Jeres yndlings-påsketradition?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Webredaktøren-vb

Har I påsketraditioner, og hvilken holder I mest af? Jeg er selv vokset op med, at påskeharen kom på besøg og lagde påskeæg som vi skulle finde enten inde eller udenfor - den tradition elsker mine børn naturligvis også nu ;) I år er min datter også blevet stor nok til selv at klippe gækkebreve, men hun er stadig så lille (7 år), at hun var ved at dø af grin, da mormor ringede og sagde, at hun havde fået et meget flot gækkebrev, der måtte være fra en af kusinerne :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Spunk-vb

Helt klart at spise chokolade! I mit barndomshjem pyntede vi op med udklip og forsythia eller pilegrene som der blev hængt hjemmemalede æg på. Og så såede vi selvfølgelig karse. Men nu gør jeg ingenting. Genoptager sikkert barndommens traditioner når spunken bliver stor nok til at forstå dem + deltage. Og så kan det da godt være at der bliver føjet en æggejagt til.

Anmeld

20. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Mine minder om påsketraditioner fra min barndom er lidt blandet. Nu pynter jeg op med mine børn - påskepynt de har med hjem fra skole og mellemgruppe+købepynt. I morgen skal vi ud og samle grene, og lave buketter med grene og påskeliljer, og hænge påskepynt på grenene. Det er også en fast tradition, at vi maler æg - glæder mig til at se, hvad lillebror siger til det. Det er første år han skal være med til det. Synes det lyder spændende, dét med at påskeharen kommer på besøg og lægger påskeæg - det kunne jeg godt finde på, at indføre også :P

Anmeld

21. april 2011

ma08-vb

Elsker blødkogte æg... :uhm: Vi har ikke nogen faste traditioner (endnu i hvert fald), men det kommer nok. Indtil videre er det eneste faste, at vi skal til påskefrokost hos bedstemødrene, og at børnebørnene skal på æggejagt i haven hos farmor :) Da jeg var barn, var det en tradition at male de blødkogte æg, inden vi spiste dem. Det kunne jeg godt forestille mig at gøre, når vores datter bliver lidt ældre.

Anmeld

24. april 2011

MetteNB-vb

Her kommer påskeharen og gemmer chokoladeæg alle vegne ;0) Ungerne elsker at lede. Selve jagten vil de hellere end spise chokoladen ;0) Vi pynter op til påske. Jeg tænker hvert år, at vi skal prøve det med at puste æg og male dem, men det må vi have til gode til næste år ;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.