Vind gavekort - Hvordan blev dit barn renligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.627 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Webredaktøren-vb

I et af de kommende 'Netværk' sætter redaktionen fokus på renlighed. Hvordan blev dit barn renligt? At gøre dit barn renligt kan føles som en uoverkommelig udfordring. Hvad var gennembruddet i jeres pottetræning? Belønninger? Afledning? Konsekvens? Hvordan fik du den lille på tønden? OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om lækre futter fra Fuzzies - hjemmesko i høj kvalitet, der holder dit barns fødder varme og sunde. De er lette af få på for små fummelfingre, de bliver på foden, og de skridhæmmende bunde sørger for, at børn med fart på står fast, mens sålen isolerer mellem foden og det kolde gulv. Gavekortet kan bruges til både futter (str. 17/18-29/30), pusletasker, strollerbags og rygsække. Værdi: 800 kr. - Se mere på Fuzzies.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Polyp-vb

Helt kort - da han var klar! Og så alligevel ikke...han var mht afføring renlig ret tidligt - dvs knap to år, MEN en sindssyg farmor (som fik et tilhold senere) bandt ham fast med sjippetov til wc'et når han blev passet der - så det gik hurtigt over igen! Det kæmpede vi så med - altså skrækken for at skulle sidde på toilettet til lige inden BH-klasse, dvs 5 år. Natlig urininkontines blev afhjulpet med et ringeapparat i løbet af BH-klassen - dvs meelm 5,5 - 6 år.

Anmeld

18. april 2011

Niatza-vb

Den ældste var 4 ½, hans ble blev en tryghedsting mens han var syg. Han havde lige smidt den et par dage inden hans første indlæggelse som knap 3 årig, indlæggelsen indebar en periode med kateter og andre ubehagelige unbdersøgelser. Samtidigt var han så afkræftet han fik ble på igen da han sov over 20 timer i døgnet. At få ham tryg nok til at undvære bleen tog lang tid. Tilgengæld smed han nat og dag samtidigt og havde højt sat 5 uheld efterfølgende tøsebarnet var 2 ½ da hun smed dagbleen, hun er nu 7 ½ og under udredning pga vådliggeri. og så en efter bogen dreng, bare for at prøve det. Lige efter han var blevet 3 gad han ikke det pjat mere, havde en del uheld om dagen fordi han ikke kunne lide at forlade legen men aldrig om natten.

Anmeld

18. april 2011

Mikkesmor-vb

Det gik supernemt :lol: hun var da 3½, vi synes måske det var lidt sent, men pædagogerne anbefalede at lade hende bestemme selv. Det gjorde vi så og fra den ene dag til den anden, proklamerede damen at hun ikke brugte ble mere, efter en månedestid ville hun heller ikke have ble på om natten. Der har kun været et par 'uheld' Eneste problem er at når hun skal af med afføring beder hun om ble, men det kommer nok. Med de to storesøstre var det en anderledes træls og mere langstrakt kamp over 3-4 måneder, da de blev sat på potte/toilettet med vekslende held. Jeg vil til enhver tid anbefale at vente til barnet er klar og lade barnet selv bestemme, jeg ved at nogle kan få deres børn renlige i 2 års-alderen, men for mig er der bare for meget kontrol og surt arbejde at holde barnet på potten og en masse unødigt vasketøj.

Anmeld

19. april 2011

Polyp-vb

Mikkesmor skrev:
Jeg vil til enhver tid anbefale at vente til barnet er klar og lade barnet selv bestemme, jeg ved at nogle kan få deres børn renlige i 2 års-alderen, men for mig er der bare for meget kontrol og surt arbejde at holde barnet på potten og en masse unødigt vasketøj.
:klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: Er 100 % enig - børn bliver renlige helt af sig selv når de er klar, hvis de er sunde og raske og ikke udsættes for noget, der sætter den del af udviklingen tilbage. Der er nemlig stor forskel på at VÆRE renlig, og så at BLIVE HOLDT renlig :pisk: ..i min verden ;-)

Anmeld

19. april 2011

luj-vb

Vores datter var 2,3 år gammel, da sommerferien holdt sit indtog. Vi skulle afsted på camping i eget telt. Med i bagagen var også en potte. På denne potte satte storebror sine bamser de første par dage - 'Så, nu skal du sis' sagde han til bamserne. :laugh: Det syntes datteren var sjovt og ville også prøve. Resten af den uge løb hun rundt på camping pladen med sin potte, uden bukser på og når trangen meldte sig råbte hun 'sis' og så satte hun sig på potten og tissede. Efter en uge på camping var hun helt blefri. Og sødt så det ud med sådan en lille spunk der slæbte rundt med sin potte. :kiss: Vi tømte selvfølgelig potten for hende :silly:

