Det siger man da ikke! øh hvorfor ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

205 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Niatza-vb

Jeg vil gerne stå ved jeg er semi autistisk når det kommer til bør og burde i social interaction. Lige idag stødte jeg ind i den, skal bruge et telefon nummer på en 0 klasse dreng. Ringer så til en klassekammerart til Nicklas med lillebror i 0. Hej, har du Mikkel fra 0 telefon nummer. Der er så 5 Mikkel`er i de 2 spor. Hvad hedder han til efternavn, øhhh så havde jeg slået forældrene op ved det ikke? Det er ham med høreapperart. DET SIGER MAN DA IKKE kom responsen meget hurtigt. Så er det jeg tænker, hvorfor ikke?? Det er da et massivt kendetegn ( ikke høreapperart, men indoperet dims der sidder oven på hovedet) Havde jeg sagt lille blond dreng havde hun formegentligt stadig haft 5 bud og chancen for hun ved han går til gymnastik er minimal. Jeg forstår simpelthen ikke den her kollektive beslutning om af officelt bemærker vi simpelthen ikke høreapperater, flyvøre, hudfarve, vægt eller ligende da det bare er mest korrekt at se alle er lige. Har stadig ikke knægtens telefonnummer, da hun abselut ikke vidste hvem jeg mente, hun havde nemlig aldrig bemærket et implat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Det er stadig mig-vb

Hmmm, sikker noget dobbeltmoralsk - og så et lille 'dødsstød' der liiige skal få dig til at fremstå som bussemanden.... Sådan er det, vi genkender hinanden på en masse særheder og egenskaber. Jeg ved også hvem drengene mener hvis de siger det er HAM Adam der halter. De ved også hvem jeg mener hvis jeg siger det er HAM Jonas 'med Moren'.... Sådan ping-ponger man jo indbyrdes. Jeg er jo også 'hende med de 6 børn' eller 'hende med alle drengene' (og så alt det jeg ikke hører jeg er) :laugh:

Anmeld

22. april 2011

Polyp-vb

Og således gør HUN ham jo til noget særligt (uacceptabelt) ved at tabuisere hans handicap i stedet for at se det som en naturlig ting - så nej, du er ikke her specielt socialt autistisk - du er socialt autentisk :laugh: så blive ved med at være det og insister på at alt andet er fordomsfuldt...han ved jo godt selv at dimsen er der, og at det er hans kendetegn - ligesom der måske er en rødhåret Mikkel i 0...eller en med briller, fregner, stritører eller noget femte - der gør lige netop dén Mikkel til noget andet og mere end bare Mikkel fra 0.

Anmeld

23. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Socialt autentisk :laugh: - godt udtryk ;) Synes også det er ved at blive for meget, med alt det 'pakken tingene ind'. Der er jo specielle kendetegn ved de fleste af os - og hvem har ret til, at gøre sig selv til dommer over, hvad der er ok at sige?? Der er jo ingen der protesterer, når der blir snakket om hám der altid er velforberedt i klassen - men man må ikke snakke om hám der aldrig har orden i tingene. ...synes godt man må referere til specielle kendetegn - så længe det ikke går over i mobning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.