formiddag, middag og eftermiddag - men heller ikke altid lige meget til aftensmad. Du skriver ikke noget om, hvornår I spiser til aften - måske er det for sent ift. jeres datter? Her har jeg prøvet at rykke aftensmaden frem, fordi han måske var for træt - det havde ikke den helt store virkning. Nu får han noget at spise sidst på eftermiddagen, selvom han næsten lige har spist eftermiddagsmad, når jeg henter ham. Det fungerer fint - tror bare ikke hans appetit er så stor om aftenen.

Anmeld

28. april 2011

tikoh-vb

Hej Tag det helt roligt - så længe der kommer lidt mad ned i løbet af dagen og hun ellers trives, så gør det ikke noget at der intet bliver spist til aftensmad. Min søn på knap 2 spiser sjældent aftensmad, men han hygger sig med at sidde lidt ved bordet sammen med os andre. For tiden er majs et hit at 'lege' med (hælde fra en skål til en anden) og så glider der også gerne et par stykker indenbords :P Da han ikke er meget for varm mad, bliver han gerne tilbudt enten en rugbrødsmad eller lidt yoghurt, men det er ikke altid han vil have det og han sover fint nok om natten alligevel...

Anmeld

28. april 2011

Det er stadig mig-vb

Det er normalt småbørn skipper et måltid, og som regel er det aftensmaden. Du skal altid tage udgangspunkt i din datters trivsel og aktivitetsniveau - er der krudt i rumpen, leger hun, er hun glad, interesseret osv osv. Hvis børn der imod er passive, kede af det, pylret, uinteresserede i sine omgivelser, trætte mm, så er den manglende appetit straks mere problematisk, og så skal man opsøge læge og/eller sundhedsplejerske. Men ellers er det helt normalt.

Anmeld

28. april 2011

9lan10-vb

Hvor er det dejligt at høre at I tager det lige så roligt som jeg. Jeg har forsøgt at fortælle min mand at det kan være en fase de går igennem. De har måske svært ved at finde ro længe nok til at spise, vores datter er et utroligt aktivt barn med krudt bagi. Mange tak for svar :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.