Hva', vil du ikke have klaver i hjemmet, Tina? Det sku' ellers være så godt at komme fra et hjem med klaver ;)
Min datter har fået undervisning i musik, siden hun kunne gå. De sidste to år har hun spillet blokfløjte, og det tog ca. 1 års tid, før det var til at holde ud at høre på - nu er det efterhånden blevet rigtigt godt.
Næste sæson skal hun begynde at gå til keyboard. Det er et apparat, der ikke fylder så meget, og prismæssigt bilder jeg mig ind, at det er til at komme i nærheden af.
Egentlig ville hun gerne gå til klaver, men musiklæreren siger, at hun har for korte fingre endnu til at kunne spille det ordentligt. Indtil videre starter vi så med keyboardet og venter på, at fingrene bliver længere B)
Jo, man bliver nødt til at have et klaver hjemme, så barnet kan øve sig hver dag. Sådan er det med alle musikinstrumenter. Det batter ikke rigtigt noget, hvis barnet ikke er med på at øve sig hver dag. Når min datter bliver for doven, opdager hun hver gang, at musikstykkerne bliver for svære at indøve, hvis ikke hun øver flittigt.
Blokfløjte er ét af de instrumenter, der er nemme at lære at håndtere, og derfor får barnet hurtigt succes med instrumentet. Jeg har ladet mig fortælle, at fx guitar er et instrument, der tager lang tid at få noget ordentlig ud af, og så sker der nogen gange det, at barnet smider den ad hel**** til, og så er pengene på den gallej ligesom spildt :S
Anmeld