Hvorfor? (Bilkørsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

905 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. september 2009

Mira0911

Hvorfor er der så mange billister som skal sms'e, snakke i tlf når de køre bil...?
Nogen er travlt optaget af deres barn på bagsædet, så de sidder og kigger efter det...

andre skal ligge make up på....

Jeg kan blive så sur når folk gør det...

De sætter deres liv endnu på spil ved at foretage sig andre ting mens vi køre på vejen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Sweet1978

Enig forstår det ikke jo jeg snakker da med mine børn når jeg kører ( vi kører jo ofte i timevis ) men jeg har øjnene på vejen.

Og det er jo ikke kun eget liv de sætter på spil men også vores andres...!!!

Anmeld

8. september 2009

malou

Jamen jeg snakker i mobil fordi at her i sverige hvor jeg bor er det ikke forbudt at sludre i den når man kører bil.... - makeup er ikke noget jeg praktisere i bilen så tror jeg at jeg ville ligne et juletræ

knus malou

Anmeld

8. september 2009

Sweet1978

malou skriver:

Jamen jeg snakker i mobil fordi at her i sverige hvor jeg bor er det ikke forbudt at sludre i den når man kører bil.... - makeup er ikke noget jeg praktisere i bilen så tror jeg at jeg ville ligne et juletræ

knus malou

hmm. ja sådan kan man jo se på det men at det er tilladt gør det ikke mindre farligt....!!!

Anmeld

8. september 2009

malou

Sweet1978 skriver:

hmm. ja sådan kan man jo se på det men at det er tilladt gør det ikke mindre farligt....!!!

Måske... men jeg føler mig ikke mindre koncentreret når jeg kører bil og taler mobil. Synes dog det er mærkeligt at det ikke er forbudt i Sverige da de jo plejer at være et forbudsland mod ALT... smiler... men ikke i denne sammenhæng... - at tale i tlf mens jeg kører ligger ligeså meget på rygraden som at skifte gear...men at ligge makeup osv... der ville jeg godtnok have et kæmpe problem

knus malou

Anmeld

8. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg snakker rigtig rigtig meget i telefon, når jeg kører bil. Jeg kører rigtig meget i bil, både til og fra arbejde og på mit arbejde. Jeg ville få kuk i låget, hvis jeg skulle sidde der mutters alene ikke og tale med nogen hele dagen. Samtidig har jeg også arbejdsmobil og er på kald i arbejdstiden, så det er 100% nødvendigt for mig at tale i telefon.

MEN - jeg har en bluetooth øre-dut, som jeg altid har på når jeg kører bil (også derhjemme, hvis jeg render rundt og snakker. ) Det er en af de nye slags, så jeg kan tage den, uanset hvilken af mine telefoner der ringer

Det er skønt og jeg kan ikke leve uden...

Jeg forstår godt at folk taler i telefon, men der er en grund til at vi ikke må bruge håndholdt!!

Derudover syntes jeg også barbering, makeup osv. er forkasteligt i bilen. Så må man stå 3,5 min tidligere op...

Anmeld

8. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DERUDOVER - nu fik jeg lige lyst til at skrive MIN bil-galde ud... Med rigtig mange kilometer på vejene hver dag, året rundt...

JEG KAN SIMPELTHEN ikke forstår, hvorfor folk skal køre som DØD og helvede, når vejene er fyldt med trafik. På vores landevej, er der rigtig mange der hvert år bliver slået ihjel, fordi folk overhealer hasarderet...

Der er SÅ mange der gør dem, hvor jeg indhenter dem, når vejen drejer, eller ved de få kryds der er.

Der KOMMER IKKE hurtigere frem af den grund, men de resikere i den grad, at sætte folks liv på spil. Og det er ofte!!!

Det gør mig endnu mere gal, når folk gør det med deres børn på bagsædet, men selvfølgelig er det deres egen familie, så de vælger selv om de vil slå dem ihjel - groft sagt. Når de slår andre børn eller børns forældre ihjel, er det endnu værre...

Sådan noget kan jeg slet ikke have

Ja - jeg kører selv forholdsvis hurtigt, om aftenen eller i weekenden, når der er PLADS til det og NÅR jeg er nået til motorvejen! Det handler om at køre efter forholdende og uanset hvad, så er 140 kmt på en landevej med rigtig meget trafik IKKE efter forholdende!!...

140kmt KAN være ok på en motorvej med masser af plads....
Og harsaderede overhealinger eller chikanekørsel er aldrig ok!!!!

Anmeld

8. september 2009

TbCp

Zafir skriver:

DERUDOVER - nu fik jeg lige lyst til at skrive MIN bil-galde ud... Med rigtig mange kilometer på vejene hver dag, året rundt...

JEG KAN SIMPELTHEN ikke forstår, hvorfor folk skal køre som DØD og helvede, når vejene er fyldt med trafik. På vores landevej, er der rigtig mange der hvert år bliver slået ihjel, fordi folk overhealer hasarderet...

Der er SÅ mange der gør dem, hvor jeg indhenter dem, når vejen drejer, eller ved de få kryds der er.

Der KOMMER IKKE hurtigere frem af den grund, men de resikere i den grad, at sætte folks liv på spil. Og det er ofte!!!

Det gør mig endnu mere gal, når folk gør det med deres børn på bagsædet, men selvfølgelig er det deres egen familie, så de vælger selv om de vil slå dem ihjel - groft sagt. Når de slår andre børn eller børns forældre ihjel, er det endnu værre...

Ja - jeg kører selv forholdsvis hurtigt, om aftenen eller i weekenden, når der er PLADS til det og NÅR jeg er nået til motorvejen! Det handler om at køre efter forholdende og uanset hvad, så er 140 kmt på en landevej med rigtig meget trafik IKKE efter forholdende!!...

ENIG!

Nu er jeg temlig nyudklækket bilist...har haft kortet siden 18. august, men har fået kørt rigtig meget for at få træning uden en kørerlære ved siden af.
Vi skulle hente LIva på langeland i søndags hvor der var ret meget trafik.
Kørte på en strækning med 80km max og flere var langt over 100km/t.

Vejen som vores støder op til herhjemme er en forholdsvis stor vej. Lørdag aften går vi en tur. Der kommer en bil kørende med tilladte hastighed og pludselig kommer der en drønende og overhaler, helt over i den anden vejbane... venstre om et helle-anlæg!!!! Hvad ville han havde gjort hvis der pludselig kom en modkørende.

Hilsen Tina - som nok overholder færdselsregler mere end mange andre da det bare vil være for pinligt at blive stoppet når jeg har haft kortet under en måned.

Anmeld

8. september 2009

Diana...

Zafir skriver:

ENIG.

Anmeld

8. september 2009

Diana...

malou skriver:

knus malou

Ihh du en BISSE griner. Kan du ikke engang lægge make up mens du køre ha ha ha ha. Juletræ er nu os meget pænt.

Knus Diana der ikke har kørekort og det fungere bare ikke når man bor i JYLLAND!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.