Anmeld

20. april 2011

fif-vb

Vores yngste søn blev renlig, da han var ca. 2½, fordi vi købte de 'forkerte' bleer. Vi havde lagt mærke til, at hans ble var tør, når han vågnede om morgenen, og han var begyndt at fortælle, når han tissede i badet, så han havde altså lidt styr på, hvad det drejede sig om. Han havde vel også tisset i potte et par gange, men uden det store interesse. Den dumme mor havde ingen ambitioner om pottetræning, men tænkte, at sådan en stor dreng sikkert ville synes, det var herligt med buksebleer, som han selv kunne trække ned. Men nej! Han har altid været ret bestemt, og de der buksebleer duede ikke. Men på kom de, for mor bestemte - troede hun. Men der blev INTET lavet i dem - INTET! Den lille purk ville hellere holde sig, så vi måtte jo hjælpe ham på toilettet. Efter en uge forærede mor en næsten fuld pakke bleer til en kollega i stedet... Det var det.. P.S. Storebror smed bleerne i næsten samme alder, men 'kun' fordi han fik lov at rende med bar numse om sommeren. Så udpegede vi bare et 'tissetræ' til ham hjemme i haven.

Anmeld

20. april 2011

chrjulie-vb

Her hjemme er vi fan af stofbleer, og jeg er overbevist om at det har været en af de væsenligste grunde til at den ældste smed bleen dagen før hans 2 års fødselsdag. Natbleen smed han allerede da han var 1½ år. Vi har siden han blev født holdt ham frem på toilettet hvor han både kom af med nr 1 og 2 inden en ny stofble blev puttet på måsen :) Den lille som kun er lige knap 2 mdr bliver også holdt frem ved bleskift. det fungerer rigtig godt for os :)

Anmeld

25. april 2011

nielsen6700-vb

Vi er netop starte med vores dreng på 2 1/2 og han er super dygtig. Har haft små uheld, men utrolig nok når lillemanden kun at gøre underhylderne (som han så fint kalder dem) våde med 2 dråber. Hvor vi så kommer ind på wcét og han gør det så færdig der. Han har fået 1 kr hver gang og idag lavet han så 'stort' hvor han efterfølgende udbrød 'Moar, mange penge' hehe....

Anmeld

5. maj 2011

CKC-vb

?Vores søn på 3½ meddelte selv i forgårs, at han ikke vil have ble på mere. Moderen har ventet længe på dette, så stor var glæden! 'Gode toiletvaner først' har pædogerne sagt, hver gang jeg spurgte til råds. Så vi har troligt sat ham på toilet om morgenen og efterhånden var der genvinst hver gang. For en uge siden satte vi så ind med kontant belønning. Ved ikke hvor pædagogisk korrekt det er, men vi vekslede til en masse 5-kroner og lod ham putte en mønt i en sparebøsse efter hvert toilettisseri. Det var straks sværere at lave lort på toilet (ja, undskyld, men det kalder vi det) selvom belønningen skulle være to 5'ere... Efter aftensmaden første dag med underbukser, havde jeg en klar aftale med vores søn om, at han IKKE lavede lort i bukserne. Det gjorde han så alligevel :blush: Og han græd ulykkeligt da vi pillede den ud mellem ballerne. I går havde han så endnu et uheld af de store i underbukserne. Græd igen dybt ulykkelig, fik jeg fortalt. Efter aftensmaden den dag lod jeg ham være uden noget på - min mand var skeptisk - men jeg sagde: 'han laver ikke lort på gulvet'. Og jeg fik ret! Tre gange i træk løb han ud og tissede på toilet (sikkert kun 1. gang), men 4. gang han sad derude, stod jeg i døren og spurgte, om det var nu?!? Nej, sagde han - indtil der løb et skræmt udtryk over hans ansigt, og jeg hørte en umiskendelig lyd. Han vidste ikke selv, at det var lykkedes. Først da han så resultatet med egne øjne, forstod han :woohoo: Frygten for det ukendte var overvundet... En ny æra begynder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.