Argh!!! Pis, jeg har fået hold i nakken - hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.617 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

mariamiss6-vb

Arh pis mand. Jeg har fået hold i nakken, og det gør pisse hamrende ondt.... Har siddet med is på i lang tid, og skulle så lige rulle, og så skulle alt være fint var der en der sagde... Men det virker ikke.... Jeg kan IKKE rulle en rygende fis altså... Hold kæft hvor gør det ondt... Og jeg har taget 2x600 mg ibuprofene sammen med 400 mg paracetamol.... Men nej, heller ikke det virker OVERHOVEDET.... At fise rundt med et varmt halstørklæde på virker heller ikke... Nogen gode råd? og vel mærke af den slags der ikke indebærer en knæk og bræk doktors mishandling????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Titte-vb

Du må Maks tage 1800 mg ibuprofen, ibumetin eller lign i døgnet. Dertil må du tage 2 pa lei er hver gang du tager smerte stille de, dog maks 4 gange egl mener jeg:0) Derudover er der nok ikke så meget at gøre andet end at slappe af, evt bruge en lindre de gel, varmecreme eller få kæresten til at massere dig blidt :0)) Du skal huske at strække ud, også selvom det gør vanvittig ondt, mé. Det virker :0) Hvis det fortsætter må du kontakte lægen.. Rigtig god bedring! :kiss:

Anmeld

15. marts 2011

Polyp-vb

gør et håndklæde vådt, kom det i mikroovnen, derefter når det er rygende varmt ind i en plasticpose, så et andet håndklæde uden om og så lægger du dig ned med en varm 'pølse' der dækker både selv nakken , men også længere ned af ryggen. Du kan også prøve at finde fikspunktet på forsiden under kravebenet helt ude ved armhulen (uden at vær I armhulen) - du er slet ikke i tvivl når du har fundet det, og så trykke der - det er nemlig den store hættemuskel, der går op i nakken - og ofte hjælper det bedre at trykke der end i nakken

Anmeld

15. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Is mod hold i nakken er KUN at forværre tilstanden. Hold i nakken kræver VARME :) Kan helt tilslutte mig LYP's råd.

