Hopper han fremad på numsen istedet? Min søn kravlede ikke før han var et år, men da havde han nu bevæget sig fremad i raskt tempo siden han var 8 mdr, ved en form for 'yogisk flyvning', hvor han brugte ben, numse og en hel masse mavemuskler til at skyde sig frem.
Han havde heller aldrig brudt sig om at ligge på maven og ormede eller rullede ikke, før han var 7½ måned, som så blev afløst af numse-hop få uger efter.
Det kan godt være, at han ikke bliver præcisions-trommeslager, fordi kryds-koordineringen ikke blev trænet allerede fra før 1 år, men da han ikke på nogen måde har vist tegn på at have problemer med den fysiske koordinering senere hen (og jo også kravlede fra 1 år), så er jeg ærligt talt ganske ubekymret :)
Med sin yogiske flyvning kom han mindst lige så hurtigt omkring, som de jævnaldrende babyer - han kunne bare have noget i hver hånd samtidig uden problemer.
Men det, der fik ham til at kravle første gang, var mine forældres kokostæppe - det kunne man nemlig ikke så let 'flyve' på - så da han var faldet lidt forover et par gange, begyndte han langsomt at kravle.
Hvis ikke jeres søns mavemuskler er trænede, kan det være meget ubehageligt for ham at ligge på maven på det hårde gulv. Prøv evt. kun at træne i sengen eller sofaen et stykke tid.
Oldest trick in the book (som I nok også kender, men hvis nu ikke :) ):
Læg noget spændende foran ham i en afstand, hvor han er nødt til at flytte sig, for at komme hen til det. Endelig ikke servere legesagerne for ham på et sølvfad, lad ham finde ud af, at man må arbejde for sagen ind imellem. :)
Anmeld