ØV hvor er jeg træt af små samfund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

MIKMAR-vb

Folk der snakker om ting de ikke ved eller har forstand på, irritation over man ikke laver ting ordentlig fordi de ikke kan betale sig og så ikke vil stå ved det, og skolebuschaufføren som nægter at han lukker dørene i bussen så hurtigt, at ungerne er ved at falde på rø... ud af bussen imens den kører. Har virkelig en af de dage hvor det hænger mig langt ud af halsen at bo i udkants Danmark. JEG KASTER SNART OP :X Overvejer virkelig at finde et mere civiliseret sted at bo....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

syvsover-vb

Sender dig et kæmpe stort knus. Jeg kender udemærket sådanne dage hvor man syntes verden og deslige er så skodagtig. Kender godt det med at bo uden for lov og ret, herude køre der så ingen busser og visse dage er jeg træt af det hele og andre dage elsker jeg min afstand og ro. knus

Anmeld

21. marts 2011

Niatza-vb

Og sladderiet!! Åh for ind i biiiib hvor kan det drive mig til vanvid!! For et par måneder siden kørte jeg forbi et busstoppested hvor der stod en far til en af NIcklas klassekammerater. Busplanen har ikke ændret sig siden jeg ikke havde bil, så vidst han skulle stå der over en time så samler ham op og smider ham af på vejen hjem. Det rumler rundt endnu :angry: Ungerne elsker at bo hvor vi bor. De, især de små, stortrives på alle områder. De kan cykle i skole og til mange af deres venner alene. Men uden dem havde jeg også boet i en by!!

Anmeld

21. marts 2011

kongster-vb

Jeg kan mærke det, når jeg er hos min mor. Hvor glad hun end for sit lille samfund, så kører sladderen hele tiden. Jo, ham og ham gør sådan og sådan og de har vist en søn der er bøsse etc etc. Så bliver jeg glad for at bo i byen, selvom det 'kun' er en forstad til København. Her er altså lidt højere til loftet!

Anmeld

21. marts 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg tror, at så længe, der er harmoni og ro i et lille samfund, så er det rigtigt, rigtigt godt - og hvis/når det så ikke går så godt, så går det HELT galt. Jeg har elsket at vokse op i en lillebitte by, hvor jeg kunne rende ind og ud hos naboerne, legede med deres unger og kendte alle. Og jeg er rigtigt glad for, at min mor, efter at hun blev enke i december, har sit gode netværk omkring sig. Når der har været konflikter imellem nogle af landsbyens indbyggere, har de til gengæld involveret ALLE og er blevet blæst helt op. Jeg kunne ikke selv holde ud at bo i SÅ lille en by i dag. Men jeg bor stadig i en mindre by, hvor jeg kender hver tredje, jeg møder på gaden, og det er trygt og godt. Jeg kunne bare ikke tænke mig at være lærer på en af byens skoler og derved få blandet job og privatliv sammen - det ville være for meget at skulle holde skole-hjem-samtaler hen over køledisken i Netto og at føle, folk holdt øje med 'læreren' og hendes uvorne unger.

Anmeld

21. marts 2011

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Jo, ham og ham gør sådan og sådan og de har vist en søn der er bøsse etc etc.
Hvem er dét?? Det har min mor ikke fortalt! :laugh:

Anmeld

22. marts 2011

kongster-vb

Hahaha - det siger jeg ikke :-P

Anmeld

22. marts 2011

Pia74-vb

Jeg er også vokset op i et lille samfund, hvor den store sladder var, at naboen havde skiftet bil og hvordan de kunne have råd til det, når de lige netop denne måned skulle betale så meget her og der. Det er godt og skidt. Jeg elskede den tryghed der var, som barn. Men som voksen er en 14 dages ferietur deroppe lige lovlig meget tid... jeg bliver i hvert fald i den grad opdateret på forskellige medborgers gøren og laden.

Anmeld

23. marts 2011

MIKMAR-vb

Glad for at jeg ikke er ene om at have det sådan, i vores tilfælde har vi så selv bragt os herhen, så lige nu sparker vi os selv over skinnebenet i irritation :S Vil se om vi måske kan få solgt huset indenfor overskuelig fremtid, liggetiden hernede er 3-4 år ha ha :laugh: Nej ved det ikke præcist, men den er laaannnnggggg.

Anmeld

23. marts 2011

kongster-vb

Ja, man hører altid hvor godt små byer er for børn. Tryghed og så videre. Jeg ville bare blive sindsyg af at alle vidste alt om alle, så vi bliver hvor vi er. Jeg tænker også at storbyen kan være godt for børn. De har i hvert fald mange muligheder. Mange kulturtilbud, mange skoler man kan vælge mellem, mange ting man kan gå til. Jeg tror der er gode ting ved barndom i landsby og storby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.