Anmeld

19. marts 2011

mariamiss6-vb

Åh suk, nogle sagde (for jegvar også mest på varme varme varme) at varme trækker væske til musklen og absolut ikke hjælper.... Så lagde jeg en pose ærter på, pakket i et viskestykke, for samme som ovenstående, sagde at isen skulle bedøve musklen, som skulle gøre det muligt at lige rulle hovedet et par gange, og det skulle man så gøre nogle gange i løbet af dagen, og vupti, pludselig skulle det være væk.... Som sagt virkede ingen af delene for mig, og varmen fik jeg ikke gjort noget intensivt ved, andet end mit uld-halstørklæde.... Anyways, på dag 2 troede jeg simpelthen jeg var døden nær, og jeg var konstant ved at falde i søvn, fordi jeg blev træt, af at holde hovedet på skrå hele tiden.... de 600 mg ibuprofene sammen med 2 panodiler (gange to) hjalp som sagt ikke en fløjtende fis. Så dem droppede jeg også.... Anyways, på dag to troede jeg jeg var døden nær, og jeg ringede simpelthen til lægen. Overbevist om at han ville stikke mig en blokade, som jeg forestiller mig er yderst smertefuld at få lagt... Jeg fik en tid, og ingen info om evt. behandling.... Jeg kommer ind til lægen som siger, ja, du har da fået dig en tvangsholdning dér... jow jow, jeg lå jo nærmest vandret i luften, så det kan man da godt sige ;) 'du får lige et par nåle' gisp! nåle, du mener akupunktur....!!! 'det har jeg aldrig prøvet før, det gør da nuller naller gør det ikke?' 'jooow det gør da lidt ondt' sagde lægen og stak... Sheizze, jeg forberedte mig på det værste, men så gjorde det slet ikke ondt lol... Nåh men 1 nål i kødet mellem tommel og pegefinger, 1 mellem pege og fuck finger, og 1 på ydersiden af knoen til lillefingeren... Mens jeg sad med de her 3 nåle, gav lægen sig til at holde fast i mit hovede, hvorpå han ville have at jeg skulle presse mod hans hånd, i den retning jeg ikke kunne... Det gik faktisk fint, og også smertefrit. Han holdt ligesom mit hovede, så det ikke kunne dreje, selvom jeg pressede helt vild, og så jeg heller ikke kunne komme til at tabe det. Jeg skulle holde presset i 7 sekunder hver gang, og så pause, og så drejede han det 1 cm længere over, og så presse 7 sekunder igen. Sådan fortsatte vi ind til hovedet simpelthen ikke kunne vrides mere rundt om sin egen akse, i alle de retninger det ellers gjorde ondt.... Da jeg gik fra lægen, havde det varet ca. 10 minutter, og jeg var 80% mobil :-O Jeg var vildt imponeret, og fik min kæreste til at hjælpe mig med de samme øvelser da ungerne var lagt samme aften. OG så fik jeg ham til at dutte mig på alle de ramte muskler, ikke massere, bare sådan duttelutte derudaf hehe... Idag er dag 5 for hold i nakken, og jeg kan bevæge mig til alle leder og kanter. Det strammer hist og her, og jeg bliver stadig træt i musklerne, og jeg kan mærke det ha rnået at sætte sig helt nede i lænden, men men men, det gør slet ikke så ondt som i mandags da det startede... Jeg kan som sagt alt nu, og skal bare ikke lave nogle pludselige eller vilde bevægelser, så går det fint, jeg skal bare huske at gøre det langsomt, når jeg for eksempel skal se bag mig, eller meget til højre, i bilen, så går det fint :) Jeg er klart fan af akupunktur nu, hvor jeg før følte mig lidt skræmt over nålepude konceptet.... Noget andet er, mens det hele gjorde ondt, og jeg forsøgte at dreje til alle de ømme sider, så var jeg MEGET forbavset over, hvor langt ud af kurs sådan en nakkemuskel kan springe... Så snart jeg ramte det der punkt hvor det gjorde ondt, og det bare var for sent at fortryde, så sprang den muskel ud, som sidder fra nakken og hen over skulderen, ud til der hvor armen er sat på :P det var helt vildt, jeg har prøvet efter det holdt op med at gøre ondt, på alle mulige måder, at se om det var normalt at min muskel sprang sådan ud, men det gør den bare ikke... Jeg fik den VILDESTE tyrenakke krampe ting, når jeg nåede det ømme punkt... Kan du lige, sådan på dansk, forklare det Helene? bare fordi jeg er nysgerrig for hvad der egentlig sker? I øvrigt, det var musklen der løber på højre siden af rygraden, den før nævnte nakke-skulder muskel, OG den muskel der løber ind UNDER skulderbladet som var ramt - jeps, jeg var HELT skæv i skroget...

Anmeld

19. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Den må vi tage en anden dag, for nu skrider jeg i seng....klokken er snart 02.30 og jeg skal op kl 06.30 :laugh: Meget hurtigt.... - der sker egentlig ikke noget særligt, men det føles helt vildt særligt. Smerterne kan jo skyldes mange ting, manglende blod i musklen, overanstrengelse osv. Det kommer an på hvor 'noget' er i klemme og hvis du tænker på muskler/sener som en elastik, så gør det vanvittigt ondt når du fx drejer hovedet og strækker ud i elastikken som oftest er i klemme et sted. Og er man rigtig 'heldig' så kan man have så ondt at man sidder/går/står SÅ forkert, at andre ting kommer i klemme....og SÅ bliver det morsomt! Jeg har faktisk selv prøvet det for nogle år tilbage, og kunne dårligt sidde på toilettet og kunne da slet ikke tørre mig :woohoo: Gik i en meget meget underlig stilling og kunne stort set intet. Efter en lille uges tid ebbede det ud. Prøvede også med ALT, varme, isposer, varme, isposer, sauna, bad, piller, massage, varmepude osv osv..... Nå men go'nat. Og godt der er ved at være slut.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.