Må man hive i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

NikiFin-vb

Smartgirl ? skrev:
NikiFin skrev:
Hvad får jeg ud af hvad? Og hvad får jeg ud af at kaste med mudder? Kan ikke forstå hvad du mener, kan du forklare?
Den danske sprog er en svær en. Hun mente selvfølgelig, at du skulle sætte dig ud i sandkassen og kaste med sand. Ikke mudder. Frede altsåååå ;) Du ve', som en 3-årig 'jeg er bare bedre end dig nananananananna' Det er også forbudt at lyve.
sand eller mudder er det ligegyldigt. Kunne ikke forstå hvad hun mener med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Johannamor-vb

Hvis jeg siger til dig 'du stjæler' og du svarer 'det skal du ikke blande dig i, for du er din mand utro', så kaster du med mudder. Udtrykket betyder, at man - som afledningsmanøvre - beskylder andre for noget. Altså: Du ønsker ikke at snakke med mig om, at du stjæler, derfor siger du noget ufordelagtigt om mig, så jeg glemmer at snakke om dig. Det var et minikursus i en almindeligt brugt dansk talemåde. Nu til dit spørgsmål: At hive i ørerne er vold. Måske ikke i den grove ende, men ikke desto mindre er det ikke tilladt. Hvis du virkelig ved, at en pædagog hiver dit barn i ørerne, er det omsorgssvigt overfor dit barn ikke at gøre noget ved det aldeles omgående. Du tillader i så fald en anden at begå vold mod dit barn, og det gør dig vel nærmest til medskyldig. I første omgang går du til lederen; hjælper det ikke, går du til politiet. Jeg ved ikke, hvordan du ved, at en pædagog hiver dit barn i ørerne - har du set det? Med det utroligt konfliktfyldte forhold, du har til dine børn, kunne jeg godt tvivle på, at de altid kun fortæller dig sandheden. Med de uprofessionelle motiver, du tillægger pædagogerne i institutionen, er jeg sikker på, at du ikke opfatter dem, som de virkelig er. Og med de motiver, du selv har, når du planlægger at gemme din viden for at kunne 'kaste med mudder', næste gang pædagogerne prøver at hjælpe dine børn til at udvikle sig på en god måde, ser jeg - endnu engang - at det er dig, der spænder ben for dine børns sunde udvikling.

Anmeld

10. april 2011

Polyp-vb

Der er ikke institutionstvang i Danmark - I kan da bare tage jeres børn ud og passe dem selv, når I mener pædagogerne gør det helt forkert. De behøver heller ikke komme i skole - de skal bare undervises og kunne bestå nogle bestemte prøver en gang om året, da der kun er undervisningspligt i Danmark.

Anmeld

11. april 2011

NikiFin-vb

Johannamor, nu forstår jeg ideen i mudderet. Men jeg kan også se at du har nogle fordomme omkring mig (som jeg ved ikke hvor de stammer fra) og har åbenbart også ikke læst og forstået det hele jeg har skrevet. Mine børn siger langt fra altid sandheden. Men jeg er deres mor og man forventer at jeg kender dem og kan finde ud i en stor procent hvornår de lyver og hvornår siger sandheden. Kan faktisk ikke forstå forældre som ikke kan gennemskue det. Og hvis jeg ikke hiver hans ører og hvis han siger navn af pædagog som gør det og med det ansigts udtryk og med nogle fakta fra fortiden med den samme pædagog er det ikke særlig svært at finde sandheden. Alle de ting skulle du selv vide som mor men jeg siger dem alligevel så at du ikke tvivler på at jeg også kender dem (fordi du snakker som om jeg ikke kender mine børn og ikke vil have den bedste for dem som indirekte betyder at jeg er en ekstremt dårlig mor og det fornærmer mig). Desuden er det ikke noget utroligt jeg siger for har hørt også fra andre forældre hvis børn oplever hiv i ørne og smak i mosen en gang imellem i BH. For mig er det ikke det store problem at hun hiver mit i barn i ørne hvis det ikke er stærkt så det skader barnet og hvis hun gør det for at forhindre noget værre. Det er heller ikke det store problem at hun holder ham så fast i hånden at det gør ondt på ham. Hun havde også forklaret ham at det var OK at gøre det, fordi hun ikke slår ham (som var forbudt). Hvis barnet siger så mange detaljer er det lidt idiotisk ikke at tro på det. Det har hun selv indrømmet og forklaret hvorfor. Og det er OK for mig hvis hun gør det for at stoppe ham fra at hoppe foran billerne eller at stoppe ham at slå et andet barn eller.... Men hvis hun truer mig med indberetning fordi jeg truer mine børn (det er forbudt efter hende) så skal jeg lukke hendes mund og det har ikke meget at gøre med at kaste med mudder.

Anmeld

11. april 2011

Webredaktøren-vb

På mig lyder det som om, at du og stuens pædagog har brug for en god snak, for at få ryddet misforståelser af vejen... Du kan i ro og mag få afklaret de ting, du ikke er tilfreds med og måske få en forklaring... på mig lyder det meget mærkeligt med hiven i ørerne, og hvis mine børn sagde det, ville jeg med det samme spørge pædagogerne, hvad det mon kunne handle om. Det er min erfaring, at det altid er godt at tage en snak med pædagogerne fremfor selv at piske en stemning op - typisk er der nemlig en god forklaring på, at tingene kører som de gør ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.